۹۸۵۹
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید : ۴۱
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

رئیس فدراسیون فوتبال مدعی است فدراسیون فوتبال با این مسیری که در پیش گرفته، آینده خوبی پیش رو خواهد داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال مدعی است فدراسیون فوتبال با این مسیری که در پیش گرفته، آینده خوبی پیش رو خواهد داشت.

به گزارش فراتیتر، مهدی تاج در مراسم معارفه مجید جلالی به‌عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال ایران اظهار داشت: اولاً خوشحالم در این جلسه حضور دارم و خوشحال‌ترم از اینکه چنین اتفاق خوبی در فدراسیون فوتبال می‌افتد. واقعیتش من به فوتبال آشنا هستم و از خیلی سال پیش، از سال 1368 در بخش مدیریتی فوتبال فعالیت دارم. افرادی مثل ابراهیم شکوری بازیکن ما بودند.

وی با اشاره به مسئولیتش در AFC خاطر نشان کرد: به این نتیجه رسیدم ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست. ما حرف‌های روی سکوها را نمی‌زنیم، این حرف‌ها برای تماشاگران است و بر حسب علایق‌شان. از ما انتظار حرف‌های علمی و مبتنی بر شرایط و اطلاعات می‌رود. شاید ژاپن بیاید بِبَرد یا ببازد، ولی حرفی که می‌زنم ارتباطی به بُرد و باخت‌هایش ندارد. ژاپن مدتی است که هر آنچه را که گفته‌اند، عملیاتی کرده. نخست اهداف را خوب تعریف و سپس اهداف را تبدیل به رفتار کرده است. وقتی اهداف را تبدیل به رفتار نکنید، معلوم است یک جایی گیر دارد. این حرف‌ها را می‌تواند هر کسی بزند. تبدیل اهداف به رفتار همان چیزی است که مجید جلالی گفت از فردا قرار است عملیاتی شود، اما اینکه بگوییم قبلا هیچ چیزی نبوده است، درست نیست، چون قبلا هم زحماتی کشیده است.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: تیم ملی ما دوم آسیاست، فوتسال‌مان در رده ششم جهان قرار دارد، فوتبال ساحلی ما برای قهرمانی جهان تلاش می‌کند و ...، اینها کافی هستند یا نه؟! من می‌گویم کافی نیست. اهدافی تعیین کرده‌اند و سؤال پرسیده می‌شود فدراسیون می‌تواند انجام دهد که باید گفت مطمئناً نه. همه از شهرداری‌ها گرفته تا وزارت ورزش و جوانان برای فوتبال کار می‌کنند، ولی اگر یک جای کار کاتالیزور و مدیریتی انجام دهد و حلقه‌ها را به‌هم وصل کند، این همان تکنیکال دایرکتورهایی می‌شود که صحبتش را انجام دادم. تیم ملی نوجوانان نداریم که داریم، جوانان نداریم که داریم، امید و بزرگسالان هم داریم، ولی اینکه با یک روش بازی کنیم شاید درست نباشد.

تاج همچنین تصریح کرد: من که خوشحالم، چون کاری است (فعالیت بخش توسعه و پیشرفت در فدراسیون فوتبال) که دوستان می‌پسندند. این کار نباید مستلزم مدیران باشد، این کار فراتر از مدیران است. زمانی عضو هیئت مدیره و مدیر فروش کارخانه فولاد مبارکه سپاهان بودم. تشکیلات ما کاملاً استاندارد بود و سه چهار هزار مهندس در آنجا کار می‌کردند. همه روش‌ها در آنجا تدوین شده بود و پشت در اتاق من زده بودند که مثلاً چه مسئولیتی دارم و فراتر از اختیاراتم چیزی نمی‌خواستند. زمانی که معاون فروش در ذوب‌آهن بودم نتوانستم آنی پشت میز بنشینم و آموزش‌هایی دیدم تا پشت میزنشین شوم. در ابتدا که رفتیم گفتیم این کار را خواهیم کرد، ولی بعدها متوجه شدیم کار چیز دیگری است، مثل محصلی که اول دبستان یا اول دانشگاه است. وقتی اول دانشگاه هستید همه برای صحبت درباره آزادی دست بلند می‌کنند تا حرف بزنند، ولی وقتی کلاس چهارم دانشگاه باشید فقط پنج نفر برای صحبت درباره آزادی دست بلند می‌کنند، چون حرف‌ها زده شده و کلام منطقی‌تر و سر به زیر تر شده است. من می‌گویم نور بر صفحه صیقلی بتابد، یک رخداد 30 درجه از خودش نشان می‌دهد، ولی اگر بگویم نور بر صفحه صیقلی می‌تابد و یک رخدادی اتفاقی می‌افتد، حرف علمی نیست، چون هر کسی می‌تواند این حرف را بزند.

وی ادامه داد: کلام استانداردسازی، کلام علمی است. مجید جلالی گفت می‌خواهیم فوتبال را علمی پیش ببریم، یعنی از اینجا شروع کنیم و اینجا تمام شود. ما باید استانداردسازی را از یک جایی شروع و سپس متر کنیم که ببینیم کجای کار هستیم و آیا پیشرفت کرده‌ایم یا نه. کشورهای آسیا بخشی از آنها این کار را انجام می‌دهند و برخی نیز نه. برخی کشورها سراغ نتیجه گرفتن رفته‌اند. هر کسی برای خودش یک جوری سیزده به در رفته است! من فکر می‌کنم بهترین مسیر، همینی است که پیش می‌رویم و آینده خوبی دارد. با رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن آشنا هستیم و او آدم استانداردی است و بسیار با ما رفیق است. شاید بیش از 10، 15 ساعت با او حرف زده‌ام. او در حال حاضر رئیس کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در واقع عضو هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست. او قبلاً توصیه‌هایی به من کرده بود. اینکه کارها را دیر شروع کردیم یا زود، حرف دیگری است، ولی اینکه خوب ادامه بدهیم درست است. شهرداری و وزارت ورزش هستند، ولی باید به سبکی بیایند که ما می‌خواهیم. برخی مواقع نمی‌توانیم حلقه‌های اتصال را وصل کنیم و باید آهسته آهسته کار را پیش ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال با آرزوی سلامتی و پیشرفت برای مجید جلالی تأکید کرد: تا زمانی که در فدراسیون فوتبال حضور دارم، از این طرح دفاع خواهم کرد. دیگرانی که هستند و بعدها می‌آیند این طرح را ادامه می‌دهند. طبق مثالی که برای فولاد مبارکه سپاهان زدم، هر مدیری بیاید نمی‌تواند همه چیز را تغییر دهد و باید بر اساس روال از قبل پیش‌بینی شده پیش برود، فقط ممکن است مدیری رویه کار را کُندتر کند. رویه‌ای که الان وجود دارد مدیری نمی‌تواند آن را منحل کند و همیشه ادامه خواهد داشت.

تاج  همچنین در جمع خبرنگاران در مورد انتخاب جلالی به‌عنوان مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال ایران گفت: یک جاهایی در فدراسیون فوتبال حلقه‌های گُمشده وجود دارد و اینکه بتوانیم تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید را به گونه‌ای به بار بیاوریم تا در تیم ملی بزرگسالان از آنها جواب بگیریم. شهرداری‌ها، وزارت ورزش، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش‌ها و ... کار می‌کنند، ولی حلقه اتصالی بین آنها وجود نداشت، این همان چیزی بود که به آن تکنیکال دایرکتور می‌گویند. این کار به صورت جدی شروع شده است. آرسن ونگر دو سه سال پیش در قطر در جلسه به من گفت باید این موضوع را راه‌اندازی کنید. خوشبختانه امروز انجام شد، جلالی خودش علاقه‌مند است و اطلاعات کافی دارد و صاحب‌نظر است. ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد فوتبالی ژاپن را بِبَرد از نظر این چیزها از این کشور عقب است. برخی از کشورها در آسیا شروع کرده‌اند و برخی کشورها نیز که فکر می‌کنید موفق‌تر هستند، هنوز شروع نکرده‌اند. شاید این کشورها فوتبالی بازی‌هایی را ببرند، ولی بُردشان باعث توسعه فوتبال‌شان نیست. تعویض یا تغییر در فدراسیون فوتبال نمی‌تواند جلوی این مسیر را بگیرد یا کسی بخواهد مسئولش را بردارد.

وی در واکنش به اظهارات جلالی مبنی بر حمایت او از فعالیتی که قرار است آن را آغاز کند، گفت: من بروم، فرد دیگری بیاید باید این کار را انجام دهد، چون چاره‌ای نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به درخواست بودجه بالای جلالی برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران تصریح کرد: بله، همینطور است. فیفا و AFC پولی در این زمینه می‌دهد که باید خرج همین کار شود. ما نیز باید پولی بگذاریم، مثل توسعه و افتتاح هتلی که ساخت و ساز آن را متوقف نکرده‌ایم. یعنی در واقع بودجه ساختمانی‌مان را خرج بودجه جاری نکرده‌ایم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: