۷۳۲۶
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
تعداد بازدید : ۵۹
در اتفاقی کم سابقه میزان تغییرات شاخص کل و همچنین شاخص هم وزن بورس تهران برابر شد.

 

در معاملات روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۷ هزار و ۵۳۷ واحد معادل ۰.۸۸ درصد نسبت به  روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۷۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۵ هزار و ۹۱۶ واحد معادل ۰.۸۸ درصد در رقم ۶۷۸ هزار و ۹۲۳ واحدی ایستاد. بدین ترتیب، در اتفاقی کم سابقه میزان تغییرات شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران برابر شد. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۳۱ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۹۹۰ واحد به سطح ۱۲۰ هزار و ۳۳۹ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز پارسان، وغدیر و شپدیس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل سفار، سدشت و ملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، بپیوند و مادیرا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در اتفاقی کم سابقه میزان تغییرات شاخص کل و همچنین شاخص هم وزن بورس تهران برابر شد.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و شستا و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز بمولد، کرمان و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸۰۵ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۸ میلیارد تومان رسید. 

در معاملات یکشنبه، ۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۵۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۴۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۱ درصدی به ۴۸۶ میلیارد تومان رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: