۱۴۳۴۶
جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۳۲
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این اعتقاد است که سرمربی جدید سرخپوشان برای موفقیت در این تیم می‌بایست سیستم و برنامه آن را تغییر دهد.

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بر این اعتقاد است که سرمربی جدید سرخپوشان برای موفقیت در این تیم می‌بایست سیستم و برنامه آن را تغییر دهد.

به گزارش فراتیتر، بهروز سلطانی، درباره انتخاب اوسمار لوس ویه‌را به‌عنوان سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: ما اگر انتقادی در اواخر دوره یحیی گل‌محمدی داشتیم به این خاطر بود که او به آن چیزی که باید رسیده بود. گل‌محمدی باید ابتدای فصل استعفا می‌داد و می‌رفت. او دیگر به جایی رسیده بود که ایده خاصی نداشت و به دلیل خروج چند مهره‌اش دیگر باید می‌رفت. البته چند باری هم استعفا داده بود. حالا نمی‌دانم اشباع شده بود یا خسته، به هر حال از او بابت جام‌هایی که کسب کرد، تشکر می‌کنیم، اما پرسپولیس به خانه تکانی نیاز داشت و یحیی دیگر به نقطه‌ای رسیده بود که باید از این تیم می‌رفت.

وی افزود: از آنجایی که متأسفانه مردم و هواداران پرسپولیس نگاه خوبی به مربی داخلی ندارند باید به سراغ مربی خارجی می‌رفتیم. از آنجایی که اوسمار با تیم کار کرده است و شناخت خوبی از تیم دارد، او می‌تواند به تیم کمک کند، اما اوسمار باید با سیستم و برنامه جدید روند تیم را تغییر بدهد. تیم‌های یحیی گل‌محمدی معمولاً در لاک دفاعی بازی می‌کنند و اوسمار اگر قصد موفقیت دارد، باید تیم را از این لاک دفاعی خارج کند.

اوسمار از کره ماه نیامده است
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش از عملکرد این تیم، تحت هدایت اولین مربی برزیلی‌اش چیست، تصریح کرد: در گذشته که بازیکن از کوچه و پس‌کوچه‌های برزیل می‌آوردند و خاطره خوش نداریم، اما بازیکنان برزیلی، بازیکنان ما را دود می‌دهند! خودم قبلاً به برزیل رفتم و باید بگویم بازی دسته چهارم این کشور از لیگ برتر ما بیشتر طرفدار داشت، اما یادمان باشد مربی برزیلی که از کره ماه نیامده است. مدیریت رختکن تیم‌ها با بازیکنان بزرگ هنر می‌خواهد. نبردن تیم به حاشیه یک هنر می‌خواهد. اوسمار از نظر طراحی تمرینات و سیستم مورد تأیید است، اما امیدوارم در زمینه مدیریت بازیکنان هم موفق باشد.

بیماری پرسپولیس در خارج از زمین است
وی همچنین تأکید کرد: برای مثال بیرانوند یک وزنه است. به نظرم اوسمار حتی نمی‌تواند از کنارش رد شود یا حرف بزند یا بازیکنان دیگری که نمی‌خواهم اسم‌شان را بگویم. بعضی وقت‌ها شاید یک مربی از نظر مربیگری در فوتبال ایران خیلی علم نداشته باشد، اما از طریق مدیریت مناسب تیم تحت هدایتش را به موفقیت می‌رساند. برای نمونه یکی از دوران موفق پرسپولیس در زمان کار علی پروین بود. راز موفقیت پروین در بحث مدیریتش بود. او با بازیکنانی نظیر محمد مایلی‌کهن، محمد دادکان تا بازیکنان بزرگ اواخر دوران کاری‌اش به خوبی برخورد می‌کرد و مدیریت رفتاری خیلی خوبی داشت. می‌دانست در چه صحنه‌ای، چه برخوردی با این افراد شاخص داشته باشد. البته باید تأکید کنم پرسپولیس درون زمین مشکل خیلی کمی دارد و بیماری این تیم در خارج از زمین است. باید خارج زمین پرسپولیس را خوب مدیریت کرد.

با برگزار اردوی داخلی به رشد کمپ‌های تمرینی کشور کمک کنیم
سلطانی با طرح چند سؤال به انتقاداتش راجع به مدیریت پرسپولیس ادامه داد و گفت: با این شرایط اقتصادی باشگاه و قیمت دلار برای چه پرسپولیس در کشور امارات تشکیل اردو می‌دهد؟ مدیریت پرسپولیس می‌خواهد چه چیزی را ثابت کند؟ اگر اسپانسر هزینه این اردوی میلیون دلاری را پرداخت کرده چه توجیه‌ای برای آن دارد؟ اجازه دارم قانع نشوم که حامی مالی باشگاه چنین هزینه‌ای انجام داده باشد. حتی اگر این موضوع صحیح باشد با صرف هزینه ریالی می‌شد در کشور اردو برگزار کرد و پول را در مملکت خودمان هزینه کنیم. حتی با صرف این پول به رشد کمپ‌های تمرینی خودمان کمک کنیم.

بازیکنان تاجیکستان و قطر در حد و اندازه پرسپولیس نیستند
وی در مورد تفکر اشتباه در نقل‌وانتقالات سرخپوشان خاطر نشان کرد: چرا پرسپولیس باید از قطر و تاجیکستان بازیکن بیاورد؟ با تمام احترامی که برای کشور دوست و همسایه‌مان تاجیکستان قائلم، از نظر فوتبالی این بازیکنان در حد و اندازه‌ای نیستند که در فوتبال کشور ما باشند. از دو بازیکن تاجیکی که به پرسپولیس آمدند، یک بازیکن بیشتر فرصت بازی در زمین را پیدا کرد که آنهم در زمین سردرگم بود. بعضی وقت‌ها ایجنت‌ها با استفاده از حربه‌های خاص خودشان کارهایی انجام می‌دهند تا بازیکن تحت قراردادشان به زور یک بازی انجام بدهد.

سیدجلال از کلاس دوم یک مرتبه به کلاس دهم نرود
پیشکسوت پرسپولیس درباره بازگشت سیدجلال حسینی به تمرینات سرخپوشان گفت: او در دوران بازی یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود. از نظر اخلاقی هم واقعاً بیست بود، اما او برای مربیگری پرسپولیس ابتدا باید کار در تیم‌های لیگ‌های پایین‌تر را تجربه کند، سرد و گرم مربیگری را بچشد و در مرحله بعد به مربیگری و دستیاری در پرسپولیس فکر کند. او باید میدان ببیند و بعد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند. او که سابقه مربیگری ندارد، با این روندش می‌خواهد از کلاس دوم یک مرتبه به کلاس پایه دهم برود و یک روز، یک جایی با مشکل مواجه می‌شود. با این حال برای او و پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم. من و شما می‌دانیم چرا و چطوری اسم 100 مربی را برای پرسپولیس مطرح می‌کنند! بگذارید دهانم بسته بماند!

چرا آل‌کثیر رفت و چرا برگشت؟!
سلطانی در پاسخ به این سؤال که بازگشت دوباره عیسی آل‌کثیر را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: عیسی آل‌کثیر بازیکن شش‌دانگی است و گل‌های مهمی هم برای تیم به ثمر رسانده، ولی درباره بازگشت این بازیکن چند سؤال و چرا وجود دارد. باید پرسید چرا عیسی از پرسپولیس رفت و چرا برگشت؟ این چراها خیلی اهمیت دارد. یا اینکه سپاهانی که شهریار مغانلو را از پرسپولیس گرفت چطور عیسی را به این آسانی آزاد کرد؟ امیدوارم پای او مشکلی نداشته باشد و به خاطر مشکل پایش سپاهان این بازیکن را رها نکرده باشد.

به فکر جانشین بیرانوند باشید
«پرسپولیس در کدام پست‌ها نیاز به تقویت دارد؟»، وی در پاسخ به این پرسش هم تصریح کرد: پرسپولیس در نیم‌فصل اول مشکل زیادی را در خط حمله تجربه کرد و به نظرم در این پست باید به خوبی تقویت شود. در کنار عیسی آل‌کثیر اگر بشود بازیکن جوان و خوبی به تیم تزریق شود، خیلی کارگشا خواهد بود. در پست دروازه هم باید به فکر جانشین خوب باشیم. اگر ناخواسته مصدومیت یا اتفاقی برای بیرانوند در جام ملت‌ها یا حین مسابقات لیگ رخ بدهد برای جانشین او دغدغه زیادی وجود دارد. ما باید از کجا دروازه‌بان بیاوریم؟ با تمام احترامی که برای گلرهای لیگ برتری قائلم در حال حاضر فقط حسین حسینی، محمدرضا اخباری و پیام نیازمند در سطح بیرانوند هستند.

برای بازیکنان سن بالای پرسپولیس جانشین خوب بیاورید
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: بعضی بازیکنان پرسپولیس که قصد ندارم نام‌شان را بگویم سن‌شان بالا رفته است. باید برای آنها جایگزین خوبی بیاورند. از قدیم رسم بود که در استقلال و پرسپولیس شاهد بهترین بازیکنان بودیم، اما بعضی بازیکنانی که در سال‌های اخیر جانشین بازیکن قبلی خود شدند، در حد و اندازه آنها نبودند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: