۹۲۰۰
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید : ۴۴
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

در چهار سال اخیر پرسپولیس خیلی کم هوادارانش را به عنوان پشتیبان همراه داشته ولی برای این بازی منتظر حضور حداکثری در ورزشگاه است.

در چهار سال اخیر پرسپولیس خیلی کم هوادارانش را به عنوان پشتیبان همراه داشته ولی برای این بازی منتظر حضور حداکثری در ورزشگاه است.

به گزارش فراتیتر، در تاریخ بازی‌های آسیایی پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا و بعدتر لیگ قهرمانان حداقل 10 مسابقه پیدا خواهید کرد که بالای 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند و از تیم محبوب‌شان حمایت کردند. برخی از آنها مسابقاتی صدهزار نفری بودند مثل بازی با الهلال که برانکو تازه سکان هدایت این تیم را به عهده گرفته یا بازی با النصر که برانکو روی سکو بود و پیروزی تیم حسین عبدی در نخستین و تنها تجربه سرمربیگری‌اش در پرسپولیس را تماشا می‌کرد.

پرسپولیس یک بار قبل از آن نیز بازی با صدهزار نفر را در لیگ قهرمانان تجربه کرده بود. بازی یک هشتم نهایی فصل 2009 مقابل بنیادکار که 100 هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفتند اما تیم نلو وینگادا به پنالتی ریوالدو باخت و حذف شد.

پرسپولیس در مراحل حذفی بازی‌های پرتماشاگری مقابل السد، الدحیل و بازی برگشت فینال 2019 مقابل کاشیما آنتلرز داشته، اما همه بازی‌های خاص و پرتماشاگرش در این تورنمنت محدود به مسابقات مراحل حذفی هم نمی‌شود و حتی در مرحله گروهی هم پرسپولیس بازی‌های پرتماشاگری داشته که در خاطره‌ها مانده است.

تقابل با الغرافه قطر و تیمی که فرهاد مجیدی را به عنوان ستاره داشت بیش از 96 هزار نفر را به ورزشگاه آزادی کشاند یا بازی آخر مرحله گروهی مقابل بنیادکار با هم در همان فصلی که برانکو تازه سکان هدایت تیم را به عهده گرفته بود 100 هزار نفر تماشاگر داشت. بازی صدهزار نفری با النصر که طارمی پنالتی چیپ زد هم در مرحله گروهی انجام می‌شد.

با در نظر گرفتن این رزومه پر و پیمان صحبت از بازی با حضور 35 هزار نفر برای تقابل فوق‌العاده حساس مقابل الدحیل مثل یک شوخی است، کما اینکه برای تیمی که رکورددار ثبت پرتماشاگرترین بازی‌ها در این تورنمنت به حساب می‌آید آرزوی بازی با 45 هزار هوادار هم تلخ به نظر می‌رسد.

بازی هفته ششم مقابل قهرمان لیگ ستارگان قطر با توجه به شرایط جدول و البته نحوه صعود تیم‌های دوم از گروه‌های پنجگانه غرب آسیا برای پرسپولیس حکم فینال پیدا کرده کما اینکه صعود پرسپولیس از این گروه دشوار خودش یک برد به حساب می‌آید و اصلاً نباید مسئله صعود را دست کم گرفت و کم‌ارزش تلقی کرد.

پرسپولیس که در چهار سال اخیر خیلی کم هوادارانش را به عنوان پشتیبان همراه خود داشته برای این بازی منتظر حضور حداکثری هوادارانش در ورزشگاه است و حتی بازیکنان و بزرگ‌ترهای تیم هم از هواداران دعوت کرده‌اند تا آنها با حضورشان در استادیوم آزادی حمایت‌شان کنند اما چیزی حدود 25 هزار بلیت برای این بازی در نظر گرفته شده بود که در عرض کمتر از چهار ساعت به فروش رفت.

متعاقب این داستان، بازار سیاه بلیت به وجود آمد و برخی افراد سودجو هم با انتشار بلیت‌های کاغذی دنبال کلاهبرداری از هواداران مظلومی افتادند که با نصف قیمت شدن بلیت‌ها نسبت به بازی با استقلال تاجیکستان امیدوار بودند با حضور در ورزشگاه و صعود احتمالی مقابل الدحیل روزی تاریخی در ذهن فوتبالی خود ثبت و ضبط کنند.

از روز پنجشنبه اما مسئولان به صرافت افتادند که بلیت تقلبی نخرید، فقط از سایت بلیت‌فروشی دنبال تهیه بلیت باشید و باید با کارت ملی بیایید و... این توضیح‌ها در شرایطی انجام شد که ابتدا گفته شد باشگاه پرسپولیس سعی دارد این بازی را با حضور 50 هزار هوادار برگزار کند. سپس اعلام شد تقاضا شده حداکثر ظرفیت تماشاگر در این بازی که 45 هزار نفر است در ورزشگاه حاضر خواهند شد و بلیت‌فروشی هم برای این تعداد انجام شده اما از همان روز چهارشنبه که ساعت 17 تعداد بلیت‌ها در تمام جایگاه‌ها صفر شد دیگر خبری از شارژ مجدد سکوها نبوده است.

حالا بازی با حضور 45 هزار تماشاگر برای پرسپولیس آرزو شده و در ورزشگاهی که بعد از صندلی‌دار شدن، دیگر صدهزار نفری نبود و 78 هزار نفری شد حالا حضور 45 هزار تماشاگر یعنی شرایطی خاص که رخ دادنش هم کمی دشوار به نظر می‌رسد چرا که مشخص نیست سامانه بلیت دوباره شارژ شده و بلیت‌ها تمام نشده یا مسئولان منتظرند تا دوباره با به فروش رساندن تعدادی بلیت از امروز گنجایش را به 45 هزار نفر برسانند. اتفاقی که دشوار به نظر می‌رسد چرا که باید طبقه دوم شمالی و پشت دروازه جنوبی کاملاً به فروش برسد و تعداد بیشتری از سکوهای طبقه دوم ضلع جنوبی برای بانوان به فروش برسد.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: