۹۴۸۸
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید : ۵۷
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

پرسپولیس در فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا و دور گروهی از دور مسابقا حذف شد.

پرسپولیس در فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا و دور گروهی از دور مسابقا حذف شد.

به گزارش فراتیتر،تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و الدحیل قطر از ساعت 19:30 امشب (سه‌شنبه)، در چارچوب هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 و در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف‌آرایی کردند که این مسابقه با برتری 2 بر یک الدحیل خاتمه یافت.

شهاب زاهدی در دقیقه 7 دروازه  الدحیل را گشود، اما گلزنی محمد مونتاری در دقیقه 9 سبب شد بازی مجدداً با تساوی دنبال شود. بهترین فرصت برای زدن گل برتری، در دقیقه 78 با پنالتی پرسپولیس همراه بود که گولسیانی نتوانست توپ را تبدیل به گل کند. در ادامه کار، مایکل اولونگا در دقیقه 83 گل دوم الدحیل را به ثمر رساند تا سرخپوشان در شبی که هواداران استقبال گرمی از مسابقه داشتند، بازنده این بازی بزرگ باشند.

پرسپولیس با کسب هشت امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه E باقی ماند، اما در میان تیم‌های برتر رده دومی قرار نگرفت و از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بازماند. سرخپوشان برای ایستادن در میان برترین تیم‌های رده دومی،‌ چاره‌ای جز پیروزی در این بازی نداشتند که از رسیدن به این مهم بازماندند تا سپاهان، تنها نماینده ایران در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان باشد. الدحیل نیز با هفت امتیاز و کسب رده سوم جدول گروه حذف شد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی (86 - محمد مهدی احمدی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی (86 - میلاد سورگی)، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی (65 - محمد عمری) و شهاب زاهدی.

ترکیب الدحیل: صلاح ذکریا، محمد موسی، یوسف ایمن، اسماعیل محمد، المعز علی، سلطان البریک، ایساک لیحاجی (75 - لوئیس سیارا)، لطفی ماجر، ابراهیما بامبا (64 - کریم بوضیاف)، آسیمو مادیبو و محمد مونتاری (64 - مایکل اولونگا (85 - محمد النعیمی)).

داور: لیدا جامپی

اتفاقات مهم این دیدار به شرح زیر است:

دقیقه 2: مهدی ترابی پس از تلاش برای عبور از محمد موسی، در آستانه ورود به محوطه جریمه الدحیل روی زمین افتاد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 4: شوت سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، پس از برخورد به محمد موسی راهی کرنر شد تا آه از نهاد هواداران بلند شود.

دقیقه 7: ارسال دقیق سروش رفیعی به سمت دروازه الدحیل، روی سر شهاب زاهدی فرود آمد تا او با ضربه سری زیبا، توپ را به تور دروازه شاگردان کریستوف گالتیه بچسباند.

دقیقه 9: برتری پرسپولیس تنها دو دقیقه دوام داشت. پاس فوق‌العاده المعز علی در میان غفلت مدافعان پرسپولیس، ماجر را با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک کرد که بیرانوند موفق به مهار توپ شد. این توپ در ادامه به مونتاری رسید تا او دروازه پرسپولیس را باز کند.

دقیقه 14: پاس در عمق مهدی ترابی به زاهدی رسید و او با صلاح ذکریا تک به تک شد. مهاجم پرسپولیس گل دوم خودش در این مسابقه را به ثمر رساند، اما پرچم کمک داور دوم مسابقه به نشانه آفساید بالا آمد تا این گل مورد قبول قرار نگیرد.

دقیقه 19: الدحیل در میان غفلت مدافعان پرسپولیس فرصت دیگری داشت، اما ایساک نتوانست از کنعانی‌زادگان عبور کند و ضربه آرامی به توپ زد که به دیواره بیرونی دروازه پرسپولیس برخورد کرد.

دقیقه 21: نفوذ ترابی از سمت راست دروازه الدحیل با ارسال کوتاه او همراه شد که با حضور به‌موقع محمد موسی، این حمله به سرانجام نرسید.

دقیقه 25: شوت سروش رفیعی پس از برخورد با مونتاری تغییر جهت داشت که ذکریا غافلگیر نشد و توپ را در آغوش کشید.

دقیقه 26: میلاد سرلک به دلیل خطای شدید روی بامبا، با کارت زرد داور ژاپنی مسابقه جریمه شد.

دقیقه 28: ترابی توپ را روی دروازه الدحیل فرستاد که ضربه سر اسماعیلی‌فر پس از برخورد با مدافعان الدحیل دفع شد.

دقیقه 28: چند لحظه بعد و در ادامه پاس اسماعیلی‌فر، سعید صادقی توپ را به‌صورت زمینی برای شهاب زاهدی ارسال کرد که ضربه نه‌چندان خوب او با فاصله از کنار دروازه الدحیل به بیرون رفت.

دقیقه 40: پاس رو به جلوی اسماعیل محمد، در محوطه جریمه پرسپولیس نصیب لیحاجی شد که با اقدام هوشمندانه کنعانی‌زادگان، توپ در دستان بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 43: خطای شدید اسماعیل محمد روی سعید صادقی، برای بازیکن الدحیل یک کارت زرد به همراه داشت.

دقیقه 45: ارسال تند و تیز ترابی روی دروازه پرسپولیس، در آخرین لحظه با ضربه زاهدی همراه شد که این ضربه، راهی به دروازه الدحیل پیدا نکرد.

دقیقه 48: محمد موسی به‌خاطر ارتکاب خطای شدید روی ترابی کارت زرد گرفت و دومین اخطاری تیم الدحیل بود.

دقیقه 56: سعید صادقی پس از نفوذ به محوطه جریمه الدحیل و عبور از یوسف ایمن با سنگربان قطری تک به تک شد که ضربه بدی به توپ زد و محمد موسی به راحتی توپ را دور کرد.

دقیقه 57: سانتر دقیق ترابی روی دروازه پرسپولیس، با ضربه سر گولسیانی همراه شد که صلاح ذکریا کار سختی برای در آغوش کشیدن توپ نداشت.

دقیقه 60: پاس رو به عقب مونتاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس نصیب المعز علی شد که شوت او با واکنش خوب بیرانوند همراه بود.

دقیقه 64: در شرایطی که از تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود که مایکل اولونگا در موقعیت آفساید قرار دارد، او صاحب توپ شد و آن را به ماجر رساند که سنگربان پرسپولیس مجدداً با واکنش زیبای خود، دروازه تیم یحیی گل‌محمدی را نجات داد. داور مسابقه در ادامه اعلام آفساید کرد!

دقیقه 67: پس از اعلام خطا به سود پرسپولیس، سرخپوشان اقدام به شروع زودهنگام بازی کردند که این فرصت با شوت بی‌دقت اسماعیلی‌فر از دست رفت.

دقیقه 69: محمد عمری دقایقی پس از ورود به زمین فرصت داشت دروازه الدحیل را پس از حرکتی انفرادی باز کند که ضربه زیبای او از پشت دروازه میهمان با اختلافی کم راهی اوت شد.

دقیقه 70: پاس در عمق عمری به زاهدی رسید. در حالی که به نظر می‌رسید مهاجم پرسپولیس خیلی زود به محوطه جریمه الدحیل می‌زند و با دروازه‌بان این تیم تک به تک می‌شود، مدافع تیم قطری توانست توپ را به اوت بزند.

دقیقه 71: الدحیل در ضدحمله‌ای سریع فرصت دیگری برای گلزنی داشت که بیرانوند توانست ضربه المعز علی را دور کند.

دقیقه 73: شوت محکم ترابی از گوشه محوطه جریمه، با واکنش زیبای ذکریا دفع شد. شهاب زاهدی ثانیه‌هایی بعد موقعیت مناسب دیگری برای پرسپولیس به دست آورد که ضربه او با واکنش نه‌چندان سخت سنگربان الدحیل، راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد.

دقیقه 78: داور ژاپنی بازی، برخورد محمد موسی با محمد عمری را پنالتی تشخیص داد و کمک داور ویدیویی نیز تصمیم او را تأیید کرد.

دقیقه 81: گئورگی گولسیانی که کمتر هواداری به یاد می‌آورد پنالتی خود را از دست داده باشد، پشت ضربه پنالتی ایستاد. ضربه او پس از برخورد با تیر افقی دروازه راهی اوت شد تا پرسپولیس، این موقعیت طلایی را از دست بدهد.

دقیقه 82: یوسف ایمن به‌خاطر اتلاف وقت، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 83: مایکل اولونگا پس از پیروزی در رقابت برای کسب توپ با گولسیانی، به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد و دروازه نماینده ایران را گشود. اولونگا پیش‌تر پنج بار مقابل استقلال و سه بار برابر سپاهان موفق به گلزنی شده بود. البته این بازیکن دو دقیقه بعد به‌خاطر مصدومیت از زمین بیرون رفت!

دقیقه 89: صلاح ذکریا دروازه‌بان الدحیل، دومین بازیکن این تیم بود که به‌خاطر اتلاف وقت با کارت زرد داور مواجه شد.

دقیقه 6+90: خطای گولسیانی روی ایمن حسین کارت زرد داور را به دنبال داشت تا شب تلخ مدافع گرجستانی پرسپولیس تکمیل شود.

دقیقه 8+90: ارسال روی دروازه الدحیل با پاس رو به عقب گولسیانی همراه بود و توپ به میلاد سرلک رسید. ضربه هافبک پرسپولیس در ادامه با واکنش فوق‌العاده صلاح ذکریا راهی کرنر شد.

دقیقه 10+90: پاس رو به جلوی سورگی به کنعانی‌زادگان رسید که ضربه خوب مدافع پرسپولیس به سمت دروازه الدحیل، با حداقل اختلاف از کنار دروازه شاگردان گالتیه به بیرون رفت.

دقیقه 13+90: اسماعیل محمد در وضعیتی غیرمنتظره با بیرانوند تک به تک شد که ضربه بسیار بدی به توپ زد و این فرصت برای الدحیل از دست رفت.

دقیقه 15+90: در دقایقی که به نظر می‌رسید ارسال به روی دروازه الدحیل تنها ترفند پرسپولیس محسوب می‌شود، گولسیانی روی یکی از همین ارسال‌ها شوت محکمی به سمت دروازه الدحیل شلیک کرد که توپ از بالای دروازه راهی اوت شد.

جدول رده‌بندی تیم‌های دوم جدول گروه‌های پنج‌گانه لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

  تیم‌ها امتیاز تفاضل گل
1 نوبهار 13 5+
2 سپاهان 10 8+
3 الفیحا 9 2+
4 السد 8 4+
5 پرسپولیس 8 صفر

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: