۹۰۴۷
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید : ۴۶
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

سپاهان و پرسپولیس هنوز شانس کسب سه امتیاز دیگر در آسیا دارند، اما به نظر می‌رسد رقبای این سه تیم در هفته پایانی بازی‌های نسبتاً راحت‌تری پیش رو خواهند داشت.

سپاهان و پرسپولیس هنوز شانس کسب سه امتیاز دیگر در آسیا دارند، اما به نظر می‌رسد رقبای این سه تیم در هفته پایانی بازی‌های نسبتاً راحت‌تری پیش رو خواهند داشت.

به گزارش فراتیتر، هفته پنجم دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل 24-2023 در منطقه غرب، در دو روز گذشته برگزار و صعود سه نماینده عربستان در فاصله یک هفته به پایان مرحله گروهی مسجل شد و تیم‌های الاتحاد، النصر و الهلال در جمع 16 تیم پایانی، به تیم العین امارات پیوستند.
در شرایطی که تکلیف صدرنشینی سه گروه روشن شده، رقابت برای قرار گرفتن میان سه تیم برتر رده دومی گروه‌های منطقه غرب حسابی گرم است.

مطابق آیین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا، تنها سه تیم برتری که جایگاه دوم گروه‌های A تا E را به دست آورده‌اند، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی می‌شوند و دو تیم دیگری که به رتبه دوم رسیده‌اند، با ادامه رقابت‌ها وداع خواهند کرد.

جدول تیم‌های رده دومی برای صعود به جمع 16 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در پایان هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات به شرح زیر است:

 


در صورتی که همین جدول در پایان هفته ششم دور گروهی حفظ شود، سپاهان و پرسپولیس هر دو به مرحله حذفی صعود می‌کنند که حالتی ایده‌آل برای فوتبال ایران به شمار می‌رود. سپاهان البته فرصت دارد تا با غلبه بر الاتحاد در جده، به‌عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود که در صورت رخ دادن این اتفاق، الاتحاد قطعاً یکی از تیم‌های برتر رده دومی خواهد بود.
اکنون نگاهی به دیدارهای این پنج تیم در هفته پایانی مسابقات می‌اندازیم:
الاتحاد عربستان - سپاهان ایران
مومبای سیتی هند - نوبهار ازبکستان
پرسپولیس ایران - الدحیل قطر
الفیصلی اردن - شارجه امارات
پاختاکور ازبکستان - الفیحای عربستان
مشخص است که رقبای تیم‌های ایرانی در هفته ششم، کار راحت‌تری نسبت به سپاهان و پرسپولیس دارند. مومبای سیتی که در گروه D هنوز موفق به کسب امتیاز نشده، مقابل نوبهار صف‌آرایی می‌کند که تیم ازبک به احتمال فراوان موفق به کسب هر سه امتیاز خواهد شد. مومبای سیتی هر شش امتیاز دیدار با نساجی را به شاگردان مهدی رحمتی تقدیم کرد و بعید است بتواند با امتیاز گرفتن از نوبهار، کمکی به سپاهان و پرسپولیس کند.
همچنین شارجه که رتبه دوم جدول گروه D را به خود اختصاص داده، در هفته پایانی میهمان الفیصلی اردن خواهد بود. الفیصلی با کسب تنها 3 امتیاز در قعر جدول گروه روزگار می‌گذراند و شانسی برای صعود ندارد. شارجه که در پلی‌آف از سد تراکتور گذشت، فرصت دارد در صورتی که نسف قارشی برابر السد امتیاز از دست بدهد، با شکست الفیصلی به صدر جدول صعود کند و ممکن است نسف قارشی یا السد در رتبه دوم جدول گروه بایستند.
در گروه A نیز پاختاکور به مصاف الفیحای عربستان می‌رود. تنها نماینده سعودی که هنوز موفق به صعود نشده، در ریاض بر پاختاکور غلبه کرد و می‌توان امیدوار بود که عرصه را بر یاران محمدرضا کوشکی (بازیکن ایرانی پاختاکور) تنگ کند. الفیحا با شش امتیاز، در رده سوم جدول گروه ایستاده و هنوز شانس صعود دارد. با این حال در صورتی که این اتفاق بیفتد‌، الفیحا با 9 امتیاز در میان تیم‌های رده دومی قرار می‌گیرد و شانس کمی برای صعود خواهد داشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: