۶۰۶۵
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۸۶
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار نسبت به تهدید ایران گفت: هر اقدامی از سوی آن‌ها با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد.


سخنگوی وزارت امور خارجه با هشدار نسبت به تهدید ایران گفت: هر اقدامی از سوی آن‌ها با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد.

به گزارش فراتیتر، ناصر کنعانی در خصوص تهدیدات صورت گرفته نسبت به ایران در برخی رسانه‌های خارجی بیان کرد: ملت مقاوم فلسطین حق دارند که در برابر رژیمی که ۷۵ سال است حقوق آنها را نقض کردند از توانایی خود برای رفع تجاوز و دفع اشغالگری استفاده کنند و این یک حق مشروع است که به رسمیت شناخته شده است. آنها باید بدانند که هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد.
وی گفت: در تماس اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با برخی همتایان خود از جمله وزیر امور خارجه عراق پیشنهاد دادیم که نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار شود و تاکید کردیم بر اینکه مساله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است.
کنعانی در خصوص تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: تحولات مهمی در عرصه فلسطین در حال رخدادن هست؛ ما شاهد هستیم برخی طرف‌های مشخصی که حامی جنایات روزمره علیه مردم فلسطین بودند، امروز هم در تلاش هستند که جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و بدون توجه به ضایع شدن حقوق ۷۵ ساله مردم فلسطین پشت سر ظالم بایستند.
وی گفت: این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست، اینکه مجدد تعدادی از کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا در جنگ تبلیغاتی جای ظالم را تغییر می‌دهند و چشم خود را بر ظلم رژیمی غاصب می‌بندند و ملتی مظلوم را در معرض اتهام قرار می‌دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: خوشبختانه در این مرحله شاهد حمایت تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان و به خصوص کشورهای اسلامی بودیم.
کنعانی افزود: اقدامات تحریک آمیزی که رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و اعتقادات آنها انجام‌دادند مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. ایران هم موضع صریحی داشته و دارد و در ایام اخیر هم در عالی‌ترین سطح رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مواضع خود را بیان کردند و دیدگاه‌های خود را با مقامات خارجی نیز در میان گذاشتند و امیدواریم که کشورهای اسلامی همت بیشتری در حمایت از مردم فلسطین داشته باشند.
وی گفت: در تماس اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با برخی همتایان خود از جمله وزیر امور خارجه عراق پیشنهاد دادیم که نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار شود و تاکید کردیم بر اینکه مساله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تهدیدات صورت گرفته نسبت به ایران در برخی رسانه‌های خارجی بیان کرد: ملت مقاوم فلسطین حق دارند که در برابر رژیمی که ۷۵ سال است حقوق آنها را نقض کردند از توانایی خود برای رفع تجاوز و دفع اشغالگری استفاده کنند و این یک حق مشروع است که به رسمیت شناخته شده است.
وی افزود: آنها باید بدانند که هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخی ویرانگر مواجه خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص طرح اتهاماتی علیه ایران در تحولات اخیر فلسطین گفت: مقاومت ملت فلسطین از توانایی و اراده لازم برای دفاع از خودش و تلاش برای استیفای حقوق ضایع شده خودش برخوردار هست و می‌تواند با اتکای به قدرت ذاتی خود این کار را انجام دهد.
وی ادامه داد: طرح برخی اتهامات نسبت به ایران با هدف سیاسی و توجیه شکست اخیر و البته با هدف توجیه حمایت های مختلف غرب از رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.
کنعانی ادامه داد: نمی‌توان میان ۷۵ سال جرم و جنایت رژیم صهیونسیتی نسبت به فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه و مسئولیت های بین المللی کشورهای غربی تفکیکی قائل شد. اقدام اخیر انجام شده از سوی مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدامات مکرر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی و جنایات روزمره آنها بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: طرح نام ایران و حزب الله لبنان به هیچ وجه نمی‌تواند از مسئولیت کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی کم نمی‌کند. بنابراین این مسائل با هدف انحراف افکار عمومی و توجیه اقدامات بعدی خودشان است.
وی تصریح کرد: گسیل یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا به معنی مشارکت آمریکا در تضییع حقوق ملت فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی است.
کنعانی گفت: مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی مشروع و شناخته شده است و جای اشغالگر نمی‌تواند با مظلوم عوض شود و کشورهای اسلامی باید در کنار حقوق شناخته شده ملت فلسطین بایستند و هیچ حقی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی قائل نیستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: