۹۱۷۶
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۷۹
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

باشگاه تراکتور روز گذشته 53 سالگی خود را جشن گرفت.

باشگاه تراکتور روز گذشته 53 سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش فراتیتر، باشگاه تراکتور در حالی 53 سالگی خود را پشت سر گذاشته که تاسیس این باشگاه به تشکیل تیمی کوچک در کارخانه تراکتورسازی در آخرین سال‌های دهه 1340 بازمی‌گردد؛ جایی که کارمندان و کارگران کارخانه تراکتورسازی تیمی را بنا نهادند که حالا به محبوب‌ترین مجموعه ورزشی شمال‌غرب ایران تبدیل شده است.
تراکتور یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال ایران شناخته می‌شود که تاکنون 2 قهرمانی جام حذفی را تجربه کرده و 3 بار هم تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش رفته اما هرگز نتوانسته لیگ ایران را فتح کند. سرخ‌پوشان تبریزی برای سال‌های نسبتا طولانی در سطح دوم فوتبال ایران حضور داشتند اما در سال 1389 به لیگ برتر بازگشتند و به سرعت تبدیل به یکی از مهم‌ترین تیم‌های لیگ خلیج فارس شدند.
پرشورها که در این 53 سال تجربه مالکیت دولتی، نظامی و خصوصی را تجربه کردند، حالا سکان هدایت خود را در دست محمدرضا زنوزی می‌بینند و او به عنوان متمول‌ترین فرد حاضر در فوتبال ایران، کار را پیش می‌برد.
نکته جالب اینکه تراکتور در این 53 سال 49 سرمربی مختلف را روی نیمکت خود داشته و حالا یکی از مشهورترین سرمربیان تاریخ فوتبال ایران را در اختیار دارد.
اسماعیل هاشمی اولین سرمربی تاریخ باشگاه تراکتور محسوب می‌شود و واسیلی گوجا با 7 سال سرمربیگری در این تیم، باسابقه‌ترین فرد به حساب می‌آید.

منبع: varzesh3
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: