۱۳۴۹۱
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳۰
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۵۰۰ روحانی و طلبه در آزمون استخدامی معلمی بدون هیچ سهمیه‌ای پذیرفته شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۵۰۰ روحانی و طلبه در آزمون استخدامی معلمی بدون هیچ سهمیه‌ای پذیرفته شده‌اند.

به گزارش فراتیتر، علی فرهادی در پاسخ به این پرسش که آیا طلبه‌ها و روحانیون در آزمون استخدامی معلمی سهمیه داشته‌اند، اظهار داشت: روحانیون هیچ سهمیه‌ای در آزمون استخدامی ندارند و وزارت آموزش و پرورش پس از برگزاری آزمون ماده ۲۸ متوجه شدیم که ۳۵۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان روحانی هستند.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به وزارت آموزش و پرورش امکان می‌دهد در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و تعهد خدمت دارند، از بین دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه به جذب نیرو اقدام کند.

وی تصریح کرد: هیچ سهمیه‌ای در آزمون وزارت آموزش و پرورش برای روحانیون وجود نداشته و این افراد از طریق آزمون و پذیرش پس از قبولی در آزمون قبول جذب شدند و ما هم پس از آزمون متوجه شدیم که این افراد به عنوان معلم پذیرفته شده‌اند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره همکاری نیرو‌های جهادی با آموزش و پرورش گفت: نیرو‌های جهادی رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند. آن‌ها به عنوان طرح امین با ما همکاری می‌کنند که هیچ رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند و مبلغی هم از آموزش و پرورش دریافت نمی‌کنند.

فرهادی کرد: این روحانیون به صورت جهادی در تربیت دینی، مسائل شرعی، آموزش احکام در مدارس جهادی فعالیت می‌کنند و وزارت آموزش و پرورش هم استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام سرایداران مدرسه‌ها گفت: پس از جذب ماده ۲۸ با سازمان اداری و استخدامی وضعیت نیرو‌های سریداری را پایش می‌کنیم که بدانیم چقدر کمبود و کسری داریم و حتما این ارزیابی در دستور کار قرار دارد، اما فعلا اولویت، جذب آموزگار است.

وی افزود: اولویت فعلی با جذب دبیر، هنرآموز و نیروی امور تربیتی و پرورشی است که پس از مشخص شدن فرایند جذب اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: