۹۹۰۵
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۴۱
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

شاگردان شمسایی در پی سیزدهمین قهرمانی اند.

شاگردان شمسایی در پی سیزدهمین قهرمانی اند.

به گزارش فراتیتر، قرعه‌کشی هفدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های فوتسال آسیا در کوالالامپور برگزار خواهد شد تا حریفان ایران در دور گروهی مشخص شوند.

بهترین تیم‌های فوتسال آسیا در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا که پنج‌شنبه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار خواهد شد حریفانشان را خواهند شناخت.

جام ملت‌های آسیا فوتسال قرار است در سال ۲۰۲۴ در کشور تایلند برگزار شود و بهترین‌های قاره منتظر هستند تا با حریفانشان در دور گروهی آشنا شوند. هفدهمین دوره این مسابقات از ۱۷ تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ برگزار می شود و قرار است ۱۶ تیم از جمله تایلند میزبان در چهار گروه چهار تیمی قرار بگیرند.

غیر از تایلند میزبان که به صورت خودکار جواز حضور در این رقابت‌ها را به دلیل میزبانی به دست آورده است، بقیه تیم‌ها در دور انتخابی حضور داشتند.  

ژاپن با شکست دادن ایران در سال ۲۰۲۲، چهارمین قهرمانی خود را در این رقابت ها به دست آورد و اکنون مدافع عنوان قهرمانی است. هر دو تیم ایران و ژاپن همراه با ازبکستان و تایلند، چهار تیمی هستند که در تمام دوره‌ها حضور داشته‌اند.

ایران با ۱۲ قهرمانی رکورددار این رقابت‌ها محسوب می‌شود و امیدوار است که برای سیزدهمین بار در تایلند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. همچنین تیم ملی فوتسال افغانستان نیز توانست برای اولین بار سهمیه حضور در رقابت های جام ملت های آسیا را به دست بیاورد. 

دو تیم اول هر گروه جواز حضور در دور بعدی رقابت‌ها را به دست خواهند آورد. چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیای تایلند ۲۰۲۴ به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ راه خواهد یافت که به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود که بین ۱۴ سپتامبر و ۶ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، این اولین بار است که جام جهانی فوتسال در آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

از آنجایی که ازبکستان به طور خودکار به عنوان میزبان جام جهانی فوتسال، در این رقابت‌ها حضور دارد، این شرایط به سود قاره آسیا شده است و در صورت صعود ازبکستان به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا تایلند، تیم پنجم نیز جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهد کرد.

سیدبندی جام ملت‌های آسیا

سید ۱ (رتبه اول تا چهارم): تایلند، ژاپن، ایران، ازبکستان
سید ۲ (پنجم تا هشتم): تاجیکستان، کویت، ویتنام، عربستان 
سید ۳ (نهم تا دوازدهم): عراق، بحرین، جمهوری کره، میانمار
سید ۴ (سیزدهم تا شانزدهم): افغانستان، جمهوری قرقیزستان، استرالیا، چین

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: