۱۳۲۹
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۴۸۲
اجتماعی آموزش

تیتر یک خبر ویژه

توصیه های یک جامعه شناس؛
یک جامعه شناس گفت: مهمترین عامل تسریع کننده و کاهش شیوع کرونا ماندن در خانه هاست.
به گزارش روی تیتر به نقل از ایرنا، جعفر زاده افزود: خانه‌ها امن‌ترین مکان برای مقابله با کرونا است و مهمترین عامل تسریع کننده در کاهش شیوع کرونا ماندن در خانه هاست.

وی با اشاره به اینکه فرق بزرگ عید نوروز امسال با سال‌های دیگر ماندن در خانه و تماس با فامیل از طریق تلفن و فضای مجازی است، تصریح کرد: با بالا بردن آگاهی مردم از خطر‌های بیماری کرونا و فرهنگ سازی برای ماندن در خانه نه تنها به سلامت خود کمک کرده ایم بلکه خانواده خود را نیز از این ویروس در امان نگه داشته ایم.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه به سفر در دین ما بسیار تاکید شده و باتوجه به نزدیکی به عید نوروز سفر‌ها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم با توجه به درخواست وزارت بهداشت و برای مقابله با کرونا بهتراست در خانه بمانند و سفر خود را به روز‌های که کرونا ازبین رفته موکول کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیشتر تردد مردم به دلیل کار‌های اداری و بانکی است، اظهار کرد: اگر دولت به موقع و در روز‌های عادی زیرساخت‌های الکترونیکی را آماده می‌کرد امروز کمتر شاهد حضور مردم در شهر‌ها بودیم.

جعفر زاده درخصوص الزامات فرهنگی که مردم را ترغیب می‌کند تا درخانه بمانند نیز یاد آور شد: صدا وسیما می‌تواند با پخش برنامه‌های متنوع، خانوادگی و مفرح به خانه ماندن شهروندان کمک کند.

وی ادامه داد: مردم در صورتی به ماندن در خانه راغب خواهند شد که دولت تدابیری برای حل مشکلات مردم به ویژه بازاریان، کسبه و اصناف به کار بگیرد و با کاستن مشکلات اجتماعی و اقتصادی می‌توان پاسخ مثبتی از سوی شهروندان برای عملیاتی کردن کمپین‌های ماندن در خانه دریافت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: