۱۴۰۸۹
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۴۵
اجتماعی آموزش

اخبار ویژه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم، گفت: استفاده از اتوبوس آمبولانس‌ها به‌ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش‌سوزی گاندی کارآیی خود را نشان داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم، گفت: استفاده از اتوبوس آمبولانس‌ها به‌ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش‌سوزی گاندی کارآیی خود را نشان داده است.

به گزارش فراتیتر، بهرام عین‌اللهی در مراسم قدردانی از خدمت‌رسانی بهنگام کارکنان اورژانس تهران در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، امروز بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم و در جهت تقویت آن گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه با محاسبات مادی نمی‌توان از کسی که دل به آتش می‌زند آن‌گونه که شایسته اوست تقدیر کرد، افزود: این فداکاری‌ها در درجه اول برای رضای خدا صورت می گیرد و پاداش واقعی را هم تنها خدا می‌تواند عطا کند.

وزیر بهداشت، ایران را دارای قوی‌ترین حوزه سلامت و اورژانس در منطقه دانست و گفت: امروز اورژانس به نقطه امید مردم تبدیل شده و اگر کسی دچار حادثه شود، امیدش تماس با فرشتگان اورژانس است و با دیدن آن‌ها تسکین می‌یابد.

عین‌اللهی بیان کرد: در دولت مردمی، شاهد پیشرفت روز افزون اورژانس در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم، به طوری که استفاده از اتوبوس آمبولانس‌ها به‌ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش‌سوزی گاندی کارآیی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس آمبولانس یک بیمارستان سیار است و حدود 13 مصدوم را منتقل می‌کند، گفت: موتورلانس‌ها در شهرهای بزرگ و ترافیک در اسرع وقت به حوادث می‌رسند تا زمان طلایی نجات بیماران از دست نرود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی ناوگان اورژانس کشور گفت: اگر همه امکانات را داشته باشیم ولی مدیریت صحیح اعمال نشود، کار به خوبی صورت نمی‌گیرد. در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی، اورژانس تهران با مدیریت و تصمیم‌گیری سریع و صحیح هم به موقع در صحنه حاضر شد و هم در اسرع وقت بیماران را منتقل کرد.

وی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری جبران زحمات مشاغل سخت و زیان آور کارکنان سازمان اورژانس کشور، از هماهنگی‌های انجام شده برای انتقال بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های جایگزین توسط کادر اورژانس قدردانی کرد.

در ادامه محمداسماعیل توکلی؛ رئیس اورژانس استان تهران نیز با اشاره به انتقال 93 بیمار بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های معین و تخلیه کامل این بیمارستان از بیماران ظرف مدت کمتر از سه ساعت پس از وقوع حادثه آتش سوزی، گفت: حادثه حریق بیمارستان گاندی ساعت 18:25 دقیقه به ما اعلام شد و با هماهنگی‌های به عمل آمده بالغ بر 41 دستگاه آمبولانس، 3 اتوبوس آمبولانس و 11 موتورلانس در منطقه حضور یافتند تا تخلیه بیماران در اسرع وقت انجام شود و به کسی آسیب نرسد.

وی با بیان این که طبقات 11 تا 13 بیمارستان گاندی مستقیم درگیر حریق شده بود ولی بیمارستان از طبقه 8 درگیر حادثه بود، افزود: در بین بیماران نیز سه بیمار شامل یک مادر باردار و دو بیمار اینتوبه، شرایط خاص داشتند که باید سریع‌تر منتقل می‌شدند که در اسرع وقت کار انتقال آنان انجام شد.

توکلی بیان کرد: خوشبختانه در این دوره وزارت شاهد توجه ویژه به اورژانس پیش بیمارستانی هستیم به نحوی که وزیر بهداشت حداقل هفته‌ای یک بار آمار و و وضعیت اورژانس تهران را شخصا پیگیری می‌کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: