۱۳۸۴۶
جمعه ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
تعداد بازدید : ۲۳
معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: این ۳۹ هزار نفر هر کدام دارای حقوق ثابت هستند و خدمتی را به جامعه ارائه می‌کنند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: این ۳۹ هزار نفر هر کدام دارای حقوق ثابت هستند و خدمتی را به جامعه ارائه می‌کنند.

به گزارش فراتیتر، محمود ضیایی‌فرد امروز (چهاردهم دی‌ماه)، در آئین معرفی سرپرست جدید اداره کل زندان‌های استان هرمزگان، با اشاره به رویکرد قوه قضائیه در خصوص ارتقاء مهارت زندانی‌ها، اظهار کرد: تقویت مهارت زندانیان در دستور کار قرار دارد، چراکه در صورت ارائه آموزش مهارت و فن‌ به زندانی‌ها می‌توان آمار مراجعه مجدد این افراد به زندان را کاهش داد.

وی با ذکر این نکته که برخی از زندانیان به واسطه سهل‌انگاری و چالش‌های اقتصادی در زندان به سر می‌برند، بیان کرد: این مهارت‌آموزی فرصتی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که تمایل دارند زندگی خود را متحول کنند تا هر شخص به فراخور نیاز خود در آن قدم بردارد.

وی، با ذکر این نکته که در حال حاضر بالغ بر ۳۹ هزار زندانی در کشور دارای شغل پایدار هستند، تصریح کرد: این ۳۹ هزار نفر هر کدام دارای حقوق ثابت هستند و خدمتی را به جامعه ارائه می‌کنند.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور، با اشاره به فعالیت نهادهای حمایتی در زندان، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ هزار نفر از خانواده‌های زندانیان، تحت پوشش انجمن‌های حمایتی و ۵۰ هزار نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

ضیایی‌فرد، با ذکر این نکته که در تلاش هستیم که زندانیان سبک را در خارج از زندان مدیریت کنیم، افزود: یکی از سیاست‌های موفق اجرا شده در این حوزه استفاده از پابندهای الکترونیکی برای جرایم سبک است که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر زندانی‌ها به این صورت در حال گذراندن دوران حبس خود هستند.

جمعیت کیفیری زندان‌های هرمزگان ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: از چهار سال پیش تاکنون ۹۰ مورد گذشت از قصاص و بیش از ۱۲ درصد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان صورت گرفته است.

وی افزود: با هدف حمایت از خانواده زندانیان، طبق قانون مجرمان باید درمحل اقامت خود دوره محکومیت را سپری کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ذکر این نکته که با استفاده از ظرفیت زندان‌ها به پذیرش زندانی‌های استان‌های مجاور هم کمک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: از تلاش‌های چهارساله آقای کیشانی در این مسئولیت قدردانی می‌کنم وامیدوارم آقای بشیر در مسئولیت جدید موفق باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: