۹۲۹۷
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید : ۶۰
معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که نزدیک به ۰.۳ درصد می‌شود.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که نزدیک به ۰.۳ درصد می‌شود.

به گزارش فراتیتر، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در رویداد توسعه و تبادل فناوری صنعت اسباب بازی با بیان اینکه در معاونت علمی دو مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان شناخته شده هستند اما شرکت های خلاق کمتر دیده می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که عموما توسعه‌دهنده فناوری ها هستند که با ترکیب خلاقیت و نوآوری محصولات فناورانه را به تولید می‌رسانند. در فعالیت این شرکت ها توسعه فناوری پررنگ تر است اما شرکت های خلاق شرکت هایی هستند که محور آنها حوزه های خلاق و هنری هستند.

دهقانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوری‌های اشتغال‌زا در کشور، خاطر نشان کرد: یکی از حوزه های فناورانه، حوزه های خلاق است چون این حوزه، هم نوآورانه و هم اشتغال‌زا است.

معاون علمی رییس جمهور، انیمیشن را یکی از حوزه های فناورانه صنعت خلاق عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌های مهم صنایع خلاق، حوزه اسباب‌بازی است. طبق آمارها گردش مالی جهانی صنعت اسباب بازی 100 میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه 300 میلیون دلار برآورد شده است.

وی سهم گردش مالی ایران از صنعت اسباب بازی را 3 دهم درصد ذکر کرد و یادآور شد: از میزان 300 میلیون دلار گردش مالی اسباب بازی، 100 میلیون دلار آن به اسباب بازی های داخلی اختصاص دارد.

دهقانی اظهار کرد: اگر بخواهیم به نسبت جمعیتی توجه کنیم سهم بازار اسباب بازی کشور یک میلیون دلار است چون ما 3 درصد جمعیت دنیا را داریم به این معنا که 3 برابر جای رشد در صنعت اسباب‌بازی بازی داریم.

به گفته وی، سهم گردش مالی در صنعت اسباب بازی با توجه به تولید داخل می تواند یک میلیون دلار باشد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: