۵۹۲۷
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۸۰
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

سخنگوی وزارت امور خارجه:
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد که گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد که گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش فراتیتر، ناصر کنعانی در خصوص مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: بارها اعلام کردیم که به روند مذاکرات برای بازگشت مسؤولانه همه طرف ها به برجام پایبند هستیم و روند مذاکره را فرایند مناسبی برای این مهم می‌دانیم و گفت‌وگوهای غیرمستقیمی با نمایندگان آمریکا هم انجام شده و کشورهای دوست هم ابتکار عمل‌هایی را برای نزدیک کردن دیدگاه طرف‌ها مطرح کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: توافق مد نطر ما همان توافق برجام ۲۰۱۵ هست که ایران به تعهداتش در آن چارجوب عمل کرد و اروپا و آمریکا متأسفانه شانه خالی کردند و آمریکا هم یکجانبه از آن خارج شد.
کنعانی بیان کرد: ابتکار عمل عمان توافق جدید نیست و منظور از این ابتکار مجموعه اقداماتی برای نزدیک کردن دیدگاه طرفین و بازگشت طرف‌ها به اجرای تعهداتشان است و ایران هم از تلاش‌های با حسن نیت کشورهای دوست برای بازگشت متعهدانه همه طرف‌ها به برجام استقبال و حمایت می‌کند.
وی افزود: اگر طرف مقابل برای بازگشت مسؤلانه به برجام اراده داشته باشد ایران هم آمادگی دارد تا در این مسیر کمک کند و ما به روند دیپلماسی برای توافق پایبند هستیم، اما در عین حال تلاش‌های دیپلماتیک خود را به برجام و توافق گره نمی‌زنیم و مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را هم دنبال می‌کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: روند دیپلماسی و تبادل پیام‌ها باز هست و ادامه دارد. طرح‌های مطرح شده صرفا ابتکار عمل‌هایی برای بازگشت مسؤولانه طرف‌ها به برجام است و نه چیزی بیشتر از آن و ما هم از ابتکار عمل کشورهای‌ دوست برای نزدیک شدن دیدگاه طرف‌ها همچنان استقبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: شرایط فعلی در برجام نتیجه عدم پایبندی و خروج یکجانبه آمریکا از توافق است و شرایط موجود هم ناشی از نبود عزم جدی آمریکا برای بازگشت مسئولانه به برجام است.
کنعانی اظهارکرد: ما پایبند به مسیر گفتگوها و دیپلماسی هستیم و تا زمانیکه منافع ملی ایران بتواند از این مسیر تامین شود از آن بهره خواهیم برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: