۵۸۶۷
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید : ۹۴
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس مطرح کرد:
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به اخبار مرتبط با مهاجران غیرقانونی افغانستانی گفت:آنچه در بحث شکل‌گیری موج مهاجرت افغان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، نرخ بالای زاد و ولد افغانستانی‌ها در ایران است.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به اخبار مرتبط با مهاجران غیرقانونی افغانستانی گفت:آنچه در بحث شکل‌گیری موج مهاجرت افغان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، نرخ بالای زاد و ولد افغانستانی‌ها در ایران است.

به گزارش فراتیتر، محسن پیرهادی با بیان اینکه در روزهای اخیر با دست به دست شدن شماری از اخبار مرتبط با مهاجران غیرقانونی افغانستانی، ساماندهی آن‌ها به یکی از مباحث داغ شبکه‌های اجتماعی بدل شده است، افزود: ابراز نگرانی درباره آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افزایش مهاجران غیرقانونی افغانستانی در حاشیه کلانشهرها از سوی جمعی از شهروندان به حق است.
وی گفت: باید محل توجه مسئولان امنیتی و سیاسی قرار گیرد، اما این نگرانی نباید سبب شود در بحث مهاجران افغانی، جامعه دچار نگاه احساسی و تهییج شود.
این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: پرداختن به موضوع مهاجران افغانی و پاسخ دادن به نگرانی مردم از سوی مسئولان ذیربط امری ضروری است و باید این اطمینان خاطر به جامعه داده شود که اوضاع و شرایط تحت نظارت و مدیریت است.
پیرهادی ضابطه‌مند و قانونی شدن حضور اتباع خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر در تأمین اصل امنیت ملی دانست و گفت: موضوعی که باید به آن پرداخت و به آن ورود کرد، قانونی شدن حضور مهاجران افغانستانی با رعایت ملاحظات و شرایط کشور است، این امر به معنای مخالفت با حضور افغانستانی‌ها در ایران نیست، بلکه قانونی بودن این حضور در کشور ما مانند هر کشور میزبان دیگری است؛ فرد مهاجر را در قبال برخورداری از شرایط زندگی در کشور میزبان ملزم به رعایت قانون آن کشور و برخوداری متقابل از زیست قانونی و محترمانه می‌شود.
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه ملت ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی، مذهبی بسیاری هستند و روابط دوستانه و بردارانه‌ای میان دو ملت برقرار است، ادامه داد: ایران همیشه در پی ناآرامی‌های تحمیلی به کشور افغانستان میزبان مهاجران این کشور بوده و در مقابل حضور آنان نیز به عنوان نیروی کار امین، منعطف و سخت‌کوش مزایا و محاسن بسیاری برای اقتصاد کشور داشته است.
پیرهادی افزود: آنچه در بحث شکل‌گیری موج مهاجرت افغان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، نرخ بالای زاد و ولد افغانستانی‌ها در ایران است که در بازه زمانی ۱۰-۱۵ ساله با نرخ رشد قابل توجهی همواره خواهد بود، بنابراین نرخ زاد و ولد و افزایش جمعیت آن‌ها باید متناسب با شرایط مهاجرت‌پذیری کشور کنترل و مدیریت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: