۱۲۸۲۴
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید : ۴۴
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر چرخشی

رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش نسبی حجم ترافیک در کلانشهرها و به خصوص تهران خبر داد.

رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش نسبی حجم ترافیک در کلانشهرها و به خصوص تهران خبر داد.

به گزارش فراتیتر، سردار سید تیمور حسینی با تاکید بر ضرورت کاهش بی‌نظمی‌های ترافیکی در معابر شهرها و به خصوص کلانشهرها گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک بخشی از ترافیک سنگین ایجاد شده درمعابر شهری نه صرفا به دلیل تعداد بالای خودرو بلکه ناشی از بی‌نظمی‌های ترافیکی است. به عبارتی گرچه تعداد بیش از ظرفیت خودرو در معابر سبب افزایش حجم ترافیک شده است، اما در همین وضعیت نیز بی‌نظمی‌های ترافیکی و ارتکاب برخی از تخلفات ساکن منجر شده تا ترافیک سنگین‌تر شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در شهرهایی مانند تهران بیشتر به چشم می‌خورد، گفت: در همین راستا نیز حدود یک هفته است که پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و چند شهر دیگر طرح تشدید برخورد با تخلفات ساکن، مانند پارک دوبل، پارک اریب، پارک در محل‌های غیرمجاز، پارک در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه اتوبوس و ... را به اجرا درآورده است و همین موضوع نیز سبب کاهش نسبی حجم ترافیک در معابر شده است.

حسینی ادامه داد:‌ معنای این حرف این نیست که مساله ترافیک حل شده است، بلکه با اجرای این طرح اگر فردی به عنوان مثال ۳۰ دقیقه در ترافیک معطل می‌شد حالا حدود ۱۵ دقیقه معطل می‌شود و این موضوع را آمارهای جمع‌آوری شده از میانگین مدت زمان سفر در طول معابر شهری نیز نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ارتبط مستقیم بین نظم ترافیکی و روانسازی ترافیک وجود دارد، گفـ: ما باید تا حد توان نظم و انضباط ترافیکی را حاکم کنیم تا شاهد شرایط مناسب‌تری در تهران و دیگر کلانشهرها باشیم. قطعا بی‌نظمی ترافیکی بسیار بیشتر از ترافیک سنگین مردم را آغاز می‌دهد. تصور کنید مردم مدت زیادی در ترافیک معطل شوند و بعد متوجه شدند که پارک دوبل یک خودرو سبب این معطلی شده است، این موضوع مردم را بسیار ناراحت می‌کند و ما در پلیس راهور با چنین مواردی برخورد می‌کنیم.

وی گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اگر ما بتوانیم ترافیک را منظم کنیم، حداقل ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی در شهری مانند تهران باز می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: