۱۳۶۱۵
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
تعداد بازدید : ۳۶
سرلشکر صفوی گفت: بیش از ۵ میلیون افغان اگر برای هر وعده غذا، فقط یک نان مصرف کنند، روزانه ۱۵ میلیون نان مصرف می‌شود در حالی که نان در ایران از یارانه دولت برخوردار است.

سرلشکر صفوی گفت: بیش از ۵ میلیون افغان اگر برای هر وعده غذا، فقط یک نان مصرف کنند، روزانه ۱۵ میلیون نان مصرف می‌شود در حالی که نان در ایران از یارانه دولت برخوردار است.

به گزارش فراتیتر، سرلشکر صفوی گفت: بیش از ۵ میلیون افغان اگر برای هر وعده غذا، فقط یک نان مصرف کنند، روزانه ۱۵ میلیون نان مصرف می‌شود در حالی که نان در ایران از یارانه دولت برخوردار است. وقتی آنان بیمار می‌شوند، دستگاه‌های بهداشتی ما به آنان خدمات می‌دهند و این برای کشور هزینه‌بر است.
 
سردار سیدیحیی رحیم صفوی در دیدار وینست کاسارد رئیس دفتر کمیته بین‌الملل صلیب سرخ، گفت: مسئله امروز منطقه غرب آسیا نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه است. از شما دو درخواست مشخص داریم. فقط در محکومیت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در قبال کشتار بیش از ۲۵ هزار نفر از مردم مظلوم، به بیانیه دادن اکتفا نکنید.
 
وی افزود: امروز شاهد عمق جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت دولت‌های مدعی حقوق بشر غربی هستیم. صلیب سرخ باید در عمل در ایجاد آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم بسیار مظلوم فلسطین کمک کند، آنان حتی از آب آشامیدنی و غذا محروم هستند.
 
وی افزود: وضعیت امروز غزه، یک ظلم بزرگ است، آیا انسانی در کشورهای غربی وجود ندارد؟ ملاک سنجش ما بیانیه‌های سیاسی نیست، اقدامات علمی دولت‌ها و سازمان‌ها را ارزیابی می‌کنیم.
 
مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به عزم و اراده افکار عمومی جهان برای ارسال کمک‌های مردمی به مردم فلسطین، تصریح کرد: متأسفانه رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای همسایه فلسطین، مانع ارسال کمک‌های ایران و سایر کشورها به مردم فلسطین می شوند. همچنان هزاران نفر از مردم مظلوم غزه زیر آوار هستند و صلیب سرخ باید به جست‌وجوی برای یافتن این مفقودان کمک کند.
 
وی تأکید کرد: ریشه مخاصمات ۲۰ سال گذشته در منطقه غرب آسیا به‌طور خاص در افغانستان، عراق، یمن و هم‌اکنون در فلسطین، سیاست‌های آمریکا و انگلیس و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن بوده است.
 
فرمانده اسبق سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش به حضور چند میلیون افغان در ایران اشاره کرد و گفت: از حمله ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۹ به افغانستان و خروج آنها در سال ۱۹۸۹ و همچنین حمله آمریکا به افغاستان در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۱، بیش از ۵ میلیون مهاجر افغان به ایران آمده‌اند. جمهوری اسلامی بر اساس نگاه انسانی و آموزه‌های اسلامی، به این مهاجران خدمات پزشکی و آموزشی، غذا و شغل می‌دهد. ما بعضاً در معرض مشکلات ناشی از حضور آنان نیز هستیم و از شما می‌خواهیم در این زمینه هر کمکی لازم است به هلال احمر ایران انجام دهید.
 
وی یادآور شد: بیش از ۵ میلیون افغان اگر برای هر وعده غذا، فقط یک نان مصرف کنند، روزانه ۱۵ میلیون نان مصرف می‌شود در حالی که نان در ایران از یارانه دولت برخوردار است. وقتی آنان بیمار می‌شوند، دستگاه‌های بهداشتی ما به آنان خدمات می‌دهند و این برای کشور هزینه‌بر است.
 
وی با اشاره به نقش صلیب سرخ در امدادرسانی در زمان وقوع حوادث طبیعی، گفت: ایران روی کمربند زلزله قرار دارد، در زلزله‌های ایران، قبلا کمک‌های بیشتری می‌کردید، مثلاً در زلزله بم در همان هفته اول کمک کردید اما در زلزله‌های بعد، حضور و کمک‌های صلیب سرخ کاهش پیدا کرده است
 
این فرمانده دوران جنگ تحمیلی در پایان بر افزایش کمک‌های صلیب سرخ جهانی برای جست‌وجوی مفقودان جنگ عراق علیه ایران تأکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: