۵۹۶۲
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۸
عضو شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۳۶ میلیون تومان و حداکثر آن را ۵۲ میلیون تومان اعلام‌ کرد.

عضو شورای ملی زعفران حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۳۶ میلیون تومان و حداکثر آن را ۵۲ میلیون تومان اعلام‌ کرد.

به گزارش فراتیتر، نوسانات نرخ ارز، تقاضای جهانی و داخلی زعفران، عرضه زعفران، قوانین و مقررات، تعرفه های گمرکی کشورهای وارد کننده زعفران، میزان عرضه کشورهای رقیب در بازار از جمله مواردی هستند که تاثیر مستقیمی بر قیمت زعفران دارند.
علی حسینی روز گذشته از آغاز برداشت نوبرانه زعفران خبر داد و گفت: با توجه به آنکه پیک برداشت زعفران از ۵ آبان به بعد آغاز می شود، از این رو هنوز نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت.
به گفته او، گرچه بسیاری از فعالان و دست اندرکاران تولید برآوردهایی داشتند، اما باید گفت به سبب آنکه زعفران گیاهی زیر زمین است تا پایان فصل برداشت نمی توان آمار دقیقی ارائه داد و برآوردهای احتمالی از ۱۰ آبان به بعد امکان پذیر است.
حسینی حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان و حداکثر آن را ۵۰ تا ۵۲ میلیون تومان اعلام کرد.
عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: طبق روال همه ساله در آستانه فصل برداشت تقاضای چندانی برای خرید زعفران در بازار نیست چراکه تمامی خریداران منتظر ورود محصول نو به بازار هستند. هرچند عده ای با هدف برهم زدن بازار با جمع آوری محصول از سطح بازار در امر قیمت دخالت می کنند.
او با بیان اینکه ایران بزرگترین تامین کننده زعفران در دنیاست، گفت: کشورهای زیادی تمرکز خود را بر روی زعفران گذاشتند و با جدیت روی موضوع کار می کنند و نباید نادیده گرفت و همواره باید موقعیت ها را سنجید تا از امتیازات و چگونگی زعفران دنیا برای رشد و ارزش واقعی محصول استفاده کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: