۱۱۸۱۹
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید : ۳۸
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از روز شنبه (۱۶دی) تا اوایل وقت یکشنبه (۱۷ دی) آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف درنواحی شمالی مورد انتظار است.

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از روز شنبه (۱۶دی) تا اوایل وقت یکشنبه (۱۷ دی) آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف درنواحی شمالی مورد انتظار است.

به گزارش فراتیتر، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

برای فردا ( ۱۵دی) در بخش‌های غربی و جنوب غربی استان در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و بهبود نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعدازظهر فردا ( ۱۵دی) با نفوذ زبانه‌ای از سامانه بارشی به استان، به تدریج افزایش ابر بویژه در نواحی شمالی و افزایش سرعت وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید  به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

از روز شنبه (۱۶دی) تا اوایل وقت یکشنبه (۱۷ دی) آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف درنواحی شمالی و بارش برف و رخ داد مه و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۵ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه ( ۱۶ دی‌ماه) نیمه ابری تا ابری، همراه با افزایش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با انتشار هشدار هواشناسی سطح زرد اعلام کرد: عصر جمعه (۱۵دی) در استان تهران به ویژه مناطق غربی و جنوبی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید و روز شنبه (۱۶ دی) در نیمه شمالی استان بارش باران گاهی برف ارتفاعات بارش، برف کولاک و رخ داد مه و کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

در این شرایط احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، رخداد مه و محدودیت دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات و مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستایی در نواحی کوهستانی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آبگرفتگی معابر و احتمال آسیب به محصولات ادوات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران در این شرایط نسبت به به احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها، احتیاط در تردد در مسیرهای کوهستانی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، عدم دپوی محصولات کشاورزی در فضای باز و انتقال ادوات و ماشین آلات کشاورزی به مکان‌های مسقف توصیه می‌کند.

ب هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: