۱۴۰۶۱
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید : ۳۰
ورزشی فوتبال

تازه‌ها

یک پیشکسوت فوتبال معتقد است که «سوریه از تیم ایران ترس دارد زیرا بازیکنان ما واقعا توانمندند و از بازیکنان پرستاره و خوبی بهره‌مند است. اگر این دوره نتوانیم قهرمان شویم دیگر امکان قهرمانی نخواهیم داشت.»

یک پیشکسوت فوتبال معتقد است که «سوریه از تیم ایران ترس دارد زیرا بازیکنان ما واقعا توانمندند و از بازیکنان پرستاره و خوبی بهره‌مند است. اگر این دوره نتوانیم قهرمان شویم دیگر امکان قهرمانی نخواهیم داشت.»

به گزارش فراتیتر، فرشاد فلاحت‌زاده، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران در جام ملت‌های آسیا و بازی برابر سوریه، اظهار کرد: سوریه تیم قدرتی است و همیشه با ایران رقابت داشته و همواره به دنبال شکست ایران بوده و بازی خوبی جلوی ایران انجام داده است. ایران از ابتدای شروع جام ملت‌ها تا به امروز فراز و نشیب زیادی داشته به طوری که در یک بازی خوب ظاهر شدیم و در بازی دیگر عملکرد ضعیفی داشتیم. در کار دفاعی ضعف داشتیم و دفاع وسط ما در سه بازی اخیر خوب کار نکردند اما در کار گروهی و دفاع تیمی عملکرد خوبی داشتیم. باید برابر سوریه از تمام توان خود استفاده کنیم تا بهترین بازی خود را انجام دهیم و اشتباهات فردی خود را کاهش دهیم و با حوصله و تمرکز بالا بازی را ادامه دهیم و به سمت ضدحمله‌ها رو بیاوریم.

وی افزود: اگر در مرحله حذفی گل بخوریم دسترسی به گل سخت خواهد بود، سوریه یک تیم گردن کلفت، دونده و جنگده‌ای است، اگر بتوانیم برابر این تیم از بازیکنان باسرعت و تکنیکی استفاده کنیم از سطح آن به راحتی می‌توانیم عبور کنیم.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: سوریه می‌داند که تیم ما بازیکنان توانمندی دارد و اکثر آنها لژیونر هستند روی همین حساب اتوبوسی دفاع کردن این تیم وجود دارد تا گل نخورند و با استفاده از اشتباهات فردی حریف به گل دست پیدا کنند. به اعتقاد من در درجه اول باید تیم از نیمکت ذخیره گرفته تا کادر فنی و بازیکنان درون زمین آرامش خود را حفظ کنند تا امتیاز لازم را به دست آورند اما اگر استرس داشته باشند و عجولانه برخورد کنند احتمال زیاد با مشکل مواجه می‌شویم.

فلاحت‌زاده افزود: برابر تیم‌هایی که اتوبوسی دفاع می‌کنند باید از بازیکنان تکنیکی استفاده کنیم تا از کناره‌ها، ضربات ایستگاهی و نقطه پنالتی خطا بگیریم و این یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم از دفاع اتوبوسی حریف رهایی پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که سوریه از تیم ایران ترس دارد زیرا بازیکنان ما واقعا توانمندند و از بازیکنان پرستاره و خوبی بهره‌مند است. اگر این دوره نتوانیم قهرمان شویم دیگر امکان قهرمانی نخواهیم داشت.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تیم ملی ایران تا به امروز با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بوده اما در مجموع از سه بازی خود توانسته ۹ امتیاز کسب کند عملکرد خوبی داشته اما در خط دفاع اشتباه زیادی داشتیم؛ به عنوان مثال در بازی با هنگ‌کنگ اگر در این دیدار شرایط هنگ کنگ تا حدودی بهتر بود می‌توانست توپ‌هایی که از دست داده بودند را وارد دروازه کنند. از نظر دروازه‌بانی، تا این لحظه بیرانوند عملکرد خوبی داشته و دفاع‌ها نسبتا بد نبودند اما آن طور که انتظار می‌رفت ظاهر نشدند اما در خط هافبک و فووارد بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم این روند تا کسب عنوان قهرمانی ادامه داشته باشد زیرا قهرمانی حق بازیکنان ایران است.

فلاحت زاده در پاسخ به این پرسش که کدام تیم‌ها تا امروز عملکرد موفقی در جام ملت‌ها داشتند؟ خاطرنشان کرد: اکثر تیم‌ها از جمله ژاپن، کره و استرالیا که مدعی قهرمانی هستند تاکنون عملکرد خیلی خوبی در جام ملت‌ها نداشتند و تا حدودی ضعیف ظاهر شدند اما تیم‌های پایین‌تر چون سوریه و به ویژه عراق که واقعا بازی‌های خوبی را تا به امروز به نمایش گذاشته و حتی خیلی‌ها شانس قهرمانی را برای این تیم تصور می‌کنند، هنگ‌کنگ و فلسطین واقعا عملکرد خوبی داشتند و تصور نمی‌کردیم به این شکل ظاهر شوند و پیشرفت بهتری نسبت به تیم‌های تراز اول آسیا داشتند.

وی در پایان گفت: در جام حذفی عیار واقعی تیم‌ها مشخص می‌شود اما تا امروز تیم‌هایی که مدعی قهرمانی و صاحب اسم و رسم بودند نسبت به تیم‌های درجه ۲ و ۳ آسیا، عملکرد ضعیف‌تری داشتند.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: