۷۶۷۲
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸
تعداد بازدید : ۴۷
میزان بارش‌های یک هفته منتهی به ۱۷ آبان ۴.۵ میلیمتر بود.

میزان بارش‌های یک هفته منتهی به ۱۷ آبان ۴.۵ میلیمتر بود.
به گزارش فراتیتر، وضعیت بارشی کشور گرچه از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) اندکی بهبودیافته اما هنوز نسبت به دوره بلندمدت ۵۵ ساله کاهش ۱۹ درصدی دارد.
آمارهای تازه مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان از آن دارد که از ابتدای آبان تا روز هفدهم میزان بارش‌ها ۵.۷ میلیمتر شده در حالی‌ که این میزان در دوره بلندمدت ۱۱ میلیمتر بوده است که کاهش ۴۷.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا روز هفدهم مهر هم در حالی به رقم ۱۲.۲ میلیمتر رسیده که این میزان در دوره بلندمدت ۱۶.۸ میلیمتر بوده است.

مقایسه بارش‌های این مدت نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۲۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

روزهای اخیر «فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور، میزان بارش‌های کل کشور را از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ آبان را ۱۲ میلیمتر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های ۱۶ استان زیر نرمال بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت میزان بارش‌های ۶ استان هم در حد نرمال بود و فقط هفت استان بارش‌های بالاتر از نرمال داشته‌اند.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: گرچه پیش‌بینی برای بارش‌ها در تیرماه خوش‌بینانه بود، اما فرایند فعلی نشان از آن دارد که وضعیت بارشی تا اینجا چندان مطلوب نبوده است.

قاسم‌زاده گفت: همچنان پیش‌بینی‌ها بیانگر آن است که از ۱۰ آبان تا ۱۰ بهمن وضعیت بارشی مطلوب باشد، اما دید ما نسبت به این امر با توجه‌ به میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۲ آبان با تردید است.

در همین رابطه سخنگوی صنعت آب گفته است: وضعیت بارش‌های کشور در یک قرن اخیر با کاهش بی‌سابقه همراه شده است.

قاسم‌زاده افزود: تابستان امسال وضعیت مصرف آب مطلوب نبود به‌گونه‌ای که هر روز اوج مصرف اتفاق می‌افتاد.

وی بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده در ۱۵ سال اخیر، بدترین وضعیت را در سه سال گذشته تجربه کردیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: