۹۴۲۱
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
تعداد بازدید : ۴۸
بنابر گفته نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری در پرداخت پاداش بازنشستگان اهمال کاری کرده است.

بنابر گفته نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری در پرداخت پاداش بازنشستگان اهمال کاری کرده است.

به گزارش فراتیتر، محمد وحیدی نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه کمیسیون موضوعات مهم آموزشی مطرح شد، اعمال ماده ۲۳۴ در ترک فعل کمبود معلم در آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی بر اساس تقاضای جمعی از نمایندگان نسبت به سازمان اداره استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش مطرح شده بود.

وی تصریح کرد: در مهرماه امسال کمبود معلم در خیلی از مناطق کشور آشکار بود و همین فرآیند باعث شد که مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت کمبود معلم، در صحن علنی مجلس جلسات متعدد علنی و غیرعلنی در خصوص این موضوع برگزار شد و تذکرات لازم به مسئولین درباره کمبود معلم از طرف نمایندگان گوشزد شد و به همین سبب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این موضوع ورود کرد.

وحیدی اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات برای تاخیر وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی، جهت تعیین تکلیف نکردن وضعیت نیروهایی مثل خدمات آموزشی و عدم اخذ قرار داد با این نیروهای آموزشی و همچنین تعیین تکلیف نکردن نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش که در قانون پیش بینی شده است، بررسی و تبادل نظر شد و این موضوعات در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین در کمیسیون در مورد بلاتکلیفی نیروهای مانند مهر آفرین، نیروهای غیر رسمی آموزش و پرورش و نیروهایی که فاقد بیمه و خدمات هستند، بحث و تبادل نظر انجام شد.

وی ادامه داد: رسیدگی به گزارش و خروجی مناسب آن توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باعث خواهد شد که تصمیم درستی برای آینده آموزش و پرورش گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بحث پاداش بازنشستگانی که در سال گذشته بازنشست شدند، نیز  در کمیسیون مطرح و مقرر شد تا طلب‌های آن‌ها که از سال ۱۴۰۰ باقی مانده و همان طور تغییر در رتبه بندی نیروها به دلیل ترک فعل سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق کشوری، پیگیری شود.

حیدری با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده مبالغ این پاداش ها را به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت کرده و صندوق بازنشستگی کشور در این زمینه اهمال کاری کرده، افزود: حتما این موضوع باید بررسی و به مردم اطلاع رسانی شود همچنین توسط دستگاه قضایی باید با آن‌ها برخورد لازم صورت بگیرد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: