۷۰۰۹
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۵۷
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

ملی‌پوش سابق والیبال معتقد است در شرایط فعلی تیم ملی والیبال ایران به مربی خارجی نیاز دارد.

ملی‌پوش سابق والیبال معتقد است در شرایط فعلی تیم ملی والیبال ایران به مربی خارجی نیاز دارد.
به گزارش فراتیتر، فرهاد نظری در خصوص حضور سعید معروف در این پست گفت: در صورتی که سعید معروف به عنوان سرمربی انتخاب شود باید قراردادی طولانی مدت داشته باشد.
سومین نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال برای بررسی گزینه‌های هدایت تیم ملی دوشنبه، هشتم مهر ماه برگزار شد. در پایان این جلسه مقرر شد، محمدرضا داورزنی از جانلورنزو بلنجینی، ویتال هاینن، روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، پیمان اکبری و سعید معروف براساس هدف‌گذاری سکوی المپیک ۲۰۲۸ برنامه اختصاصی دریافت کند و خواستار لیست کادرفنی پیشنهادی شود.

فرهاد نظری افشار عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در این مورد به ایسنا گفت: کسانی که شرایط آمدن به ایران را دارند با تیم‌های ملی و باشگاهی قرارداد دارند و همین تصمیم‌گیری را سخت کرده است. در جلسه اول کمیته فنی گزینه‌های ایرانی را کنار گذاشتیم و به این موضوع رسیدیم که فقط مربی سطح بالای خارجی بیاوریم اما در جلسه اخیر هفت، هشت گزینه ایرانی هم مطرح شد و حتی برخی از دوستان تصمیم گرفتند که مربیان ایرانی انتخاب شوند اما من و چهار نفر دیگر از دوستان مخالف این موضوع بودیم.

او با بیان اینکه کادر فنی گذشته تیم ملی را به جایی رسانده که مربی آینده کار فوق‌العاده سختی دارد، ادامه داد: توانایی و پتانسیل بازیکنان ما بالاست و اگر به درستی مدیریت می‌شدند الان تیم ملی چنین وضعیتی نداشت. نتوانستیم بازیکنان را به خط کنیم و بین آنها همدلی به وجود بیاوریم تا روحیه جنگندگی و پیروزی داشته باشند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد احتمال سرمربیگری سعید معروف گفت: خیلی دوست دارم سعید هم باشد اما به نظرم در این مقطع هر مربی ایرانی که قبول مسئولیت کند باید بلندمدت باشد. اگر مقطعی کار کند به نظرم می‌سوزد. سعید بازیکن بزرگی بود و سال‌ها به تیم ملی کمک کرد. علاوه براین باهوش است، والیبال را به خوبی می‌فهمد و می‌تواند باز هم به تیم ملی کمک کند اما در شرایط فعلی اگر مقطعی و برای المپیک ۲۰۲۴ قبول کند، می‌سوزد و اقبال عمومی‌ نسبت به او هم کمرنگ می‌شود اما در بلندمدت هر شخصی که باشد، به نظرم شدنی است.

او با بیان اینکه مربی ایرانی در شرایط فعلی دردی از والیبال ما دوا نمی‌کند، تاکید کرد: عموم هم دوست ندارند مربی ایرانی انتخاب شود و منتظر یک مربی تاپ خارجی هستند. به نظرم مربی تاپ خارجی می‌تواند در مدت کوتاه ۳۰ روزه‌ای که برای حضور در لیگ ملت‌ها داریم به بازیکنان انگیزه و شوکی مقطعی بدهد. از طرفی این مربی می‌داند شرایط ایران چگونه است و می‌داند آبرو و حیثیت خودش هم در میان است.

نظری‌افشار در پایان گفت: هیچکس در والیبال ایران به اندازه آقای داورزنی با FIVB و مربیان بین‌المللی ارتباط ندارد و به خوبی می‌داند که چه کسی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. امیدوارم کسی بیاید و مربیان ایرانی هم کنارش باشند تا در آینده دچار این شرایط نشویم.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: