۶۶۹۶
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۱۳۱
به گفته یک مقام صنفی، وزیر صمت به دنبال اجرای فروش خودرو در حاشیه بازار یا فروش از طریق بورس است.

به گفته یک مقام صنفی، وزیر صمت به دنبال اجرای فروش خودرو در حاشیه بازار یا فروش از طریق بورس است.
به گزارش فراتیتر، مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص جلسه مشترک تولیدکنندگان قطعات با وزیر صمت اظهار کرد:وزیر هم روی فروش حاشیه بازار نظر داشتند و هم روی فروش در بورس کالا. اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است، زیرا سایر دستگاه‌ها ازجمله وزارت اقتصاد هم روی این موضوع دخیل هستند.
وی افزود:در نهایت نظر وزیر این است که خودرو از قیمت‌گذاری دستوری خارج شود و قیمت‌گذاری دستوری را هم به ضرر خودروساز و هم بیش از آن به زیان مصرف‌کنندگان می‌دانند.
بیگلو در خصوص شورای رقابت تصریح کرد: شورای رقابت عملا در یکی، دو هفته گذشته برخی کارهای خود را به سازمان حمایت که زیرمجموعه وزارت صمت است، واگذار کرده است. به‌نظر می‌آید شورای رقابت در ۱۲ سالی که قیمت‌گذاری را برعهده داشته، از فلسفه وجودی خود یعنی حذف انحصار دور شده است.
وی افزود: این شورا هیچ اقدام عملیاتی برای از بین بردن انحصار انجام نداده و تنها قیمت‌گذاری کرده است. در کشوری که حدود بیش‌از ۴۰ واحد صنعتی عضو انجمن خودروسازان هستند و مجوز خودروسازی دارند و این دو خودروساز هم توانسته‌اند هر یک حدود یک‌میلیون دستگاه در همین شرایط بحرانی تولید کنند و از طرف دیگر خودروهای وارداتی را داریم، جایگاهی برای دخالت شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری باقی نمی ماند.
دبیر انجمن قطعه سازان اظهار کرد: حقیقت این است؛ زمانی که تیراژ بالا و واردات آزاد باشد و در داخل هم با تعدد تولیدکنندگان مواجه باشیم، انحصاری وجود ندارد که شورای رقابت هم وجود داشته باشد. باید به این سمت حرکت کرد. چراکه در هیچ کجای دنیا خودرو در بورس کالا یا همراه با قیمت‌گذاری دولتی تولید نمی‌شود و به فروش نمی‌رسد. به نظر من همین‌قدر که نظر وزیر مبتنی‌بر حرکت به این سمت است، مثبت است.

 

منبع: دنیای خودرو

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: