۹۵۲۲
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۴۹
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس می‌گوید فوتبال ایران ۱۰ سال است که افت کرده و شکست سرخپوشان برابر الدحیل این موضوع را اثبات کرد.

سرمربی پیشین تیم پرسپولیس می‌گوید فوتبال ایران ۱۰ سال است که افت کرده و شکست سرخپوشان برابر الدحیل این موضوع را اثبات کرد.

به گزارش فراتیتر، ناصر ابراهیمی، درباره شکست 2 بر یک پرسپولیس مقابل الدحیل قطر و حذف سرخپوشان از لیگ قهرمانان آسیا 24-2023، اظهار داشت: قبلاً این موضوع را پیش‌بینی کرده بودیم و این شکست جای تعجب ندارد. 8 سال در پرسپولیس کار کردم و قلباً دلم با این تیم است، اما باید واقعیت‌ها را بگویم. فقط پرسپولیس اینگونه نیست و همه فوتبال ایران همین است. نباید به یحیی گل‌محمدی یا مربی خرده بگیریم، فوتبال ما 10 سال است که رو به افت رفته و در بازی با الدحیل به همه ثابت شد که افت کرده‌ایم. در فوتبال ما اینگونه است که تا تیمی پیروز می‌شود همه از بازیکنان و مربی تعریف و شب باخت علیه مربی صحبت می‌کنند، اما من در هر شرایطی واقعیت‌ها را می‌گویم.

وی با ارزیابی فنی بازی پرسپولیس و الدحیل در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: بازی در نیمه اول به سه بخش 15 دقیقه‌ای تقسیم شد. در یک ربع اول پرسپولیس به واسطه امتیاز میزبانی حمله کرد. سرخپوشان در 15 دقیقه دوم بدون برنامه‌ای مشخص قصد داشتند از تک گل‌شان محافظت کنند و برنامه‌ خاصی برای تکرار گلزنی و افزایش اندوخته‌ها نداشتند. در 15 دقیقه سوم توپ و میدان در دست رقیب بود.

ابراهیمی ادامه داد: تقریباً همین روند در نیمه دوم تکرار شد با این تفاوت که الدحیل در ضد حملات موقعیت‌های گل خیلی خطرناکی پیدا کرد. پرسپولیس شانس آورد که بیشتر از این گل نخورد.

وی تصریح کرد: الدحیل بنا بر شرایط مسابقه عقب کشید و تجمع دفاعی زیادی داشت. قاعده کار این بود که پرسپولیس با ارائه فوتبالی باحوصله و ارائه روش‌های مختلف، رقیب را ناچار کند به جلو بیاید اما این تیم حوصله به خرج نداد و می‌خواست سریع گل بزند و کار را تمام کند. فوتبال؛ بازی با حوصله، گل نخوردن و در عین حال افزایش تعداد گل‌ها است. مگر می‌شود بازیکنان پرسپولیس در حمله شرکت و به جز مدافعان، بقیه تیم ضد حمله رقیب (الدحیل) را از جلوی زمین تماشا کنند؟! فوتبال احساسی بلای جان پرسپولیس شد.

ابراهیمی با اشاره به پنالتی از دست رفته پرسپولیس، گفت: پنالتی همین است و نمی‌شود روی آن حساب باز کرد. از قدیم گفته‌اند پنالتی 50- 50 است ولی پیش از این ندیده بودم که گولسیانی گوشه سمت بالا بزند. گولسیانی پنالتی‌زن خوبی است و این بار شرایط اینطور رقم خورد. شما باید در جریان مسابقه برنامه داشته باشید و گلزنی کنید.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا پرسپولیس از 12 ضربه کرنر خود تنها به یک روش قصد استفاده داشت، عنوان کرد: تعداد ضربات زیاد و همه آنها یکنواخت بود. شما باید از روش‌های مختلف مثل پاس به عقب، مرکز محوطه، تیر دوم و ...استفاده کنید اما اینطور نبود. خاطرم است به همراه تیم ملی در سنگاپور مقابل بنگلادش بازی داشتیم. آنها مثل الدحیل به خوبی دفاع کردند. تا دقیقه 85 موفق به گلزنی نشدیم. روی یک ضربه ایستگاهی گلزنی کردیم و در مرحله بعد گل‌های بعدی را به ثمر رساندیم. پرسپولیس از ضربات کرنر نتوانست خوب استفاده کند.
سرمربی پیشین پرسپولیس گفت: با توجه به نتیجه‌ای که الفیحای عربستان گرفته بود پرسپولیس حتماً باید برنده می‌شد. این موضوع به تیم استرس وارد کرده و بازیکنان نتوانست فوتبال همیشگی خود را ارائه کنند. این قانون تیم‌های دومی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب کرده به بازیکنان پرسپولیس فشار روانی زیادی وارد کرد. این موضوع یکی از دلایل شکست پرسپولیس بود.
ابراهیمی درباره ناراحتی هواداران پرسپولیس در شبی که استقبال زیادی از بازی تیم محبوب‌شان داشتند، عنوان کرد: به آنها باید بگویم جمعیت تهران چند میلیون نفر است اما آنقدر فوتبالش نابود شده که حتی یک بازیکن تهرانی در لیست پرسپولیس نیست. این نشان می‌دهد فوتبال ما نابود شده و همه چیز آن پولی است. الان ورزشگاه آزادی ساعتی چند میلیون تومان اجاره می‌خواهد و زمین‌های محلات رایگان نیست. مربیان سازنده دیگر حضور ندارند و دلال‌ها نقش پررنگی دارند. مسابقات آموزشگاه‌ها به پایان رسیده است. بنابراین چطور انتظار داریم که تیم‌های فوتبال‌مان موفق شوند؟
وی با اشاره به وضعیت تیم ملی در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: قلعه‌نویی شاگردم است. از همین حالا با این وضعیت فوتبال کشور و بازیکنانش باید بگویم هیچ انتظاری از قلعه‌نویی نداشته باشید. اگر او بتواند با این وضعیت تیم ملی را قهرمان جام ملت‌های آسیا کند، واقعاً باید مجسمه‌اش را ساخت. 10 سال است فوتبال ما اُفت کرده و زنگ خطر به صدا درآمده اما در بازی پرسپولیس و الدحیل آن را علنی‌تر احساس کردیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: