۱۲۱۹۳
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱۱۶
ایران پس از 60 سال صنعت خودرو صاحب مرکز تست تصادف می شود:
روز گذشته برخی از اعضای اتاق بازرگانی تهران از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بازدید و با توانمندی های این مرکز آشنا شدند.

روز گذشته برخی از اعضای اتاق بازرگانی تهران از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بازدید و با توانمندی های این مرکز آشنا شدند.

به گزارش فراتیتر، در این بازدید محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران و همچنین فریال مستوفی، بهمن عشقی، محمدرضا نجفی منش، عباس آرگون، فرزین فردیس، جهانبخش سنجابی، هرویک یاریجانیان،حسن فروزان‌فرد، پیمان سنندجی و جمعی دیگر حضور داشتند.
در این بازدید اعضای اتاق بازرگانی با امکانات و سرمایه گذاری های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) آشنا شدند. اعضای اتاق همچنین از آزمايشگاه هاي تست خودرو و موتورسيكلت، خودروهاي ديزل، كاتاليست كانورتور و آزمايشگاه قطعات آسانسوربازدید کردند.
در این نشست همچنین سعید تاجیک، عضو اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از راه اندازی مرکز تست تصادف خودرو کشور خبر داد و اظهار کرد: برنامه ما در افق 1404 این است که هیچ موضوعی در بحث ایمنی در کشور به خاطر محدودیت ها لنگ نماند.
تاجیک اظهار کرد: در حال حاضر ما خیلی از تست های ایمنی خودرو را به کشورهای دیگر می‌بریم. در حال حاضر ما تست برخورد و تست خودروهای برقی را در کشور نداریم. طبق برنامه ما در سال 1404 بزرگ ترین مجموعه تست خودرویی در خاورمیانه خواهیم شد. همچنین ما تیدبل به بزرگ ترین دیتاسنتر کشور خواهیم شد.
وی افزود: متاسفانه پس از 60 سال تولید خودرو هنوز تست تصادف را در کشور نداریم. در این راستا کنسرسیومی باهمکاری از مجموعه ما و سه قطعه ساز بزرگ کشور برای راه اندازی این مجموعه تشکیل شده است. زمین این مرکز خریداری شده است. کل تجهیزات این مرکز نیز شامل ریل برخورد، موتورها، دوربین و سنسور خریداری شده است. از همه این ها مهم تر آن آدمک های تست تصادف است. ما برای 4 دامی این تست 2 میلیون یورو هزینه کردیم.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در خصوص مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو که در اتوبان کرج، قزوین واقع شده است تصریح کرد: این مجتمع در سال 84 و همزمان با خروج آخرین پیکان از خط تولید افتتاح شد. اما متاسفانه به دلیل آتش سوزی یکی از خودروهای داخلی، بخش بزرگی از آزمایشگاه ما سوخت و از بین رفت.
وی افزود: در ابتدا آزمایشگاه برای تست یورو 2 و همچنین آزمایش بخارات شکل گرفت و در ادامه طی سال های اخیر توسعه پیدا کرد و سطح یورو3 و یورو4 هم به مجموعه اضافه شد. در حال حاضر تست موتورسیکلت و تست خودروهای سنگین را در اختیار داریم. طی یک سال اخیر نیز آزمایشگان کاتالیست کانورتور به مجتمع اضافه شد.
سعید تاجیک در ادامه همچنین اظهار کرد: تست خودروهای برقی نیز در مجتمع انجام می شود. سال گذشته همزمان با تولید نخستین اتوبوس برقی در کشور، سطح انرژی آن در این مجتمع تست شد. در حال حاضر تست سطح انرژی را در اختیار داریم و برای تست باتری پک هم در حال راه اندازی یک آزمایشگاه هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: