۵۸۸۶
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
تعداد بازدید : ۷۵
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

از مقابله با لایی کشی تا توقف در حاشیه بزرگراه؛
پلیس راهور پایتخت در راستای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از شروع »طرح شکار« خبر داد.

پلیس راهور پایتخت در راستای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از شروع »طرح شکار« خبر داد.

به گزارش فراتیتر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت در خصوص اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه خودروها اظهار داشت: رانندگی در شهر تهران و در شب بسیار متفاوت است و شاید خیلی از رانندگان آن را تجربه نکرده باشند.
وی افزود: شب‌ها سرعت‌ها افزایش پیدا کرده و زمینه تخلفات حادثه‌ساز بیشتر فراهم می‌شود و برخی رانندگان با رفتارهای غلط ترافیکی خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان و رانندگان را سلب کرده و به خطر می‌اندازند.
سرهنگ موسوی پور گفت: در۶ ماهه اول امسال نزدیک به ۳۰۰ نفر کشته در شهر تهران بر اثر تصادفات داشته‌ایم که ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
وی افزود: ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در شب اتفاق افتاده و از این میزان ۳۹ درصد مربوط به عابران پیاده و ۵۴ درصد مربوط به موتورسواران است.
سرهنگ موسوی پور گفت: این آمار و تصادفات دلخراش و حوادث دردناک ما را برآن داشت که طرح تشدید برخورد با تخلفات در بزرگراه‌ها را آغاز کرده و با تخلفات حادثه‌ساز که باعث می‌شود امنیت و آرامش در معابر شهر تهران به خطر بیفتد برخورد کنیم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تخلفات شبانه در پایتخت تنها لایی کشی و حرکات مخاطره آمیز و سبقت و سرعت‌های غیر مجاز نیست بلکه تردد خودروهای سنگین در لاین سوم، استفاده از نورهای شدید و زنونی و سرعت‌های زیاد و بحث خطرات دیگر مانند توقف در حاشیه بزرگراه هم بوده است.
وی گفت: بحث توقف در حاشیه بزرگراه‌ها بسیار مهم است چرا که در شب سرعت‌ها زیاد شده و همین موضوع امکان بروز حوادث را بسیار زیاد می‌کند؛ همچنین بحث تردد عابران پیاده نیز شب‌ها در برخی بزرگراه‌ها مطرح می‌شود که سرعت غیرمجاز و تاریکی هوا هر دو باعث بروز خطرات جبران ناپذیری برای موتورسواران و عابران پیاده شده که تصادفات را افزایش می‌دهد.
وی بیان داشت: در اکثر حوادثی که روی می‌دهد علت اصلی حادثه متأسفانه در محل نیست؛ چرا که رانندگانی هستند که حرکات مخاطره آمیز و حرکات نمایشی انجام داده و باعث تغییر مسیر خودروهایی می‌شوند که در مسیر و لاین اصلی خود در حال حرکت هستند و باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیری برای آنان می‌شوند و پس از آن از محل خارج شده و حادثه‌ای دردناک را رقم زده و خانواده‌ای را داغدار می‌کنند.
سرهنگ موسوی پور گفت: بنده به اتفاق همکارانم در طرح تشدید برخورد با این تخلفات در جهت ایجاد امنیت و آرامش تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم معابر ایمنی را برای شهروندان مهیا و فراهم کنیم.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: برابر مقررات خودروهایی که به طور همزمان مرتکب ۲ تخلف شوند به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می‌شوند.
وی افزود: در بحث تخلفات کامیون‌ها بحث حفاظ بار و تردد در لاین سوم و آشکار سازی پلاک سوم مطرح است؛ پلیس مبداء حرکت و تردد کامیون‌ها را در شهر تهران شناسایی کرده و از مبداء ترددهای آنان کنترل می‌شود و اجازه نخواهیم داد که با لاستیک صاف، بار غیرمجاز و با نداشتن حفاظ و سایر تخلفات در معابر شهر تهران تردد کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: