۱۱۹۰۹
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید : ۳۹
پنجمین کنگره بین المللی درد و چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در سالن همایشهای هتل هما در حال برگزاری است.

پنجمین کنگره بین المللی درد و چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در سالن همایشهای هتل هما در حال برگزاری است.

به گزارش فراتیتر، از انجمن بررسی و مطالعه درد ایران، ابوالفضل باقری فرد در افتتاحیه چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد که در هتل هما آغاز شد، اظهارکرد: درد یک مساله ای است که یک پزشک باید در راستای کم شدن آن گام بردارد تا وضعیت بیمار بهبود یابد.

وی افزود: در حوزه پزشکی اکنون از حدود ۱۵۰ رشته فوق تخصصی و تخصصی در کشور ۲۵ رشته تخصصی، ۲۵ رشته فوق تخصصی و ۱۰۰ رشته فلوشیپ داریم و این امر در کشورمان هم تهدید و هم فرصت است.

وی اضافه کرد: احساس نیاز در جامعه به معنای ایجاد رشته نیست؛ ما باید رشته‌های مادر را تقویت کنیم و مهارت را به افراد آموزش دهیم.

باقری فرد اظهارکرد: وظیفه اصلی ما در وزارت بهداشت تقویت رشته‌های مادر به ویژه رشته بیهوشی است تا به حوزه پزشکی کمک کنیم. درباره تامین تجهیزات نیز تلاش داریم مشکلات را مدیریت و آنان را تامین کنیم همچنین تلاش داریم تجهیزات مصرفی وارد بیمه شود تا بیماران نیز در این راستا مشکلی نداشته باشند.

 

ایران در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی پزشک دارد


۱۰ تا ۳۰ درصد افراد در کشور به درد مزمن مبتلا هستند

دبیر علمی چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و پنجمین کنگره بین المللی اینترونشنال درد نیز در این مراسم، اظهارکرد: ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد در کشور به درد مزمن مبتلا هستند انتظار داریم دانشگاه ها توجه ویژه‌ای بر روی دردها و توسعه این رشته داشته باشند.

ابراهیم گلمکانی این کنگره به روال هرساله توسط انجمن علمی درد برگزار می‌شود که آشنایی با پیشرفت‌های این حوزه در سطح جهانی یکی از ایده‌های برگزاری این کنگره است.

وی افزود: تمام همکاران فلوشیپ با ۱۰ رشته تخصصی مخاطب ما هستند که در کنگره امسال نیز حضور دارند مهمانان خارجی از کشورهای امریکا و اروپا در کنگره درد امسال حاضر هستند همچنین ۴۷ نفر از اساتید داخلی و خارجی در کنگره امسال سخنرانی خواهند داشت.


گلمکانی بیان کرد: رشته درد، رشته جوانی است که در کشور ما نیز پررنگ است و در طول دهه اخیر پیشرفت های خوبی اتفاق افتاده است همکاران زیادی در رشته فلوشیپ درد همکاری می‌کنند.

ایران در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی پزشک دارد


رایزنی مجلس با شورای عالی بیمه درباره تعرفه های درمان

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درد را یکی از علائم حیاتی تلقی کرد و درمان آنان را ضروری دانست و گفت؛ تلاش می کنیم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت با شورای عالی بیمه درباره تعرفه های درمان رایزنی و مشکلات را حل کنیم.

حسینعلی شهریاری نیز اظهار داشت: مقوله درد برای هیچکس به اندازه پزشکان جالب نیست؛ درد یکی از علائم حیاتی تلقی می شود زیرا اگر دردی نباشد بسیاری از بیماری‌ها مشخص نمی شود.

وی افزود: درد جز لاینفک انسان‌هاست که باید فکر عاجلی برای درمان آنان شود و لازم است برای تامین تجهیزات مصرفی در تشخیص رشته درد تلاش شود تا بیماران و پزشکان در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت با شورای عالی بیمه درباره تعرفه‌های درمان رایزنی و مشکلات را حل کنیم.
 


رشته درد در کشور ایران روبه پیشرفت است

در ادامه این رویداد، محمد حسین دلشاد دبیر اجرایی پنجمین کنگره اینترنشنال درد اظهار داشت: در کنگره امسال آخرین دستاوردهای این رشته به بحث و گفت و گو گذاشته می‌شود چراکه این رشته در کشور ایران روبه پیشرفت است و اکنون حدود ۵ دانشگاه افراد فوق تخصص این رشته را آموزش می‌دهند .

این فلوشیپ تخصصی کنترل درد گفت: سعی داریم در کنار برگزاری این کنگره کارگاه آموزشی برای آشنایی افراد با آخرین روش‌های بلوک های عصبی به وسیله سونوگرافی برگزار کنیم.

مسعود هاشمی رییس انجمن درد ایران نیز در این همایش گفت؛ بیشترین علت مراجعه‌ها و دردهای شایع، کمردرد و درد ستون فقرات است بعد از آن، سردرد و درد مفاصل نیز جز شایع‌ترین دردها هستند.

وی اظهار کرد: کنگره‌های درد در تمام دنیا جز پررونق ترین علم به روز و درمان مداخله‌ای است این رشته یک رشته کم تهاجمی در دنیا است و قبل از جراحی با روش‌های غیرتهاجی انجام می‌شود و چون جدید است نیاز به آموزش پیشرفته دارد.

وی با یادآوری اینکه از 15 سال پیش تاکنون این رشته در ایران مورد استقبال قرار گرفته است و در دانشگاه ها آموزش داده می شود، افزود: رتبه ایران در دنیا در رشته درد رتبه خوبی است و کارهایی که ما در این سطح انجام می‌دهیم در بالاترین سطح قرار دارد.

رییس انجمن درد ایران گفت: درد شایع‌ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی است و بیشترین دارو تجویز شده برای درمان آن مسکن ها هستند.

هاشمی گفت: برخی اوقات دردهای خاص یا سندروم‌ها احتیاج به کارهای تشخیصی دارند لذا باید منشاء درد پیدا تا به بیمار کمک شود.

وی همچنین تاکید کرد: درد یک علامت و هشدار است که باید تشخصی داده و درمان شود. درست است که درد یک هشدار است اما در صورت درمان نشدن و عدم شناسایی و تشخیص، به بیماری مزمن تبدیل می‌شود.

پنجمین کنگره بین المللی درد و چهاردهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه در سالن همایشهای هتل هما در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: