۱۰۷۸۱
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
تعداد بازدید : ۴۲
طبق گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن با سایر وامها تفاوتی نداشته و گویی هدف اصلی پرداخت وام مذکور، به فراموشی سپرده شده است.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن با سایر وامها تفاوتی نداشته و گویی هدف اصلی پرداخت وام مذکور، به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش فراتیتر، عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش وام ودیعه مسکن، گفـت: در سالهای اخیر شاهد رشد سرسام آوری در حوزه اجاره مسکن شاهد بودیم به نحوی که مردم به ویژه ساکنان مراکز استان‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها به حاشیه شهرها و یا شهرستان‌ها رانده شده اند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سالهای اخیر برای کمک به مستاجران وامی با عنوان ودیعه مسکن در نظر گرفته شده که البته تمام مبلغ ودیعه یک خانه را در کلان شهرها پوشش نمی‌‍ دهد اما تا حدی کمک کننده است. هر چند سنگینی اقساط و سود بالا مردم را به زحمت می اندازد.

وی ادامه داد: در ابتدایی که تسهیلات ودیعه مسکن به مرحله اجرایی رسید در دوران کرونا قرار داشتیم و سود این وام‌ها از سایر وامهای بانکی به مراتب کمتر بود اما هم اکنون نرخ سود دریافتی مشابه سایر تسهیلات بانکی است؛ گویی که هدف اولیه این وام به فراموشی سپرده شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ضمن قدردانی از بانک‌هایی که با وجود مشکلات متعدد و بار سنگین تعهدات نسبت به پرداخت وام‌های خرد و مورد نیاز مردم اهتمام دارند، اظهار کرد: برخی از بانک‌ها با قرار دادن موانع مختلف پیش روی متقاضیان، آنها را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کنند به نحوی که برخی متقاضیان از دریافت این تسهیلات با جود نیاز شدید، صرفه نظر می‌کنند. بنده معتقدم باید به مرور زمان به سمتی حرکت کنیم که دریافت ضمانت‌ها به شیوه های غیر حضوری و نوین انجام شود و کاغذ بازی‌ها و رفت و آمدهای مردم کاهش پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: