۹۴۲۲
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید : ۴۹
طبق گفته جهرمی، سخنگوی دولت قرار بود افزایش حقوق کارکنان دولت پلکانی باشد. اما متاسفانه در مجلس تصویب نشد.

طبق گفته جهرمی، سخنگوی دولت قرار بود افزایش حقوق کارکنان دولت پلکانی باشد. اما متاسفانه در مجلس تصویب نشد.

به گزارش فراتیتر، علی بهادری جهرمی در نشست خود در دانشگاه امیر کبیر با عنوان "روایت دانشجو" گفت: ان‌شاالله همه ما قدر فضای دانشجویی را بدانیم و هم از آن استفاده کنیم. آقای رئیس‌جمهور اعتقاد دارند چرخه تعامل با دانشگاه رشد را فراهم می‌‌کند. این چرخه هم باعث می‌شود دولت خود را در مقام نقد ببیند و هم باعث می‌شود دانشجو به روز شود.

سخنگوی دولت با بیان این‌که دانشجو آزاد و آزاده است، تاکید کرد: ارتباط دانشگاه و دولت با این نشست‌ها تقویت‌ها می‌شود و استاد و دانشجو را مرتبط با مسائل روز می‌کند. حرف جامعه هم از طریق دانشجو بدون واسطه منتقل می‌شود. این چرخه تعامل به رشد دولت، دانشگاه، دانشجو و پیگیری مطالبات کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز ۱۶ آذر ۷۰ ساله شده است و دولت سیزدهم، فضای دانشجویی را برای رشد و اعتلای کشور لازم می‌داند. شهید گفتند دانشجو موذن جامعه است، دانشجو مطالبات مردم را به گوش دیگران می‌رساند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: اینجا از من خواستند نکاتی را به اطلاع برسانم، باید بگویم از روزی که آقای رئیسی به من گفتند سخنگوی دولت باشم گفتند فقط سخنگوی دولت نباش بلکه وکیل مردم هم باش و مطالبات مردم را پیگیری کن.

وی در نقدی به موضع‌گیری ایران در قضیه غز گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در این ۵۰ روز از هیچ فرصت و نهادی نبوده است که فرصت استفاده داشته باشد و برای بیان مظلومیت مردم استفاده نکند. آقای رئیسی نصف روز عربستان بودند و هم‌زمان ۱۰ دیدار با رؤسای جمهور دیگر برگزار کردند برای بیان مظلومیت مردم غزه. اجلاس اکو یک اجلاس اقتصادی است اما عرصه اکو جایی برای بیان مظلومیت مردم غزه شد. آقای رئیس‌جمهور مستمر برای پیگیری مظلومیت مردم فلسطین در سفر هستند. هیچ موقعیت و فرصتی نبوده که ایشان استفاده نکند. وزرای ما از عرصه‌های خودشان استفاده کردند. امروز از نهادهای جهانی انتظار اقدام می‌رود، این نهادها ساخته شدند که جنگ برگزار نشود و امروز این نهادها زیر سوال رفتند.

بهادری جهرمی در خصوص حوزه‌هایی همچون معلمان و عدالت آموزشی بیان کرد: این دولت مجوز ویژه برای جذب معلم در مناطق محروم داد. نهضت ساماندهی مدارس کانکسی در مناطق محروم در دستور کار قرار داد و ۲ هزار مدرسه کانسکی تبدیل وضعیت شدند و بیش از ۲۰ مدرسه استعداد درخشان در مناطق محروم و روستاها شکل گرفت. چون این مدارس شهریه گران‌تری دارد آقای رئیس‌جمهور دستور داد دانش‌آموزانی که در ۵ دهک پایین هستند و در آزمون استعداد درخشان قبول شدند، دولت شهریه‌شان را تقبل کند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: برای ارتقای سبد سلامت غذایی دانش آموزان توزیع شیر رایگان را در دستور کار قرار دادند.

وی درخصوص وضعیت کارگران گفت: آقای رئیسی هم زمانی که رئیس قوه قضائیه بودند خلع ید مالکیت شرکت هفت تپه اتفاق افتاد و این کارخانه را به کارگران بازگرداند و هم‌ وقتی که رئیس‌جمهور شدند در سال اول کارگران افزایش حقوق بالایی داشتند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اولین دولتی که حقوق بازنشستگان را باتوجه به تورم افرایش داد دولت سیزدهم بود، گفت: امروز حقوق سربازان بالای ۴ میلیون، سربازان متاهل بالای هفت میلیون و سربازانی که در مناطق مرزی باشند، بالای ۹ میلیون است.

وی یادآور شد: قرار شد افزایش حقوق کارکنان دولت پلکانی باشد. اما در مجلس متاسفانه تصویب نشد، این چه عدالتی است، خیلی ناعادلانه است و امیدواریم این را بتوانیم را از مجلس بگیریم. حداقل بگیران در ابتدای این دولت ۳ و نیم میلیون تومان دریافتی داشتند اما امروز حداقل حقوق بیش از ۷ و نیم میلیون است. می‌دانیم پایین است و ان‌شاالله بیشتر شود. امروز یارانه‌ها به دست مصرف‌کنند‌گان واقعی می‌رسد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص معدن طرزه گفت: در این خصو هم پرونده تشکیل شده و احکامی هم صادر شده است.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: