۱۴۴۶۴
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید : ۱۰۱
سازمان فناوری اطلاعات ایران براساس آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تسهیلات ارایه خواهد کرد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران براساس آیین‌نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تسهیلات ارایه خواهد کرد.

به گزارش فراتیتر، سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که قرار است به کسب‌وکارهای صنفی ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تعلق بگیرد که سود آن برابر ۱۵.۳۳ درصد است و بازپرداخت آن ۴۸ ماه با شش ماه تنفس خواهد بود.

به گزارش «فن‌زی» این تسهیلات در قالب آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب‌‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» به کسب وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تعلق خواهد گرفت. این آیین‌نامه سال گذشته و در جریان شروع محدودیت‌های اینترنتی و ضرر کسب‌وکارهای آنلاین به خاطر قطعی و فیلترینگ به تصویب دولت رسید. حالا بعد از یکسال از تصویب آن، میزان اعطای تسهیلات آن مشخص شده است.

مهدی مظفری، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با روابط عمومی این سازمان در مورد این تسهیلات گفت: «این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و به کلیه کسب‌و‌کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» که اقدام به فروش کالا، خدمات و یا فعالیت اقتصادی می‌کنند، ارائه خواهد شد.»

او در مورد جزییات این تسهیلات توضیح داد: «سقف این تسهیلات برای کسب‌و‌کارهای حقوقی، پنج میلیارد ریال، برای کسب‌وکارهای صنفی، سه میلیارد ریال و برای کسب‌و‌کارهای حقیقی، دو میلیارد ریال است که سود آن ۱۵.۳۳ درصد و باز پرداخت آن ۴۸  ماهه با شش ماه تنفس خواهد بود.»

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، کسب‌وکارهایی مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد که بیش از ۳۰ تراکنش در سه ماهه پایانی خود داشته باشند یا حجم تراکنش ماهیانه آنها برای ۳ ماهه پایانی فعالیت‌شان روی سکوهای داخلی به بیش از ۱۵ میلیون تومان برسد. همچنین اگر کسب‌وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی بیش از هزار فالور بر بستر سکوهای مشمول داشته باشند یا ماهیانه ۱۰ آگهی در طول ۳ ماه پایانی فعالیتشان روی این بستر قرار داده باشند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گفته مظفری، کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که حداقل سه ماه سابقه فعالیت در سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله را دارند می توانند درخواست خود را از طریق سایت www.irantavanafarin.ito.gov.ir ارسال کنند.

همچنین براساس توضیحات او، علاقه مندان به برای دریافت متن کامل و شرایط عمومی، اختصاصی، مدارک و راهنمای ثبت نام دریافت این تسهیلات به سایت https://1649.ir مراجعه کرده و یا با سامانه پاسخگویی سازمان فناوری اطلاعات ایران به شماره 1649 تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: