۱۲۳۱۹
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
تعداد بازدید : ۳۲
برای سومین روز متوالی به ناچار مدارس ابتدایی نوبت صبح سرخس فردا، ۲۰ دیماه به دلیل افزایش گرد و خاک تعطیل اعلام شد.

برای سومین روز متوالی به ناچار مدارس ابتدایی نوبت صبح سرخس فردا، ۲۰ دیماه به دلیل افزایش گرد و خاک تعطیل اعلام شد.

به گزارش فراتیتر،  فرماندار سرخس گفت: با تصمیم ستاد بحران تمامی مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر سرخس و بخش مرکزی سرخس فردا (چهارشنبه) ۲۰ دی‌ماه در نوبت صبح به دلیل افزایش میزان آلایندگی هوا تعطیل هستند.

حسن نوری زاده با بیان اینکه  دانش آموزان باید آموزش را به صورت غیرحضوری دنبال کنند، اظهار کرد: با تصمیم ستاد بحران شهرستان سرخس و با توجه به افزایش میزان آلایندگی هوا ناشی از هجوم گرد و غبار و وضعیت خطرناک برای اقشار حساس و آسیب‌پذیر، تمامی مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر و بخش مرکزی سرخس تعطیل اعلام شده‌اند. این تصمیم به جهت حفظ سلامت دانش آموزان اتخاذ شده است.

وی گفت: امتحانات در مقاطع متوسطه اول و دوم  برگزار می‌شود.

فرماندار سرخس گفت: دستورالعمل بهداشتی برای این شرایط این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت لزوم حتماً ماسک بزنند.

وی افزود: گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران‌ناپذیر هستند.

نوری زاده بیان کرد: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان به واسطه وجود ذرات معلق گرد و غبار برای گروه‌های حساس «خطرناک» اعلام شده است.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بخش مرکزی این شهرستان شامل شهر سرخس و ۴۰ روستاست.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: