۱۲۹۰۴
سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
تعداد بازدید : ۳۵
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در ماه های اخیر با پیگیری شهردار و رئیس شورای شهر تهران ملموس است. این اقدامات و توجه به روح و کالبد شهر تهران قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در ماه های اخیر با پیگیری شهردار و رئیس شورای شهر تهران ملموس است. این اقدامات و توجه به روح و کالبد شهر تهران قابل تقدیر است.

به گزارش فراتیتر، سردار حسن حسن‌زاده در دویست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات ارزشمند و رو به جلوی شهرداری تهران به ویژه در بخش حمل و نقل، خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در ماه های اخیر با پیگیری شهردار و رئیس شورای شهر تهران ملموس است. این اقدامات و توجه به روح و کالبد شهر تهران قابل تقدیر است.

سردار حسن زاده با بیان اینکه امروز شاهد شورایی اسلامی و متفاوت نسبت به قبل هستیم، تصریح کرد: حضور اعضا بین مردم محرز است و بر اساس ارزیابی ها می بینیم که این دوره فعال ترین شورا در ادوار اخیر است. از سویی دیگر شورا تسهیل گر امور اجرایی شهر است.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با تأکید بر تعامل روز افزون بسیج به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی با تمام سطوح شهرداری، یادآور شد: اقدامات شورا در طرح شهید همدانی و اجرای برنامه های اثرگذار از جمله راهیان نور جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به تشکیل یک دبیرخانه دائمی و ۲۸ کمیته برای برگزاری کنگره شهدا، گفت: پایان اجلاسیه به معنای پایان کنگره نیست و باید در اوج، امور را دنبال کنیم و با مشارکت تمام دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری امور را پیش ببریم.
حسن زاده با بیان اینکه شهدای تهران؛ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و سلامت هستند، خاطرنشان کرد: این باعث افتخار ماست که در اقشار مختلف شاهد وجود افتخارات و الگوهایی هستیم. یکی از مدارس منطقه ۱۷ شهر تهران ۱۵۰ شهید تقدیم به انقلاب کرده که این نقش دانش آموزان در دفاع مقدس را نشان می دهد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اعلام اینکه ۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم، اظهار کرد: آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده است. ما شهدای بین المللی، رئیس جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش آموز شهید در تهران داریم.
وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ خانواده کهدارای چند شهید هستند، در تهران وجود دارد، گفت: آمار ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی در تهران به ثبت رسیده است. هزار و ۳۳۳ نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری ها در سطح شهر به شهادت رسیدند.
حسن زاده با اشاره به جلسه خود با شهردار تهران در چند ماه گذشته، اظهار کرد: با تدبیر شهردار تهران کمیته فرهنگی با مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی و اداره کل فرهنگی، کمیته فضاسازی و المان ها با مسئولیت سازمان زیباسازی و کمیته یادمان ها با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ۶۰۳ نقطه محل شهادت در تهران وجود دارد، یادآور شد: باید کسانی که به تهران می آیند این موضوع را احساس کنند که در این راستا مقرر شد شهرداری المان هایی را در این نقاط ایجاد کند.
حسن زاده با اعلام اینکه پرونده ۲۷ هزار نفر رزمنده تکمیل نبود، تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار برگ سند از شهدا در تهران وجود دارد که این اسناد جمع آوری شده و در قالب آلبومی به خانواده ها تقدیم خواهد شد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ تأکید کرد: فضایی برای نمایش اسناد، مدارک و وسایل شهدا توسط خانواده ها به عنوان آثار معنوی فرهنگ مقاومت باید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: ما هدف گذاری کردیم هزار عنوان کتاب در قالب کنگره ۲۴ هزار شهید منتشر شود که ۸۰۰ کتاب به خاطرات و وصیت نامه شهدا اختصاص دارد و ۲۰۰ مورد نیز کتب گردان های عملیاتی است. تاکنون ۱۰۳ عنوان کتاب رونمایی شده و به زودی به ۲۰۰ عنوان کتاب خواهد رسید.
حسن زاده با بیان اینکه درخواست داریم دستگاه های مختلف از جمله شورا و شهرداری برای ساخت آثار فاخر و اثرگذار هنری با محوریت شهدا با ما همکاری کنند، یادآور شد: برای اولین بار در کنگره های ملی کشور، سریال ۳۰ قسمتی در آینده نزدیک به مرحله پیش تولید می رسد. هفت فیلم سینمایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: درخواست ما حمایت مستمر از تولیدات فاخر و ماندگار با موضوع شهدا و خانواده آنهاست.
وی با بیان اینکه اجلاسیه تحت عنوان دهه شهدایی تهران از ۲ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد، تأکید کرد: تهران را باید به عنوان شهر دارای ۲۴ هزار شهید شناخت. ما باید این میراث معنوی را برجسته کنیم.
حسن زاده با اشاره به اجرای سرود ۲۴ هزار شهید تهران با حضور ۲۴ هزار نفر در بهار سال آینده در میدان آزادی، تصریح کرد: ۱۲۴ هزار بسته معیشتی، ۲۴ هزار بسته لوازم تحریر و ۲۴ هزار سری جهیزیه ظرف مدت ۴۵ روز توسط محلات و مساجد تهیه شد. این باعث افتخار است که در این تنگنای معیشتی مردم مشارکت کردند.
وی افزود: سمفونی ۲۴ هزار شهید ۲۹ دی ماه در تالار وحدت اجرا خواهد شد. همچنین یادواره شهدای انتظامی و یادواره های خیابانی در ۱۱۰ نقطه در دوم بهمن ماه برگزار می شود. مردم در معابر این یادواره ها را خواهند دید و این اقدام، کار جدیدی است که بسیج انجام می دهد و کل شهر به یک یادواره تبدیل خواهد شد.
فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ با اشاره به غرس ۲۴ هزار نهال توسط شهرداری، یادآور شد: این طرح در هشتم بهمن ماه رونمایی خواهد شد. برنامه شهر شهدا نیز بهمن ماه امسال در پایتخت برگزار می شود که براساس پیش بینی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بیش از یک میلیون نفر از این برنامه بهره مند خواهند شد.
وی تأکید کرد: انتظار داریم در هفته اول بهمن ماه فرصتی در شهرداری فراهم شود تا مردم بتوانند از خدمات به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند. همچنین ما فضایی را برای دبیرخانه دائمی کنگره نیاز داریم که البته شهردار تهران نیز با این موضوع موافق بود.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر؛ مهدی اقراریان در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه شورای شهر در ادوار گذشته منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده بود، اظهار کرد: تکمیل این مصوبه در دستور کار ماست و اقدام مشترکی را با پژوهشکده قوه قضاییه آغاز کرده ایم و با توجه به اقتضاهای موجود، تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تمام کمیسیون ها در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پویش «شهروند آگاه»، یادآور شد: امیدواریم شهرداری برای تحقق این آگاهی هم در بودجه و هم در مشارکت، همکاری لازم را با شورا در سال آینده داشته باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص احیای حقوق عامه، خاطرنشان کرد: باور بنده این است که همکاری پیشگیرانه با قوه قضاییه در دستور قرار بگیرد. همکاری با دستگاه قضا پیرو فراخوان این مجموعه است اما در دوره ششم مدیریت شهری، شورا به دنبال همکاری با دستگاه قضایی رفت.

اقراریان با تأکید بر اینکه شورای شهر باید نگهبان حقوق عامه باشد، تصریح کرد: شورای شهر حتما باید پاسدار و امین حقوق عامه و حقوق شهروندی باشد. مصادیق حقوق عامه و حقوق شهروندی در منظومه فکری مقام معظم رهبری احصا شده که شامل اولویت به مناطق مستضعف نشین، عدالت در توزیع خدمات شهری، گسترش آبادانی، حفظ طبیعت و موارد متعدد دیگری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حفظ بوستان و درخت را جزو مسائل اصلی کشور دانسته اند، گفت: بر اساس تأکید ایشان نباید فضای سبز را جزو مسائل فرعی دانست و زیست انسانی به عنوان یک اولویت مدنظر است که باید در شورای شهر توجه جدی به آن داشته باشیم.

این عضو شورا افزود: سال آینده در روز شوراها با همکاری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، کتابی را با محوریت حقوق عامه و حقوق شهروندی رونمایی خواهیم کرد.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر شهرداری می خواهد تصمیمی برای بوستان ولایت بگیرد، باید حتما مصوبه شورا را دریافت کند. تهران یک شهر متراکم است و باید بیش از این فضای تنفسی داشته باشد.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: