۹۹۲۹
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
تعداد بازدید : ۴۷
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به معرفی و تمجید از مهدی طارمی پرداخته است.

وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز به معرفی و تمجید از مهدی طارمی پرداخته است.

به گزارش فراتیتر، در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، وب‌سایت رسمی AFC اقدام به معرفی بازیکنان تماشایی این مسابقات کرده و آنها امروز به سراغ مهدی طارمی رفته‌اند و به معرفی مختصری از این بازیکن پرداخته اند.

سایت رسمی AFC در این خصوص نوشته است:

مهاجمان ایرانی مدت‌هاست که مجبورند در سایه کسانی که قبل از آنها بوده‌اند زندگی کنند. اما مهدی طارمی در هشت سال گذشته با پیوستن به بزرگان فوتبال ایران، خود را به عنوان یک ستاره برای باشگاه و کشور معرفی کرده است.

مهاجم سابق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به عنوان یکی از بهترین‌های نسل خود دیده می‌شود، بلکه او به‌طور گسترده به عنوان یکی از قوی‌ترین نیروهای تهاجمی فوتبال آسیا در تاریخ شناخته می‌شود.

آمار او گویای همه چیز است: هیچ بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا 2023، به اندازه مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی نکرده است. او در 24 مسابقه، موفق به زدن 9 گل شده است. این بیشترین گلی است که تا به حال توسط یک بازیکن آسیایی در این رقابت‌ها به ثمر رسیده است.

این بازیکن 31 ساله یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی اروپا محسوب می‌شود. پس از یک سال حضور در ریو آوه در سال 2020 و از زمان پیوستن به پورتو، طارمی به‌طور منظم در سطح داخلی و قاره‌ای برای غول پرتغالی گلزنی می‌کند.

1965198

قبل از انتقال به ایرانجوان، طارمی کار خود را با باشگاه زادگاهش، شاهین بوشهر آغاز کرد، جایی که گل‌ها شروع به سرازیر شدن کردند و باشگاه پرسپولیس را بر آن داشت تا در سال 2014 این مهاجم را به خدمت بگیرد.

هشت گل در اولین فصل حضور در پرسپولیس، باعث شد طارمی به تیم ملی دعوت شود و طی سه فصل بعد از آن، او پرکارتر شد و الغرافه را تشویق کرد تا این بازیکن 25 ساله آن زمان را به خدمت بگیرد.

اقامت 18 ماهه در قطر با انتقال او به ریو آوه همراه شد، جایی که 21 گل در 37 بازی، پورتو را وادار کرد تا او را به استادیوم دراگائو ببرد، جایی که او در فصل 22-2021 قهرمان لیگ شده و بهترین گلزن فصل گذشته بود.

1965199

این گل‌ها برای تیم ملی ایران نیز ادامه داشته است و با 41 گل در 74 بازی، او را پس از علی دایی اسطوره، کریم باقری هافبک گلزن افسانه‌ای و همچنین هم‌تیمی و زوجش در خط حمله یعنی سردار آزمون، در رده چهارم لیست برترین گلزنان تاریخ کشورش قرار داده است.

او دو گل در جام جهانی 2022 به ثمر رساند و دو بار دروازه انگلیس را باز کرد، هر چند که او در اولین تجربه حضور در این مسابقات که چهار سال قبل برگزار شد، موفق به گلزنی نشده بود.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان یک مهاجم مرکزی یا در نقش بازیکن پشت مهاجم است. از طرف دیگر، او همچنین می‌تواند از یک موقعیت در سمت چپ وارد محوطه جریمه شود و انعطاف‌پذیری تاکتیکی قابل توجهی را برای تیمش فراهم کند.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: