۶۲۹۷
شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
تعداد بازدید : ۱۴۸
یک نماینده مجلس با اشاره به درآمد پزشکان گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی نابسامان، پزشکان چاره ای جز مهاجرت ندارند.

یک نماینده مجلس با اشاره به درآمد پزشکان گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی نابسامان، پزشکان چاره ای جز مهاجرت ندارند.

به گزارش فراتیتر، مسعود پزشکیان گفت: کسی که تازه پزشک شده 300 تا 400 دلار دریافت می‌کند؛ با این پول نه می‌تواند خانه‌ای اجاره کند و نه بچه‌اش را در مدارسی که آقایان زده‌اند، ثبت‌نام کند.

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس حقوق پایین پزشکان را علت خروج این قشر از کشور دانست و تاکید کرد:زمانی می‌گفتم پزشکان پول مفت می‌گیرند و آن موقع من 10میلیون تومان پول می‌گرفتم که 10 هزار دلار بود. اما در حال حاضر 10 تا 15 سال از آن زمان گذشته و من استاد تمام و جراح هستم و تمام مراحل را طی کرده‌ام؛ اما 800 دلار پول می‌گیرم!

او ادامه داد: من استاد تمام هستم و 800 دلار می‌گیرم و کسی که تازه پزشک شده 300 تا 400 دلار دریافت می‌کند که با این پول نه می‌تواند خانه‌ای اجاره کند و نه بچه‌اش را در مدارسی که این آقایان زده‌اند، ثبت‌نام کند.

در این شرایط نمی‌توان پزشک یا هیات علمی را در مملکت نگه داشت. با توجه به این دریافتی معلوم است که یک عده هم تخلف می‌کنند. به نظر من مکانیسم پرداخت در کشور ما نه علمی است و نه شرعی! شرعی نیست چون چه کار کنی و چه نکنی پول می‌گیری.

اگر دولت بخش مربوط به بهداشت و درمان را به صورت کامل اجرا کند می‌توان نسبت به جلوگیری از خروج نخبگان امیدوار بود. چون در برنامه هفتم آوردیم که ما‌به‌تفاوت کارکرد را بدهد. یعنی به کار پول بدهد و اگر یک نفر کار نکرد نباید پولی دریافت کند. من کار کنم، کار نکنم، بخوابم و فحش بدهم هم حقوق می‌گیرم! این چه نوع مکانیسمی است؟ 

بر اساس آن چیزی که در مجلس تصویب کردیم قرار شد هزینه ما‌به‌تفاوت کارکرد را جبران کنند و پزشکان در سیستم بمانند و به مردم خدمت کنند و پول زیر‌میزی هم نگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: