۱۳۷۷۷
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۴۰
هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال در 4خرداد ماه1402 برگزار شد. این جلسه 6 مصوبه  برای رونق اشتغال به همراه داشت که  از مهارت‌آموزی تا پرداخت تسهیلات بود. شاید بتوان گفت مهمترین مصوبه این جلسه شورای بحث حل مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان بود. 

هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی اشتغال در 4خرداد ماه1402 برگزار شد. این جلسه 6 مصوبه  برای رونق اشتغال به همراه داشت که  از مهارت‌آموزی تا پرداخت تسهیلات بود. شاید بتوان گفت مهمترین مصوبه این جلسه شورای بحث حل مشکلات اشتغال فارغ التحصیلان بود. 

به گزارش فراتیتر، با توجه به ضرورت رفع بیکاری فارغ التحصیلان بخصوص دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی، معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری موظف شد با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به ایجاد سازوکار شناسایی و هدایت اشتغال فارغ التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد زیر 40 سال با محوریت شرکت های دانش بنیان از طریق فعالیت کاریابی تخصصی و به کارگیری مشوق های بیمه ای یارانه دستمزد و یارانه کارورزی به انجام رساند.

همچنین مقرر شد تعداد افراد مشمول این مصوبه و میزان بار مالی آن در قالب جدول ضمیمه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص و منابع مالی آن بر اساس قانون مشخص شود.

هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال21 دی ماه 1402 برگزار شد و توجه به بحث مهارت آموزی،‌ تقویت هنرستان‌ها، توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان، فعال شدن اقتصاد روستا، اقتصاد دریا و اقتصاد دیجیتال، حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی به ویژه درحوزه بازارسازی و در اولویت قرار گرفتن تسهیلات اشتغال در بانکها از مهم‌ترین محورهای هفتمین نشست شورای عالی اشتغال بود.

به گفته ی محمود کریمی بیرانوند,معاون اشتغال وزارت کار  اصلی ترین چالش بازار کار در حال حاضر نرخ بیکاری فارغ التحصیلان است. یک کمیته برای هم افزایی تمام دستگاه های دولت تحت عنوان اشتغال فارغ التحصیلان شکل گرفته است.

یکی از مسائلی که در این جلسه بر آن تاکید ویژه شد، مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان است.

بنا به گفته رستم پور، رئیس جمهور از دبیرخانه شورای عالی اشتغال خواسته درباره حل مساله اشتغال فارغ التحصیلان راهکارهای مناسب و موثر را تدوین کند.

دولت نیز تمام برنامه خود را علاوه بر اینکه بر کمیت ایجاد یک میلیون شغل در سال معطوف کرده، بر افزایش کیفیت مشاغل که شامل ثبات، درآمد، امنیت شغلی و پایداری است نیز تاکید ویژه دارد و برنامه ریزی هایی برای آن انجام شده است.

*ضرب الاجل یک ماهه رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی/ زمینه مهارت آموزی دانشجویان در دستگاه‌ها را فراهم کنید

تأکید رئیس جمهور نسبت به امر مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان به توصیه در جلسه شورای عالی اشتغال خلاصه نشد و ابراهیم رئیسی, رئیس جمهور چند روز گذشته در  در همایش دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی دولت برای مساعدت در امر مهارت‌آموزی دانشجویان، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد که ظرف مدت یک ماه زیرساخت‌های لازم را برای پیوند و هم‌افزایی میان دانشجویان و مجریان و بهره‌گیری از دانش آنان در بخش‌های مختلف اجرایی ایجاد کند.

رئیس‌جمهور  گفت: از تجربیات سایر کشورها استفاده می‌کنیم، اما اجازه تجویز نسخه‌نویسی به دیگران را نمی‌دهیم. تجربیات سایر کشورها باید با توجه به شرایط کشور و نظر کارشناسان بومی‌سازی شود ظرف مدت یک ماه باید ساز وکار مهارت آموزی دانشجویان در دستگاه‌های اجرایی فراهم شود. در این زمینه نباید فرصت را از دست داد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: