۱۰۶۲۲
جمعه ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۳۵
سرهنگ ترکیان: در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر ۴ متهم که برای انجام سرقت های مشابه به این شهر رفته بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.

سرهنگ ترکیان: در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر ۴ متهم که برای انجام سرقت های مشابه به این شهر رفته بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.

به گزارش فراتیتر، بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ حسین تُرکیان شامگاه پنجشنبه افزود: بدنبال شکایت چندین نفر از خانم‌های مسن اصفهانی مبنی بر اینکه چند مرد و یک زن جوان گوشی تلفن همراه و زیور آلات طلا آنان را به زور سرقت کرده اند، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت های به عنف پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سرقت های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود و مال باختگان در تحقیقات انجام شده عنوان کردند که متهمان چهار نفر شامل سه مرد و یک زن بودند که به وسیله خودرویی تحت پوشش مسافرکش آنها را سوار کرده و در بین راه با تهدید سلاح سرد زیور آلات طلای آن ها را گرفته و آنها را پیاده می کردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: از آنجا که هر کدام از مال باختگان مشخصات متفاوتی از متهمان و خودروهایی که سوار شده بودند را ارائه می کردند کار شناسایی باند مذکور کمی سخت شده بود و نشان می داد که کارآگاهان با افرادی حرفه ای روبرو هستند که هر بار با یک نوع خودرو به شکار طعمه های خود در سطح شهر می پردازند.

سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: تحقیقات در خصوص این پرونده با دقت و ظرافت خاصی دنبال می شد تا اینکه سرانجام کارآگاهان سرنخ هایی از حضور متهمان در شهر همدان به دست آورده و بلافاصله طی هماهنگی با مرجع قضائی به این شهر رفته و در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر ۴ متهم که برای انجام سرقت های مشابه به این شهر رفته بودند را در مخفیگاهشان دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان همگی غیر بومی و اهل یکی از استان های غربی کشور هستند گفت: سردسته این باند فردی سابقه دار است که به همراه همسر و ۲ دوست خود اقدام به طراحی و اجرایی کردن نقشه سرقت از زنان کهنسال را می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۱ فقره زورگیری گوشی تلفن همراه و طلاجات و همچنین ۷ فقره قاپ زنی از شهروندان در شهر های اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

سرهنگ ترکیان در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضائی و کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان و همچنین تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان که در کوتاه ترین زمان ممکن اعضای باند مذکور را شناسایی و دستگیر کردند خاطر نشان کرد: با تکمیل شدن پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف گازوئیل قاچاق در فلاورجان

بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان شامگاه پنجشنبه از توقیف یک دستگاه کامیونت حامل سوخت و کشف بیش از هشت هزار لیتر گازوئیل خارج از شبکه توزیع خبر داد.

سرهنگ مرتضی هادیان ادامه داد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ شهر پیربکران شهرستان فلاورجان در حین گشت زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه کامیونت حامل سوخت مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی ماموران از این کامیونت مشخص شد تانکر خودرو حامل ۸ هزار و ۲۶۰ لیتر سوخت از نوع گازوئیل قاچاق خارج از شبکه توزیع و فاقد اوراق حمل می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به توقیف خودرو و معرفی فرد متخلف به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: ارزش تقریبی سوخت مکشوفه یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۳۰ محکوم متواری و تحت تعقیب در اصفهان

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی استان اصفهان،فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۳۰ محکوم متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی با اجرای طرح امنیت محله محور توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی ادامه داد: در اجرای طرح امنیت محله محور شناسایی و دستگیری مخلان آسایش شهروندان، محکومان متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی، در در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان و با انجام تحقیقات میدانی گسترده در سطح شهرستان سرانجام ۳۰ محکوم متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد : با بررسی های انجام شده مشخص شد متهمان متواری سوابقی مانند نگهداری و توزیع مواد مخدر، سرقت، نزاع و درگیری و برهم زدن نظم عمومی را داشته که با تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: