۴۱۴۰
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۵۲۵

به گزارش فراتیتر، به تعداد انسان‌های روی کره زمین، راه برای ثروتمندشدن وجود دارد و هر کسی در نهایت روزی روش مخصوص خودش را برای کسب ثروت پیدا می‌کند. برای مثال، گروهی از افراد وقتی که بیت کوین تنها یک دلار بود، تعداد بسیار زیادی از آن خریداری کردند.

اما گروهی از افراد هم ترجیح می‌دهند بیشتر زمان خود را به کارکردن اختصاص دهند. با این حال افرادی که همیشه ثروتمند هستند یا افرادی که سعی می‌کنند ثروتی که با زحمت به دست آورده‌اند را حفظ ‌کنند، ویژگی‌های مشترک بسیار زیادی با هم دارند. در هر دو گروه، افراد بسیاری هستند که نمی‌توانند همیشه تصمیم‌های درستی بگیرند و گاهی هم اشتباهات بزرگی می‌کنند. یک محقق به نام تام کورلی که به یافتن تفاوت میان افراد پولدار و افراد فقیر علاقه‌مند است، به مدت پنج سال رفتار هر دو گروه را مطالعه کرد. او به نتایج جذابی دست پیدا کرده که در ادامه می‌توانید آن را در قالب ده نکته بسیار مهم مطالعه کنید.

یک؛ با افراد جدید ملاقات نمی‌کنید

آدم‌های ثروتمند از ملاقات کردن و آشناشدن با افراد جدید لذت می‌برند. حدود ۶۸ درصد از افراد پولدار اعلام کرده‌اند که دوست دارند با آدم‌های جدید آشنا شوند اما تنها ۱۱ درصد از افراد فقیر به آشنایی با افراد جدید در زندگی‌شان علاقه دارند. بیشتر افرادی که به ثبات مالی رسیده‌اند تا جایی که در توانشان باشد تلاش می‌کنند تا خودشان را بسیار موجه نمایش دهند و این تصویر را حفظ کنند. ضمن این که افراد ثروتمند از روزهای تعطیل و روزهای مهم سال برای آشنایی با افراد هم استفاده می‌کنند.

دو؛ به سرنوشت از پیش تعیین‌شده اعتقاد دارید

اگرچه شما می‌توانید به شانس یا سرنوشت خود در شرایطی مشخص اعتماد کنید اما شاید آن هم تنها زمانی باشد که مجبور هستید میان لباس آبی یا قرمز یکی را انتخاب کنید. بنابراین وقتی شرایط و وقایع مهم زندگی شما به اولویت تبدیل می‌شوندِ افراد ثروتمند به این باور می‌رسند که خودشان باید مسیر زندگی‌شان را تعیین کنند. با این حال ۹۰ درصد از افراد فقیر تلاش می‌کنند تا به دنبال مقصر باشند و هر اشتباهی را به گردن سرنوشت شومی که دارند، می‌اندازند.

سه؛ از شغلی که برعهده دارید متنفر هستید


۸۵ درصد از افرادی که از نظر مالی موفق هستند، جمله «من کاری که می‌کنم را دوست دارم» با صدای بلند می‌گویند. بیشتر افراد فقیر مشکلات زندگی را در کارشان می‌بینند و فقط معایب کاری که برعهده گرفته‌اند را بزرگ می‌کنند. با چنین نگاهی به زندگی همه مردم فکر می‌کنند که به سختی می‌توانند درآمدشان را افزایش بدهند. بنابراین اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست ندارید شاید بهتر باشد آن را عوض کنید به جای آن که دائما از وضعیت فعلی ابراز نارضایتی کنید.

چهار: به سلامت خود توجهی ندارید

حقیقت این است که افراد ثروتمند مدت زمان زیادی از وقت خود را برای حفظ سلامتی‌شان هزینه می‌کنند. برای مثال مرتب به پزشک و روانشناس مراجعه می‌کنند، ورزش می‌کنند (۷۶ درصد از افراد موفق در هفته حداقل ۴ روز ورزش می‌کنند) و رژیم غذایی درستی دارند که آن‌ها را از عادات نادرست دور نگه می‌دارد. تنها ۱۳ درصد افرادی که درآمد کمتری دارند به ارتباط میان سلامتی و موفقیت پی برده‌اند.

پنج: ریسک نمی‌کنید

فقط ۶ درصد از افراد فقیر برای بهبود وضعیت مالی‌شان ریسک می‌کنند اما بیشتر از ۵۰ درصد از افراد ثروتمندی که در این آمارگیری حضور داشته‌اند با ریسک‌کردن موافق بودند. بسیاری از افراد ثروتمند این حقیقت را می‌دانند که برای رسیدن به موفقیت حداقل یک بار در زندگی‌شان ریسک‌هایی کرده‌اند که با شکست‌های بزرگ روبه‌رو شده اما آن‌ها به جای پذیرش شکست و ناامیدی از آن‌چه رخ داده تصمیم گرفتنه‌اند برای زندگی خود جنگندگی به خرج دهند.

شش؛ زمان زیادی به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهید


۷۸ درصد از آنهایی که ثروت زیادی ندارند، برنامه‌هایی را تماشا می‌کنند که در مورد جزییات زندگی خصوصی افراد دیگر ساخته شده اما تنها ۶ درصد از افراد ثروتمند این برنامه‌ها را تماشا می‌کنند! در مجموع باید بدانید که افراد ثروتمند زمان زیادی به تلویزیون اختصاص نمی‌دهند و اگر هم برنامه‌های جعبه جادویی را تماشا کنند در بدترین حالت یک ساعت از وقت روزانه خود را به آن اختصاص می‌دهند. این نکته درباره اینترنت هم وجود دارد و خیلی تفاوت ندارد. افراد موفق زمان زیادی را به گشت و گذار در اینترنت اختصاص نمی‌دهند. البته اگر موضوعی که آن‌ها روی آن کار می‌کنند به اینترنت نیاز داشته باشد قطعا شرایط فرق می‌کند.

هفت؛ مطالعه نمی‌کنید

داستایوفسکی، رمان‌نویس مشهور روسی، می‌گوید: «کتاب نخواندن یعنی تفکر نکردن». نزدیک به ۸۸ درصد از افراد ثروتمند با این نویسنده همفکر هستند. بنابراین آن‌ها کتاب‌هایی درباره رشد فردی، عوامل حرفه‌ای و ادبیات تاریخی را هر روز حداقل به مدت ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند. این آمار در شرایطی ثبت شده که تنها حدود ۲ درصد از افراد با درآمد نه چندان قابل قبول روزانه ۳۰ دقیقه کتاب می‌خوانند.

هشت؛ دیر از خواب بیدار می‌شوید

در میان جامعه آماری تحقیق تام کورلی، بیشتر از نیمی از افراد ثروتمند و تاجران موفق در کسب و کار مدعی شده‌اند حدود سه ساعت زودتر از آغاز ساعات کاری از خواب بیدار می‌شوند. به عبارت دیگر، آن‌ها ساعت ۵ صبح برمی‌خیزند. آن‌ها این زمان را به برنامه‌‌ریزی شخصی، تمرکز روی کارهای مستقل از شرکت (البته اگر به چنین پروژه‌هایی مشغول باشند) و ورزش اختصاص داده‌اند. این افراد روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به تمرینات ذهنی و جسمی مشغول هستند که معمولا در سکوت کامل دنبال می‌شود.

فراموش نکنید که زود بیدارشدن هرگز به معنای کم‌خوابیدن نیست. براساس آمار، حدود ۸۹ درصد از افراد ثروتمند ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه مرتب دارند و همیشه در بهترین زمان شب برای خوابیدن به تخت خواب می‌روند؛ یعنی ساعت ۲۱ الی ۲۲.

نه؛ با آدم‌های سمی در ارتباط هستید

حدود ۹۶ درصد از افرادی که تمام حقوق خود را پیش از دریافت حقوق ماه بعدی خرج می‌کنند، فرد یا افرادی را می‌شناسند که احساس ناامیدی عجیبی تزریق می‌کنند. واقعیت این است که افراد موفق با کسانی که متضاد خودشان هستند، ارتباط برقرار می‌کنند تا از آن‌ها برای انجام کارهایی که به آن‌ها فکر می‌کنند هم الهام بگیرند. توجه داشته باشید که افراد با باورهای متضاد با افراد با باورهای منفی بسیار متفاوت هستند. شما می‌توانید به راحتی افراد با باورهای متفاوت با خودتان را پیدا کنید و کار سختی ندارید. تنها کافی است به مراسم گوناگون بروید و در پروژه‌های داوطلبانه شرکت کنید و از همکاری با سازمان‌های خیریه لذت ببرید. شما باید تمام وقت خود را به خود اختصاص دهید تا زمانی که با افراد جدیدی آشنا می‌شوید، این ارزش را به آن‌ها نشان دهید.

ده؛ ولخرجی می‌کنید

بیشتر افرادی که درآمد زیادی ندارند در حقیقت بخش عظیمی از پولی که هر ماه کسب می‌کنند را خرج می‌کنند. احتمالا شما هم افرادی می‌شناسید که بسیاری از اجناس نه‌چندان ضروری و البته گران را به صورت قسطی می‌خرند. این افراد در شرایطی وسایلی که نیاز ندارند را می‌خرند که گاهی اوقات توانایی پرداخت اقساط آن را هم ندارند. اما افراد ثروتمند از فرمول زیر استفاده می‌کنند:


• ۲۰ درصد از درآمد برای پس‌انداز
• ۲۵ درصد از درآمد برای اجاره یا رهن خانه
• ۱۵ درصد از درآمد برای مواد غذایی
• ۱۰ درصد از درآمد برای تفریح
• ۵ درصد از درآمد برای حمل و نقل و بقیه درآمد هم برای هزینه‌های ناگهانی
یک درس طلایی که نباید فراموش کنید: علاقه و اشتیاق خودتان را بیابید

تام کورلی عادت‌های مفید افراد ثروتمند را بررسی کرد و یک نکته بسیار مهم را فهمید؛ آن‌ها به این دلیل موفق هستند که کاری که دوست دارند را انجام می‌دهند و آن را به یک منبع درآمد تبدیل می‌کنند.


 اگر به دنبال یک مسیر یا نقشه درجه یک برای موفقیت هستید، این مسیر را دنبال کنید:

• فهرستی از کارهایی را که از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برید را تهیه کنید
• کارهایی که تطابق بیشتری با مهارت‌های شما دارند را بررسی کنید
• ده شغلی که بیشتر از هر کاری به آن‌ها دوست دارید را انتخاب کنید
• این شغل‌ها را ارزیابی کنید و نمره‌ای که دوست دارید را به آن‌ها بدهید
• حالا شغل‌ها را از زاویه میزان درآمدی که به همراه دارند هم بررسی کنید
• در نهایت بهترین انتخاب ممکن پیش‌روی شما قرار دارد
فراموش نکنید هر چیزی که واقعا به آن نیاز دارید را بررسی کنید.

 

منبع: brightside

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: