۱۰۰۶۱
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید : ۳۶
رییس پلیس پیشگیری فراجا: پلیس به صورت تخصصی فضای مجازی را رصد می‌کند و ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی کنترل می‌شوند
رییس پلیس پیشگیری فراجا: پلیس به صورت تخصصی فضای مجازی را رصد می‌کند و ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی کنترل می‌شوند

به گزارش فراتیتر، رییس پلیس پیشگیری فراجا گفت: ۹۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتای کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون رسیدگی و منجر به نتیجه شد.رضا بنی‌اسدی روز چهارشنبه در سمنان افزود: پلیس به صورت تخصصی فضای مجازی را رصد می‌کند و ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی کنترل می‌شوند، اما در فضای مجازی کانال‌های جعلی متداول است که اذهان عمومی را هدف قرار می‌دهند و افراد باید هوشیار باشند.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه و آحاد مردم می توانند ایرادها در فضای مجازی را احصا و در ارتباط‌گیری با پلیس، مصادیق را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد فریب خورده در فضای مجازی خودزنی می‌کنند، در مرحله نخست با تذکر، سپس ارشاد و در نهایت، با ظرفیت قانونی در این زمینه برخورد می‌شود.

فعالیت موسسه‌های حفاظتی در ۱۴ هزار نقطه از کشور

به گفته سردار بنی اسدی، ۷۰۰ موسسه خدمات حفاظتی در ۱۴ هزار نقطه کشور فعالیت دارند که نیاز است این موسسه ها تقویت شود زیرا این موسسه ها امنیت و مراقبت از محلات و مکان‌های مختلف را در کشور برعهده دارند.

رییس پلیس پیشگیری فراجا گفت: با بیان اینکه امنیت ایران در دنیا زبانزد است و امنیت با هماهنگی و تلاش بخش‌های مختلف محقق می‌شود، اضافه کرد: مقوله امنیت چندوجهی و نیازمند اقدامات ترکیبی است و مردم، خانواده‌ها، پلیس و سازمان‌ها در راستای استفاده از تجهیزات فنی و الکترونیکی و هوش مصنوعی برای کاهش سرقت نقشی مهم در ارتقای امنیت دارند.

رییس پلیس پیشگیری فراجا گفت: مجموعه موسسه های حفاظتی زیرمجموعه مرکز انتظام با هدف تقویت امنیت مردم‌پایه راهبرد پلیس برای افزایش مشارکت مردمی است.

وی اضافه کرد: مجوز فعالیت موسسه های خدمات حفاظتی برای بازنشسته فراجا که دارای تجربه هستند، صادر می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا درخواست ثبت این موسسه ها بررسی و موسسه های جدید ایجاد شود.

امنیت خط قرمز پلیس است

سردار بنی اسدی اظهار کرد: پلیس ۵۸ شهید را در راه تامین امنیت امسال تقدیم کرد که گواه بر صداقت و جانفشانی پلیس برای تامین آرامش در کشور است.

وی تاکید کرد: پلیس جولان اراذل و اوباش را برنمی‌تابد و ماموران با این افراد هنجارشکن برخورد مقتدرانه دارند.

دستاوردهای پلیس در استان سمنان

وی اضافه کرد: رسیدگی به دغدغه مردم در بخش‌های مختلف با اولویت پیشگیری از سرقت خرد و کلان، کاهش تصادفات و رسیدگی به پرونده‌ها در پلیس فتا مورد توجه ویژه در فراجا است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون سرقت خرد و کلان در استان سمنان کاهش ۶ درصدی، دستگیری سارقان افزایش ۱۵ درصدی، تصادف در محورهای مواصلاتی کاهش ۱۲ درصدی و مبارزه با مواد مخدر افزایش ۱۴ درصدی داشت.

رییس پلیس پیشگیری فراجا گفت: ۹۰ درصد پرونده‌ها در پلیس فتا استان سمنان از ابتدای امسال تا کنون کشف شد که نشان از عملکرد مطلوب این استان است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

 
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: