۹۸۰۹
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید : ۵۰
انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا از کاهش ۸درصدی تولید خودروهای سواری ایران طی ۹ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و با وجود این اعلام کرد ایران در این دوره بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرده است.

انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا از کاهش ۸درصدی تولید خودروهای سواری ایران طی ۹ماهه ۲۰۲۳ خبر داد و با وجود این اعلام کرد ایران در این دوره بیشتر از کشورهای صنعتی مثل فرانسه و انگلیس خودرو تولید کرده است.

به گزارش فراتیتر، انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا کل خودرو‌های سواری تولیدی دنیا در 9ماهه سال جاری میلادی را 55 میلیون و 134 هزار دستگاه اعلام کرد.

تولید خودرو‌های سواری دنیا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر 2023 با رشد حدود 10درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در 9ماهه سال قبل 50 میلیون و 212 هزار دستگاه خودروی سواری در دنیا تولید شده بود.

سهم 1.5درصدی ایران از کل تولید خودروهای سواری جهان

این انجمن تخصصی اروپایی از کاهش تولید خودرو‌های سواری در ایران طی 9ماهه سال جاری میلادی خبر داده است.

ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل 911 هزار و 137 دستگاه خودروی سواری تولید کرده بود، اما در مدت مشابه امسال تولید خودرو‌های سواری در ایران با کاهش 8درصدی مواجه شده و به 837 هزار و 311 دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم 1.5درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا در 9ماهه امسال داشته است.

ایران با وجود کاهش تولید خود همچنان از بسیاری کشورهای صنعتی خودروی سواری بیشتری تولید کرده است. تولید خودروی سواری در ایران طی 9ماهه سال جاری میلادی بیشتر از انگلیس، روسیه، ترکیه، تایلند، ایتالیا، و حتی فرانسه بوده است. ایران بیش از دو برابر ایتالیا در این دوره خودرو تولید کرده است. تولید خودروی سواری در فرانسه طی این مدت 720 هزار دستگاه و در انگلیس 657 هزار دستگاه بوده است.

تولید یک‌سوم خودروهای سواری جهان در چین

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی سواری جهان در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال بوده به‌طوری که 17 میلیون و 537 هزار دستگاه خودروی سواری در این مدت تولید کرده و سهم حدود 32درصدی از کل تولیدات جهان را به خود اختصاص داده است. تولید خودروی چین حدود 5 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

آمریکا با تولید 5 میلیون و 848 هزار دستگاه خودروی سواری در رتبه دوم و ژاپن با 5 میلیون و 632 هزار دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار داشته‌اند. تولید خودروی آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است و تولید ژاپن با رشد بیش از 18درصدی مواجه شده است.

روسیه که به‌دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های غرب روبه‌رو شده و در 9ماهه سال قبل با افت 66درصدی تولید خودرو‌های سواری مواجه شده بود در 9ماهه امسال نیز شاهد افت 9درصدی تولیدات خود بوده است. تولید خودروی سواری روسیه در این دوره به 312 هزار دستگاه بالغ شده است.

میزان تولید خودرو‌های سواری در برخی کشور‌های دیگر در 9ماهه 2023 عبارت است از: ترکیه 684 هزار دستگاه، هند 3 میلیون و 557 هزار دستگاه، کره جنوبی 2 میلیون و 934 هزار دستگاه، اندونزی 865 هزار دستگاه، آلمان 2 میلیون و 973 هزار دستگاه، ایتالیا 412 هزار دستگاه، سوئد 218 هزار دستگاه و بلژیک 213 هزار دستگاه.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: