۷۹۸۸
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید : ۶۳
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

پرسپولیسی‌ها برای بازگشت به صدر فرصت‌های مناسبی در پیش دارند که نباید از آن به سادگی‌ عبور کنند. آنها‌ باز هم‌ می‌توانند تاریخ ‌را تکرار کنند و در این راه از تجربه خوبی هم برخوردار هستند، تجربیات مثبتی که‌ سر بزنگاه‌ها باز هم‌ به ‌کمک‌ یحیی و تیمش خواهد آمد به همان‌ شروطی که‌ در دل مطلب به آن اشاره شد: پرهیز‌ از حواشی و حفظ تمرکز!

پرسپولیسی‌ها برای بازگشت به صدر فرصت‌های مناسبی در پیش دارند که نباید از آن به سادگی‌ عبور کنند. آنها‌ باز هم‌ می‌توانند تاریخ ‌را تکرار کنند و در این راه از تجربه خوبی هم برخوردار هستند، تجربیات مثبتی که‌ سر بزنگاه‌ها باز هم‌ به ‌کمک‌ یحیی و تیمش خواهد آمد به همان‌ شروطی که‌ در دل مطلب به آن اشاره شد: پرهیز‌ از حواشی و حفظ تمرکز!

به گزار فراتیتر،پرسپولیس در اصفهان‌ تسلیم ضربه کاشته رضا اسدی شد تا سه امتیاز دیگر را از دست دهد و فاصله امتیازی‌اش با صدر جدول بیشتر شود. در این مطلب بدون جانبداری از فرد یا افرادی به وضعیت پرسپولیس پرداختیم، چراکه قرمزهای پایتخت در سه، چهار بازی گذشته نه در کسب نتیجه‌ موفق بودند و نه بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و ‌همین ‌مساله باعث دل‌نگرانی ‌هواداران ‌این تیم ‌شده است.
اما آیا وضعیت تا این حد بد است که راهی برای جبران نیست؟ قصه پر از فراز و نشیب این‌ تیم تا چه زمانی ادامه دارد؟
برای رسیدن به پاسخ ابتدا گریزی به فصل قبل بزنیم، جایی که قرمزهای پایتخت با شکست برابر همین سپاهان در تهران قافیه قهرمانی را به رقیب باخته بودند، اما با «یکدلی و آرامش» به بازی‌ها برگشتند و فاتح سه‌گانه شدند. پرسپولیس در این فصل هم بد شروع نکرد‌، اما اسیر حواشی خودساخته و بدشانسی شد. بداقبالی از این بیشتر که پس از یک بازی سخت در زمین مصنوعی تاجیکستان با یک لشکر مصدوم به اصفهان بروید تا مقابل سپاهانی که حریف آسیایی‌اش را نه تایی کرده بود، بازی کنید؟ مسابقه‌ای که سرنوشت نتیجه آن با یک سوپرگل همراه شد و تفاوت‌ها هم روی ‌نیمکت دو تیم ‌نمایان بود. اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد قرار نیست باد تا همیشه علیه پرچم ‌قرمز بوزد و روزنه‌های امید حتی بعد از شکست در ال‌کلاسیکو هم پیداست. پرسپولیس می‌تواند از تاریخ درس بگیرد و همان راه فصل پیش را الگوی فرار از بحران قرار دهد. ‌شاگردان گل‌محمدی از شر سرماخوردگی رهایی پیدا می‌کنند و بقیه مصدومان هم کم‌کم به آمادگی لازم می‌رسند، تا تعطیلی نیم فصل هم زمان زیادی نمانده و می‌شود خطوطی که لنگ می‌زند را ترمیم کرد . از همه اینها که بگذریم این تیم دو بازی مستقیم با استقلال صدرنشین دارد و تقابل بعدی‌اش با سپاهان در تهران خواهد بود، بنابراین فرصت برای جبران امتیازات از دست رفته به قدر کافی وجود دارد فقط یک‌ «باید و نباید» در رسیدن به روند موفقیت فصل پیش وجود دارد و آن هم پرهیز از حواشی و داشتن تمرکز کافی است.  جنگ پنهانی بین کادرفنی و مدیریت در یک جا باید به پایان برسد و کادرفنی و بازیکنان نباید به حواشی دامن بزنند. حواشی مانند کسر قرارداد از بازیکنان و پس از آن تایید و تکذیب این مساله حاصلی ندارد جز اینکه آرامش را از اعضای تیم خواهد گرفت.‌ در مواقع اینچنینی و پس از کوچ اجباری کریم باقری از تیمش نقش افشین پیروانی پررنگ‌تر از گذشته است، پیروانی می‌تواند با توجه به ارتباط خوبی‌که‌ با دو طرف دارد نقش میانجی را بازی کند تا این بازی دو سرباخت ‌بیش از این کش پیدا نکند. تجربه اثبات کرده که هر وقت پرسپولیس آرامش‌ داشته با یکدلی بین اعضای مدیریت و کادرفنی تا هواداران هنوز بازی شروع نشده دو بر هیچ از حریف پیش می‌افتد! اما چرا این الگو در فصل جاری پس و پیش یا کم و زیاد‌ می‌شود؟ شاید به دلایلی برمی‌گردد که ما از آن بی‌خبریم! وگرنه درویش و یحیی بهتر از همه می‌دانند دود این اختلاف به چشم پرسپولیس خواهد رفت .  از بحث اصلی خارج نشویم، پرسپولیسی‌ها برای بازگشت به صدر فرصت‌های مناسبی در پیش دارند که نباید از آن به سادگی‌ عبور کنند. آنها‌ باز هم‌ می‌توانند تاریخ ‌را تکرار کنند و در این راه از تجربه خوبی هم برخوردار هستند، تجربیات مثبتی که‌ سر بزنگاه‌ها باز هم‌ به ‌کمک‌ یحیی و تیمش خواهد آمد به همان‌ شروطی که‌ در دل مطلب به آن اشاره شد: پرهیز‌ از حواشی و حفظ تمرکز!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: