۷۸۵۹
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید : ۳۹
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

ملی پوشان نوجوانان ایران فردا سه شنبه ۲۳ آبان باید در دومین دیدارشان به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس برود.

ملی پوشان نوجوانان ایران فردا سه شنبه ۲۳ آبان باید در دومین دیدارشان به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس برود.

به گزارش فراتیتر، حسین عبدی پیش از دیدار با انگلیس از شاگردانش خواست همچون بازی با برزیل سخت تلاش کنند.

در نخستین بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان در اندونزی، تیم ملی ایران به مصاف برزیل، قهرمان پنج دوره این مسابقات رفت و در حالی که نیمه نخست را با دو گل به حریف نامدار خود واگذار کرده بود، در نیمه دوم یک شگفتی غیرقابل تصور را خلق کرد و با سه گل پیاپی، پیروز میدان شد.

انگلیس چالش سختی برای شیران ایران خواهد بود، به خصوص که شاگردان رایان گری در اولین بازی با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل نیوکالدونیا پیروز شدند و بازیکنانی دارند که در تیم‌های بزرگی در کشورشان در بخش پایه حضور دارند.
حسین عبدی درباره دیدار با انگلیس گفت: نتیجه بازی انگلیس در بازی اول مهم نیست. در فوتبال ممکن است برد و باخت به هر شکلی وجود داشته باشد. حالا اگر سخت کار نکنیم ممکن است ببازیم. همینطور انگلیس می توانست ۱۲ یا ۱۴ گل در بازی اولش به ثمر برساند. این مهم نیست. چون فردا داستان متفاوتی است. فقط باید دوباره مثل بازی با برزیل سخت کار کنیم.
ایران پس از غلبه بر مدافع عنوان قهرمانی در دوره ۲۰۱۹، در دومین دیدار از گروه C در ورزشگاه بین المللی جاکارتا در جاکارتای شمالی به مصاف انگلیس قهرمان جهان در سال ۲۰۱۷ می‌رود.

عبدی درباره نقش هواداران اندونزی در بازی نخست ایران نیز گفت: این پیروزی به لطف حمایت تماشاگران به دست آمد. من واقعا آنها را دوست دارم. آنها بسیار مهربان هستند و اندونزی کشوری است که من واقعاً به آن احترام می‌گذارم. من هر دو دستم را برای احترام به آنها بالا می‌برم. در طول مسابقه با برزیل آنها حمایت بسیار خوبی از تیم کردند، حتی زمانی که ما عقب بودیم. آنها دوازدهمین بازیکن ما بودند. ما در ۱.۵ سال گذشته تلاش خیلی زیادی کردیم و باید بتوانیم این روند را در دیدار دوم نیز به خوبی نشان دهیم. بازیکنانم تلاش و از خودگذشتگی زیادی از خودشان نشان دادند و شایسته احترام هستند.
امشب نمی‌خوابم؛ بازیکنان گریستند، خندیدند و به زمین رفتند

سرمربی تیم زیر 17 سال درباره وضعیت تیم در آستانه دیدار مقابل انگلیس عنوان کرد: ما دقیقا پس از بازی برزیل کار مربوط به بازی دوم را آغاز کردیم. البته بچه‌ها واقعا خسته بودند و با کمی ریکاوری دیرتر خوابیدند. کادر فنی هم خسته بودند اما می‌خواهم یک واقعیت را بگویم.من تا 6 صبح فردای بازی برزیل بیدار بودم و بازی انگلیس را ده‌ها بار دیدم.ساعت 11 تمرین ریکاوری برگزار شد و زندگی همچنان ادامه دارد. با این وصف، دوشنبه شب هم نخواهم خوابید و امیدوارم سه شنبه هم روز خوبی برای فوتبال ایران باشد.

سرمربی تیم نوجوانان در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین تماس این روزها با او چه بوده گفت:خب، خیلی دوستان لطف داشتند و تماس‌های محبت آمیزی گرفته شد. از آقای تاج تا آقای قلعه نویی. بازیکنان تیم ملی. دوستان و خانواده که برای من همه زندگی‌ام محسوب می‌شود. اما اینجا برای تان یک روایت جالب توجه را بازگو می‌کنم.

وی ادامه داد: قبل از بازی برزیل تماس فوق القاده‌ای گرفته شد.یکی از دوستان در حرم امام حسین(ع) بود و درست در رختکن تماس تصویری گرفت. ما از دور به امام حسین(ع) سلام کردیم و از خدا خواستیم که بتوانیم دل مردم را شاد کنیم. در واقع ما از همان رختکن راهی حرم حضرت امام حسین(ع)شدیم. خدا را شکر می‌کنم که در گام اول موفق بودیم اما باز هم تکرار می‌کنم هنوز کار خاصی انجام نداده‌ایم. کلا ما در رختکن تیم همیشه شرایط خاصی داریم. همین مسابقه با برزیل، مسائل روحی و روانی خاصی مطرح شد. بازیکنان ابتدا همه گریستند، بعد همه خندیدند و بعد هیجانی شدند و بعد به زمین رفتند.

سرمربی تیم نوجوانان ایران درباره اینکه آیا تیم در بازی مقابل انگلستان بازیکن آسیب دیده دارد یا نه، خاطرنشان کرد:ما در بازی مقابل برزیل تعویض‌های زیادی داشتیم.بعد از بازی بچه‌ها خیلی خسته بودند. آنالیزور ما وقتی آنالیز بازی‌ها را آورد برخی بازیکنان حدود 12 کیلومتر دویده بودند.این نشان دهنده این است که بچه‌ها می‌خواهند و دنبال صرف کردن فعل خواستن بودند. بعد از این بازی ریکاوری خوبی انجام شد تا به بازی برگردیم. الان فقط نگرانی ما این است که بچه‌ها به دلیل سرماخوردگی یا بدنی اذیت شوند ولی همه جوانب را زیر نظر داریم.

وی درباره حال و هوای اندونزی در این روزها گفت: مردم اندونزی این مدت و به ویژه پس از بازی با برزیل خیلی به تیم ما احترام می گذارند. نیوکادلوینا در هتلی اقامت دارد که ما هستیم. دیشب سرمربی این تیم را دیدم و خیلی گرم تبریک گفت. همه با احترام خاصی با رفتار می کنند.من قبلا در دوران بازی به اندونزی آمده بودم و امیدوارم خاطرات خوبی از این کشور برای همه مردم ایران باقی بماند.
بنویسید این تیم به المپیک می‌رود

عبدی در پایان گفت: یک جمله عرایضم را تمام می کنم.از قول من بنویسید تاریخ بعدی المپیک را این تیم رقم خواهد زد.

سایت khelnow در گزارشی ۵ مربی برتر این رقابت‌ها را نیز اعلام کرد که نام حسین عبدی در آن به چشم می خورد. این سایت درباره عبدی نوشت:

حسین عبدی، هافبک سابق ایرانی، باتجربه ترین مربی جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال است. او ملی پوش سابق ایران است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی دوران طولانی و موفقی داشته است. او ۱۳ سال در تیم برتر ایران پرسپولیس بازی کرد. او پس از بازنشستگی، در سال ۲۰۰۷ به مربیگری روی آورد.

عبدی به عنوان مربی با وینز دبی شروع کرد و نتایج خوبی کسب کرد. او در فصل بعد در داماش گیلان وظیفه بزرگی را برعهده گرفت. او پس از حضور کوتاهی در پرسپولیس به عنوان کمک مربی، به علی دایی به عنوان سرمربی کمک کرد و با این تیم قهرمان جام حذفی ایران شد. او از سال ۲۰۱۹ هدایت تیم زیر ۱۷ سال ایران را برعهده داشت و در جام ملت های آسیا زیر آنها را به نیمه نهایی رساند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: