۷۷۰۵
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۵۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کاری کرد تولیدات معلولان فروخته شود و راهکاری نیز برای خرید محصولات پیدا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کاری کرد تولیدات معلولان فروخته شود و راهکاری نیز برای خرید محصولات پیدا کنیم.

به گزارش فراتیتر، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، در پاسخ به سوالی مبنی بر آثار و تولیدات معلولان حاضر در نمایشگاه همام و برنامه‌های آموزش و پرورش برای حمایت از این قشر اظهار کرد: نمایشگاه تامل برانگیزی در حال برگزاری است که همه افراد حاضر در آن قهرمان هستند، چراکه بر محدودیت‌های خود غلبه کرده‌اند و توانسته‌اند آثاری را خلق کنند که این موضوع در سطوح بالای یادگیری قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خلق این آثار کار بسیار بزرگی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت وزارتخانه از این جامعه گفت: ما از کودکان حمایت می‌کنیم و سازمانی تحت عنوان مدارس استثنائی کشور نیز برای این موضوع داریم که مدارس استثنایی ما استعدادهای جامعه معلولان را تا به امروز به خوبی کشف کرده است.

مراد صحرایی با بیان اینکه مدارس استثنایی در کشور از جمله اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است و با دل باید برای آن‌ها کار کنیم افزود: محدودیت‌هایی از نظر قانونی وجود دارد که همه را جهت یاری کردن دعوت می‌کنیم تا کار کودکان استثنائی پیش برود و بتوانیم استعدادهای آن‌ها را کشف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مدارس عادی فضایی ایجاد خواهیم کرد تا برخی کودکان باتوجه به وضعیت خود بتوانند در مدارس عادی اقدام به تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه از کارهای خوب سازمان مدارس استثنائی، برگزاری مسابقاتی است که اجرایی می‌شود گفت: ما آثار این مسابقات را در نمایشگاه سومین جشنواره همام دیدیم. سازمان مدارس استثنائی به اندازه یک وزارتخانه است و مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و... برگزار می‌کند که بسیاری از افراد حاضر در نمایشگاه نیز اعلام کردند که در مسابقات برگزار شده از سوی سازمان انتخاب شده‌اند.

مراد صحرایی تاکید کرد: باید کاری کرد تولیدات این افراد فروخته شود و راهکاری نیز برای خرید محصولات پیدا کنیم تا از تولید خود، یک فایده بیرونی و کسب درآمدی داشته باشند تا فرآیند تولید ادامه دار باشد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر این خلاقیت منجر به سودآوری نباشد، امکان دارد دیگر به تولید فکر نکنند و دوباره محدودیت‌هایی به سراغشان برود.
منبع: حیات

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: