۱۳۲۱۱
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
تعداد بازدید : ۴۱
رییس پانزدهمین کنگره دندانپزشکی عمومی گفت: تخصیص ردیف بودجه و حمایت سازمانهای بیمه گر از هزینه های خدمات دندانپزشکی ضروریست زیرا برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود.

رییس پانزدهمین کنگره دندانپزشکی عمومی گفت: تخصیص ردیف بودجه و حمایت سازمانهای بیمه گر از هزینه های خدمات دندانپزشکی ضروریست زیرا برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه درمان دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود.

به گزارش فراتیتر به نقل از انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، مارال قربانزاده، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: از شورای عالی انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی را ببیند.

وی اظهار داشت: امیدواریم هزینه‌های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه‌ها قرار بگیرد، تا روزی فرا برسد که دهان مردم عاری از دندان‌های خراب باشد و بعد از آن بتوانیم به سمت برنامه پیشگیری برویم.

قربانزاده با بیان اینکه خدمات درمان دندانپزشکی جزو خدمات لوکس نیست و باید برای آن ردیف بودجه بیمه ای اختصاص یابد، تصریح کرد: هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، مهم‌ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.

وی، سطح کیفی دندانپزشکان کشور را بسیار عالی دانست و گفت در این بین، نمی‌توان نقش انجمن‌ها در ارائه آموزش به همکاران را نادیده گرفت.

اروند مالک دبیر علمی این کنگره نیز ادامه داد: رشته دندانپزشکی در ایران به روز است و همکاران ما از توانایی و قابلیت‌های بالایی برخوردارند، متاسفانه خودتحریمی ها باعث شده تا مطب‌های دندانپزشکی در کشور دچار اختلال شوند.

وی توضیح داد: در انتقال ارز برای واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، موانعی ایجاد می شود و از سوی دیگر، وقتی کالا وارد گمرک می‌شود، برای ترخیص با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

مالک ادامه داد دغدغه دندانپزشک، نباید خرید مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت به بیمار باشد؛ زیرا، با کوچک‌ترین تغییر در نرخ ارز، شرکت‌ها از فروش کالا خودداری می‌کنند و همین موضوع، کار دندانپزشکان را سخت می‌کند.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: در شرایط کنونی، مطب‌های دندانپزشکی که از مواد مصرفی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند؛ حجم کاری خود را کاهش داده اند که بتوانند زمان بیشتری کار کنند. بعضی از مطب‌های دندانپزشکی هم مجبور می‌شوند تعطیل کنند.

اسماعیل ضابطی مسئول نمایشگاه پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران نیز تولیدات تجهیزات دندانپزشکی در کشور از کیفیت خوبی برخوردارند، افزود: در مواد مصرفی دندانپزشکی، همچنان وابسته به واردات هستیم.

وی در خصوص واردات مواد مصرفی دندانپزشکی، گفت: واردات ما با توجه به شرایط کشور و محدودیت‌هایی که وجود دارد، از چین و کره جنوبی وارد می‌شود. البته از اروپا و آمریکا هم، واردات مواد مصرفی داریم که نمایندگی آنها از قدیم در کشور وجود داشته است

ضابطی در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه‌های دندانپزشکی برای خدمات مشابه در مطب‌ها یکسان نیست، اظهار داشت: برای اینکه مواد مصرفی با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود. مثلاً، یک مطب دندانپزشکی از کامپوزیت ارزان قیمت استفاده می‌کند و طبیعتاً، هزینه‌ای که از بیمار می‌گیرد؛ ارزان‌تر از مطبی است که از مواد مصرفی با کیفیت استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: البته اگر هزینه‌های دریافتی از حد متعارف بالاتر باشد، ربطی به کیفیت مواد مصرفی ندارد و در خدمات دندانپزشکی، تعرفه نداریم و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مردم و البته دندانپزشکان می‌شود.

ضابطی تصریح کرد: نمایشگاه امسال با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دندانپزشکی برپا شده و اجازه ندادیم شرکت‌های متفرقه که تاییدیه اداره کل تجهیزات پزشکی را ندارند، در نمایشگاه حاضر شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: