۱۳۸۲۱
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
تعداد بازدید : ۲۵
ورزشی فوتبال

اخبار ویژه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ایران تیمی بسیار متحد و همدل است و بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم به موفقیت این تیم امیدوار باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ایران تیمی بسیار متحد و همدل است و بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم به موفقیت این تیم امیدوار باشیم.

به گزارش فراتیتر، مجید جلالی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و صعود به‌عنوان تیم اول گروه C اظهار داشت: در این سه مسابقه همه امتیازات ممکن را گرفتیم و موفق شدیم تقسیم انرژی خوبی هم در بین بازیکنان داشته باشیم. از تعداد زیادی از بازیکنان بازی گرفتیم و انرژی را بین بازیکنان تقسیم کردیم. این دستاورد خوبی برای مرحله گروهی است.

وی ادامه داد: شاید در بخش حمله تیم خوبی بودیم ولی در بخش‌های دیگر اشکالاتی داریم که این هم در طول بازی‌های اینچنینی غیرطبیعی نیست. هشت روز فاصله تا بازی بعد زمان خوبی است که روی ضعف‌ها کار کنیم.

جلالی در مورد رویارویی ایران با سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی تصریح کرد: سوریه تیم خوبی است و همیشه این تیم بیشتر از اینکه فنی باشد، فیزیکی است. ما هم خوشبختانه یکی از تیم‌های خوب آسیا از لحاظ فیزیکی هستیم و شاید بتوانم بگویم جزو چهار تیم برتر آسیا از نظر فیزیکی به شمار می‌رویم. ضمن اینکه نیمکت خوبی هم داریم؛ زمانی که قرار است بازی فیزیکی انجام دهید نیمکت مهم است. آنقدر بازیکن داریم که در مسابقات مختلف می‌توانیم براساس نوع بازی‌مان از بازیکنان متفاوت استفاده کنیم. تیم ایران را خوب دیدم و نسبت به بازی با سوریه هم امیدوارم، همینطور نسبت به آینده جام.

«با توجه به شکست ژاپن مقابل عراق معادلات و فرضیه‌های موجود درباره مرحله حذفی جام ملت‌ها بهم خورد؛ ژاپن به سمت جدول ایران آمد و حالا احتمال رویارویی با این تیم در مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد. با این شرایط برخی‌ اعتقاد داشتند ایران شاید با عدم نتیجه‌گیری در یک بازی گروهی بتواند به سمت دیگر جدول برود و مسیر آسان‌ترین داشته باشد». کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع گفت: اینها یک ایده است. شما زمانی ایده‌ای دلسوزانه دارید و یک موقع ایده‌ای مسئولانه. ایده دلسوزانه را کسانی مثل ما مطرح می‌کنند که کنار تیم نیستند، ولی ایده مسئولانه یعنی اینکه شما در بطن کار هستید و تصمیم شما می‌تواند تیم را بالا و پایین کند.

جلالی افزود: برای یک نگرش مسئولانه شاید نزدیک به 10 ساعت وقت صرف شود. بنابراین ما که کنار تیم نیستیم نمی‌توانیم این حرف را بزنیم. ضمن اینکه مگر ما می‌توانستیم در بازی با هنگ‌کنگ چنین ریسکی کنیم؟ اینها تحلیل‌های مسئولانه‌‌ای نیست و دلسوزانه است. به نظر من راهی که آمدیم، امتیازاتی که گرفتیم و انرژی تیم را تقسیم کردیم کار خوبی بود. باید فعلاً روی بازی با سوریه متمرکز شویم و بعد از آن درباره حریف مراحل بعد صحبت کنیم. مطمئن باشید بازیکنان و مربیان ما همینطور فکر می‌کنند و از الان به فکر حریف بعد از سوریه نیستند. فعلاً سد اول سوریه است.

کارشناس فوتبال در مورد سایر مدعیان جام ملت‌ها و کیفیت آنها عنوان کرد: کیفیتی که از تیم‌ها می‌بینیم می‌تواند تحلیل ما را جهت دهد. مثلاً عربستان مدلی بازی می‌کند که باید از آن ترسید، چون خیلی مدل نتیجه‌گرایی است ولی سبک‌های کره و ژاپن مشخص و رو است. استرالیا و عراق هم تیم‌های خوبی هستند، اما وقتی وارد مرحله حذفی می‌شوید اتفاقاتی می‌افتد که خیلی قواعدها را می‌تواند تغییر دهد. در مرحله حذفی خیلی اتفاقات می‌افتد که تحلیل‌ها را بهم می‌زند، برای همین می‌گویم که ما الان فقط باید به سوریه فکر کنیم، چون اصلاً‌ مشخص نیست بعد از آن با چه تیمی مواجه خواهیم شد.

وی گفت: همه ما بیشتر از هر زمانی این حق را داریم که نسبت به این تیم ملی امیدوار باشیم، چون همدلی و یکدستی بسیار خوبی بین بچه‌ها وجود دارد؛ حتی بچه‌هایی که روی نیمکت هستند. در هر تورنمتی یکی از شاخصه‌های موفقیت یک تیم نیمکت آن است. نیمکت ایران یکدل و متحد است. با اینکه بازیکنان بزرگی روی نیمکت هستند ولی وقتی حتی برای 15 دقیقه هم وارد زمین می‌شوند با تمام وجود بازی می‌کنند. هیچ نشانی از عدم صداقت در تیم نمی‌بینید و این پارامتری است که خیلی می‌تواند ما را به تیم ایران امیدوار کند.

منبع: تسنیم
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: