۹۸۶۲
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید : ۳۶
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

بازیکن ایرانی تیم پاختاکور معتقد است فوتبال ازبکستان و ایران از مشکلات مشترکی رنج می‌برند.

بازیکن ایرانی تیم پاختاکور معتقد است فوتبال ازبکستان و ایران از مشکلات مشترکی رنج می‌برند.

محمدرضا کوشکی درباره وضعیت خود در تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان، گفت: 70 درصد بازیکنان تیم ملی ازبکستان از پاختاکور هستند و همین مسئله، سطح باشگاه را بالا برده است. در نیم‌فصل دوم به پاختاکور پیوستم و بعد از ورودم مصدوم شدم. با این حال رفتار و فوتبال حرفه‌ای را یاد گرفتم و تجربیات ارزشمندی کسب کردم که به پیشرفتم کمک می‌کند.
در لیگ قهرمانان گروه مناسبی برای صعود داشتیم
وی در مورد ناکامی پاختاکور از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت: گروه مناسبی برای صعود داشتیم اما نتوانستیم صعود کنیم و صعود‌ ما به‌عنوان بهترین تیم دوم گروه نیز نشدنی بود. هیچ‌کسی از مدیران، مربیان و بازیکنان پاختاکور از این نتایج راضی نبودند. فصل آینده علاوه بر اینکه هدف همیشگی خودمان یعنی قهرمانی لیگ را دنبال خواهیم کرد، روی لیگ قهرمانان هم تمرکز می‌کنیم تا حداقل به مرحله حذفی برسیم.

صرفاً به دنبال لژیونر شدن نبودم و به هدفم نرسیدم
بازیکن ایرانی پاختاکور با انتقاد از شرایط خودش اظهار داشت: از عملکردم در این فصل راضی نیستم و به هدفم نرسیدم. صرفاً به دنبال لژیونر شدن نبودم و پاختاکور را برای پیشرفت و رسیدن به تیم ملی انتخاب کردم. عملکرد خوبی در تمرینات داشتم و به ترکیب اصلی نزدیک شدم که مصدوم شدم. لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بعد از درمان من فشرده و حساس شد که با تصمیم سرمربی تیم بازی نکردم. چند پیشنهاد از ایران دارم که باید به آن فکر کنم و بهترین تصمیم را بگیرم.

احساس متفاوتی از کسب اولین قهرمانی خودم داشتم
کوشکی با اشاره به پنجمین قهرمانی متوالی پاختاکور در لیگ ازبکستان گفت: پاختاکور در ازبکستان ذهنیت برنده دارد و این ذهنیت در تمام بازیکنان دیده می‌شود. من هم اولین قهرمانی خودم را تجربه می‌کردم و احساسی متفاوت داشتم. بازیکنان ایرانی در آسیا بهترین هستند و انتظارات از من بسیار بالاست. امیدوارم در فصل آینده به خودم و تیمم کمک کنم که این اتفاق فقط با بازی کردن و مؤثر بودن رخ می‌دهد.
مشکلات فوتبال ایران در ازبکستان هم وجود دارد
وی در مورد تفاوت‌های فوتبال ایران با ازبکستان و اینکه به نظر می‌رسد ازبک‌ها در رده باشگاهی و پایه در حال سبقت از فوتبال کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: ازبکستان نسبت به ایران فوتبال درگیرانه‌تری دارد. دو کشور از لحاظ شکل بازی بسیار به هم نزدیک هستند و تفاوت زیادی از لحاظ امکانات ندارند. همان مشکلاتی که در ایران وجود دارد، در ازبکستان نیز به چشم می‌خورد؛ مواردی چون نبود کمک داور ویدیویی (VAR) و زمین‌های نامناسب!

تمام بازیکنان یک تیم لیگ ازبکستان زیر 23 سال هستند
بازیکن ایرانی پاختاکور ازبکستان با بیان اینکه این کشور در فوتبال طی سال‌های گذشته به‌سختی می‌توانست با‌ ایران یا تیم‌های دیگر رقابت کند، گفت: ازبکستان با سیاست درست فوتبالی و استفاده از بازیکنان جوان در‌ کنار نفرات باتجربه، در میان تیم‌های خوب آسیا قرار گرفت. تیمی به نام «المپیک» در لیگ برتر ازبکستان است که تقریباً همه بازیکنان این تیم، زیر 23 سال هستند و سرمربی تیم امید هدایت این تیم را برعهده دارد.

بازیکنان تیم‌های جوانان و امید ازبکستان حداقل یک بار به تیم ملی دعوت شده‌اند
کوشکی با اشاره به برنامه ازبکستان برای پیشرفت در فوتبال به تسنیم گفت: همه بازیکنانی که در تیم‌های جوانان و امید ازبکستان حضور دارند، حداقل یک بار به تیم ملی دعوت شده‌اند. این کار برای دیده شدن و مقایسه شدن جوانان با بازیکنان باتجربه انجام می‌شود، اما متأسفانه‌ در ایران به بازیکنان جوان کم‌توجهی می‌شود. حضور پنج بازیکن زیر 21 سال در یک تیم در ایران، جوانگرایی به شمار می‌رود که اشتباه است. جوانگرایی یعنی بها دادن به جوانان و بازی کردن آنها.

تیمی در ازبکستان نیست که فقط از شهر خودش بازیکن بگیرد!
وی با انتقاد از نادیده گرفته شدن بازیکنان جوان در فوتبال ایران یادآور شد: بازیکنی که در رده پایه درخشیده، شایستگی لازم را دارد و پس از حضور در تیم بزرگسالان، نباید محدود به تمرین کردن شود. او باید در رده بزرگسالان به میدان برود تا خودش را ثابت کند. در ازبکستان اصلاً اینگونه نیست که یک تیم فقط از شهر خودش بازیکن بگیرد! متأسفانه این‌گونه مسائل در فوتبال ایران وجود دارد که باعث می‌شود درجا بزنیم. امیدوارم این ذهنیت‌ها در فوتبال تغییر کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: