۹۹۰۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
تعداد بازدید : ۳۹
وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در دولت مصوب شده است و هیئت دولت هم باید آن را ابلاغ کند و ابلاغ‌کننده وزارت صمت نیست.

وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست‌دوم گفت: آیین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در دولت مصوب شده است و هیئت دولت هم باید آن را ابلاغ کند و ابلاغ‌کننده وزارت صمت نیست.

به گزارش فراتیتر، عباس علی‌آبادی گفت: آئین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم در دولت مصوب شده است و هیئت دولت هم باید آن را ابلاغ کند و ابلاغ‌کننده وزارت صمت نیست.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت در آخرین روز مهرماه نیز خبر از به تصویب رسیدن آئین‌نامه واردات خودروهای دست‌دوم خارجی در هیئت وزیران داده و گفته بود: دفتر دولت باید به‌زودی این آئین‌نامه را ابلاغ کند تا مردم نیز به خواسته خود برسند.

علی‌آبادی در خصوص چالش‌های تأمین ارز واردات خودرو|براز کرد: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای اقتصادی مختلف کارکرد دارد و روی همه چیز هم اثر دارد. در موضوع تأمین ارز نگرانی دولت این است که با یک اقدام نسنجیده، اقتصاد کشور دچار تأثیر و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز دچار خطر شود، بنابراین دولت با احتیاط عمل می‌کند.

به‌گفته وی، در حوزه واردات خودرو برنامه‌ریزی انجام شده است و نگرانی از اینکه هیچ بخشی از اقتصاد دچار آسیب شود وجود ندارد، همچنین ارز همه مواردی که در مورد خودروی برقی اعلام شده، تأمین شده است.

وزیر صمت با بیان اینکه واردات در حوزه خودرو برای رفع ناترازی انجام می‌شود، تصریح کرد: ابعاد ناترازی در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است، در برخی کالاها مانند گندم، داشتن یک کیفیت قابل قبول کافی است، اما در مورد خودرو تنوع رنگ، مدل، تکنولوژی و غیره وجود دارد که همه می‌توانند ناترازی ایجاد کنند، تا زمانی که ناترازی در این حوزه‌ها وجود داشته باشد، واردات را مناسب می‌دانیم و برای رفع ناترازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، همچنین سعی می‌کنیم با وضع تعرفه، رقابت سودمند و مناسبی که به‌نفع ظرفیت ملی باشد ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: