۱۳۳۶۳
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید : ۳۵
طبق گزارش وبسایت «آکسیوم اسپیس»، این افراد پس از یک سفر حدودا ۳۶ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند که در حدود ۴۲۰ کیلومتری بالای زمین پرواز می‌کند
طبق گزارش وبسایت «آکسیوم اسپیس»، این افراد پس از یک سفر حدودا ۳۶ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند که در حدود ۴۲۰ کیلومتری بالای زمین پرواز می‌کند
 
به گزارش فراتیتر، یک گروه فضانوردی تمام اروپایی شامل نخستین فضانورد ترکیه در سفری که از سوی «آکسیوم اسپیس» انجام می‌شود، روز شنبه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. این پرتاب که «آکسیوم میشن ۳» نام دارد سومین پرتاب این شرکت به فضا است و نخستین باری است که هر سه صندلی پولی آن، نه از سوی ثروتمندان که از سوی آژانس‌های ملی خریداری شده‌اند.
این فضاپیما که شامل محفظه کرو دراگون است از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا با موشک فالکون ۹ به مدار پرتاب شد. شرکت اسپیس ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک در قراردادی با آکسیوم این پرتاب را انجام داد.
 
این فضاپیما در ساعت ۱۰ و ۴۳ دقیقه به وقت گرینویچ در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت.
 
طبق گزارش وبسایت «آکسیوم اسپیس»، این افراد پس از یک سفر حدودا ۳۶ ساعته به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند که در حدود ۴۲۰ کیلومتری بالای زمین پرواز می‌کند.
 
آلپر گزراوچی، خلبان و سرهنگ نیروی هوایی ترکیه، والتر ویلادی، سرهنگ نیروی هوایی ایتالیا و مارکوس واند از سوئد که نماینده آژانس فضایی اروپا است در فضاپیما حضور داشتند.
 
چهار فضانور اروپایی پیش از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی
چهار فضانور اروپایی پیش از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی
 
آن‌ها از سوی میشل لوپز آلگریا، فضانورد سابق ناسا که شهروند اسپانیا و آمریکا است هدایت شدند.
 
تیم «آکسیوم ۳» از سوی هفت خدمه حال حاضر ایستگاه فضایی بین‌المللی با ملیت‌های ژاپنی، دانمارکی، آمریکایی و روسی مورد استقبال قرار گرفتند.
 
آندریاس موگنسن، فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی با استقبال از این افراد گفت که شمار ملیت‌های حاضر در این ایستگاه دو برابر شد و از چهار ملیت به هشت ملیت رسیدیم.» او معتقد است که این موضوع گواهی بزرگ بر همکاری بین‌المللی است که زیربنای این ایستگاه شگفت‌انگیز است.
 
 
از سوی دیگر لوپز الگریا فرمانده آکسیوم گفت: «ما احتمالا چند ساعت بیشتر از آنچه حس می‌کردیم در فضاپیما بودیم اما همه چیز خوب است.»
 
تازه واردها حدود دو هفته را صرف انجام ۳۰ آزمایش در فضا خواهند کرد.
 
آکسیوم اسپیس در سال ۲۰۱۶ از سوی مایکل سافردینی، مدیر سابق ناسا و کام غفاریان کارآفرین تاسیس شد.
 
علاوه بر سازماندهی ماموریت‌های خصوصی به پایگاه مداری، این شرکت در حال توسعه لباس‌های فضایی برای ماموریت‌های آینده ناسا به ماه است.
 
این شرکت همچنین در حال ساخت یک ایستگاه فضایی تجاری است که قصد دارد ابتدا آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کند و سپس جدا شده و زمانی قبل از بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌طور مستقل در مدار خود بچرخد.
 
 
هزینه‌های دقیق «آکسیوم ۳» فاش نشده است اما در سال ۲۰۱۸ زمانی که این شرکت برای نخستین بار این برنامه را اعلام کرد برچسب قیمتی معادل ۵۵ میلیون دلار برای هر صندلی تعیین شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: