۱۳۵۲۸
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
تعداد بازدید : ۳۲
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

مسئولان سوپرلیگ اروپا از موافقت ۲۰ باشگاه برای حضور در این مسابقات خبر دادند.

مسئولان سوپرلیگ اروپا از موافقت ۲۰ باشگاه برای حضور در این مسابقات خبر دادند.

به گزارش فراتیتر، انس لاگریری، یکی از مدیران مسابقات سوپرلیگ اروپا، گفت که در حال حاضر بیست باشگاه برای حضور در این رقابت‌ها آماده‌اند. هدف این است که این مسابقات از سپتامبر ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود.

او که یکی از بنیانگذاران A22 Sports Management و مالک این مسابقات است و در صحبت‌هایی به رسانه Ouest France گفت: نمی‌خواهم اسم تیم‌هایی را ببرم که تمایل به حضور در این رقابت‌ها نشان دادند. با این حال می‌توانم تایید کنم که بیست تیم تاکنون برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. از ۲۱ دسامبر ما تقریباً با پنجاه باشگاه مختلف صحبت کرده‌ایم. حدود ۲۰ باشگاه موافقت کامل‌شان را برای حضور در این رقابت‌ها ابراز کرده‌اند. در حال حاضر باشگاه‌های کافی برای شروع مسابقات داریم.

لاگریری گفت که هدف این است که سوپرلیگ در سپتامبر ۲۰۲۵ با بهترین تیم‌های اروپا از جمله تیم‌های انگلیسی آغاز شود.

۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ممنوعیت باشگاه‌ها از شرکت در سوپرلیگ را که توسط فیفا و یوفا وضع شده بود، غیر قانونی اعلام کرد. این نهاد تصمیمات فیفا و یوفا را مغایر با قوانین اروپا دانست. یوفا بعدا اعلام کرد که رای دادگاه به منزله تایید یا ردشدن سوپرلیگ نخواهد بود.

بسیاری از باشگاه‌های مطرح از جمله منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکومادرید قبلاً با حضور در سوپرلیگ مخالفت کرده بودند. وزارت ورزش بریتانیا در حال آماده‌سازی لایحه‌ای است که باشگاه‌های این کشور را از شرکت در مسابقات منع کند.

داستان ایجاد سوپرلیگ به بهار ۲۰۲۱ بازمی‌گردد. این پروژه در صورتی که اجرایی شود، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ‌های ملی را زیر سوال خواهد برد و به همین خاطر مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

برای حضور در سوپرلیگ، به هر باشگاه، قول پاداشی در حدود یک میلیارد یورو داده شده است. با این حال یوفا تحت فشار سیاستمداران و هواداران مخالف جدی برگزاری این تورنمنت است.

در حال حاضر تنها رئال مادرید و بارسلونا به طور رسمی از سوپرلیگ اروپا خارج نشده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: